HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Randy Newman är bra.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/02/26 :  16:32:59  Show Profile Send hkan a Private Message
Randy Newman är en amerikanska singer/songwriter som jag varmt rekommenderar. Skriver musik och text själv med ett stort mått av av självironi och speglar den amerikanska medelklassen dubbelmoralistiska livstil. Framförallt gör han mycket bra och hållbar musik med pianot som dominerande instrument från ballader till mogenrock skulle man väl slarvigt kunna säga.

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2003/02/26 :  17:33:00  Show Profile Send jari a Private Message
Hej.
Har alltid tyckt om densamma,men har inte kommit
mig för att köpa något av honom.
Har du tips på någon Cd.
Mvh

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/26 :  17:38:38  Show Profile Send divander a Private Message
Short people. Hette den inte så. Det är nog min favorit bland Newmans låtar. Har han gjort några skivor på sistaa tiden. Jag har för mig att han slutade att ge ut traditionella skivor. men fortsatte med att göra musik till film. Det känns ju som om han har ju gjort musiken till hälften av alla filmer som gjorts.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/02/27 :  09:22:15  Show Profile Send hkan a Private Message
Det finns en "best of" som täcker upp ganska bra från hans repertoar. "Born again" och "Little criminals" är två andra CD:s som man kan börja med. Jo det stämmer väl att han mest gör filmmusik numera.
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/02/27 :  09:53:52  Show Profile Send markku a Private Message
Jag har flera av Newmans skivor och tycker att "Sail Away" är ett måste!

Saxar lite vad allmusic.com skriver:

Overall, Sail Away is one of Newman's finest works, musically adventurous and displaying a lyrical subtlety that would begin to fade in his subsequent works. -- Mark Deming

Enda minus är den korta speltiden, men lyssna på klassikere som "Lonely at the Top" och "You Can Leave Your Hat On", härlig! Mums mums!!

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/27 :  12:48:37  Show Profile Send poman a Private Message
Man blir sugen och lyssna på hans plattor det är
bra att vi har detta forum så man kan få en del tips på bra skivor.

/PO


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000