HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Skrämmande mejl.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Björn-Ola Posted - 2022/11/24 : 19:19:01
Det bara rasar in mejl och sms som varnar för att det kommer att bli en svart fredag imorgon.
Det låter otäckt.
Jag tänker i alla fall inte röra mig utanför huset i morgon.
Det är så mycket elände nu för tiden.
Bomber och granater, dåliga fotbollsmatcher och skrämmande elräkningar.
Jag kliver inte ur sängen i morgon.
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Björn-Ola Posted - 2022/11/30 : 20:13:01
Det blev aldrig någon katastrof under den svarta fredagen utan katastrofen slog till under den svarta cyberonsdagen istället. Danskarna åkte ur VM och gjorde jättefiasko.
Vem ska man hålla på nu? Nä, jag skiter i det och lyssnar på musik istället.
hifikg Posted - 2022/11/27 : 02:36:11
Inhandlade en del musik på Qobuz till svarta fredagspriser
Björn-Ola Posted - 2022/11/26 : 21:11:26
FBK
Vi offrar inte vårt eget blod.
Eriksson Posted - 2022/11/25 : 14:15:28
Om den här utvecklingen fortskrider. med höga räntor och ökande inflation, så är det klart att detta påverkar självbyggandet i positiv riktning. Mera som det var förr i tiden, alltså. Vi kommer förmodligen att komma tillbaka till det så småningom.
Eriksson Posted - 2022/11/25 : 13:56:03
Kanske då mera daks igen för mera gör det själv skapelser
Björn-Ola Posted - 2022/11/25 : 12:15:31
Har fått bältros.
I dessa dyra tider kan jag åtminstone trösta mig med att det nöjet är gratis.
Passerati Posted - 2022/11/25 : 04:39:17
@Björn-Ola
Fredagen har börjat bra med lite musik och en god kopp färskrostat kaffe, så det är nog ingen fara.

FBK Posted - 2022/11/25 : 02:29:12
Jag har hållit mig ifrån eländet sedan det kom till Sverige. Och handlarna lär få locka mycket i år då ekonomin står still med alla varningar om räntor och elräkningar. Man har ju märkt hur trög beg marknaden är numera, som sirap.Och Julhandeln i år kan ju inte slå rekord igen som den gjort år efter år. Då ljuger de i så fall om siffrorna. Tror det blir en ekonomi som kommer dra ännu kraftigare i handbromsen nästa år.
Ingves har ju sagt att det kommer fler räntehöjningar.

Läste även idag att skolorna har märkt att ungarna äter mycket mer mat och att alla äter. På måndagar går det åt mest.... Det säger ju en hel del om hur det står till där ute i verkligheten.
Och det beror ju på de otroligt kraftigt höjda matpriserna.... De har ju bara gått upp med 17% såg jag nyligen, nej de har gått upp mer.... På ICA kostar en bulle 10kr, på Lidl kostar 4st 24kr. Och allt är Putins fel enligt "en del" får väl se om priserna går ner efter kriget är slut.... aldrig säger jag.
Det är supertydligt att ICA har tagit i så de spricker jämfört emot tex. Lidl som jag numera handlar 90% av min mat på.
Utan det är en helt ny verklighet som kom 2022, där skillnad mellan rik och fattig blev gigantiskt större.
Elektronik branschen kommer få det tufft nu....
Jag stöttade min ena favvo butik som ligger i Trollhättan med det troliga internkablaget 100kr/m till mina Carlsson OA50.SB-Acoustics som ska skruvas ihop nästa år. Resten blir inhandlat på Hifi-Kit då de säljer filtergrejer.
Micke Y Posted - 2022/11/24 : 19:58:22


Håller med, bäst att hålla sig undan

Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000