HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon mer som fått Tidal Hifi utan kostnad?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Ryssen Posted - 2021/12/04 : 19:24:28
Har haft Tidal 160Kb/s,I något år döm om min förvåning när jag fick ett mail där det står:Du har uppgraderats till Tidal Hifi utan kostnad....
Det stod inget om någon tidgräns heller.Någon mer som oxå fått det?
Edit: Kanske det va 320kbs jag hade.
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
FBK Posted - 2021/12/08 : 00:01:15
Blunder ifrån mig då det är 668 som testades, så 688 har aldrig testats.
svanbo Posted - 2021/12/07 : 21:12:32
Vox: visst är det så och jag misstänker att någon med "rätt" creds inom Naim communityt sagt att Spotify låter bättre....

FBK: Intressant LTS refereras ju ofta i begagnatannonser.
FBK Posted - 2021/12/07 : 03:06:50
quote:
Ett problem med "sekter" är att uttalande från "ledare" är det som gäller för alla.
Uttalanden som "Jag tycker Spotify låter bättre än Tidal" från rätt person blir snabbt en sanning och plötsligt tycker alla så.

Inom Hifi Sverige finns bara en stor sekt som jag känner till,men den nämner vi inte här...
Det finns ett tydligt exempel på det du skriver, och det är Pioneer DV688. Den är en referens bland de som vill ha "ofärgat ljud" Och man kan läsa på nätet att den är testad av LTS och är ofärgad.Det är 668 som avses och den är testad av LTS, inte 688.
Så den står hos en massa människor landet runt, men hur var det med testen ? Har den verkligen testats av LTS ? Svar nej, den har aldrig genomgått en test hos LTS. Men en person som har "tyngd" i vad han skriver har skrivit eller sagt att Pioneer DV688 låter ofärgat och bra. Och så spreds det med vinden och Pioneer lär ha jublat.



NewMount Posted - 2021/12/07 : 00:36:46
Inte en chans att Spotify OggVorbis 320 kbps låter bättre än motsvarande CD-kvalitet på Tidal. Jag skulle dock undvika MQA och istället välja CD-kvalitet där det går. MQA verkar vara häxkonst på hög nivå utan någon större transparens. Jag föredrar Qobuz och Apple Music som kör raka rör med hög upplösning i form av FLAC respektive ALAC (båda med minst CD-kvalitet). För att spela upp Apple Music med högre upplösning än CD måste man dock koppla extern DAC direkt till telefon/platta/dator. AirPlay fixar inte högre än CD-kvalitet (ännu)...
Vox Posted - 2021/12/06 : 07:45:11
Ett problem med "sekter" är att uttalande från "ledare" är det som gäller för alla.
Uttalanden som "Jag tycker Spotify låter bättre än Tidal" från rätt person blir snabbt en sanning och plötsligt tycker alla så.
svanbo Posted - 2021/12/05 : 23:21:25
Tack Forsman! Det intressanta är att min kompis, som alltså sitter på svindyr Naim -utrustning inklusive nån svindyr Naim streamer/dac, tycker att Spotify låter bättre.... Enligt honom är det mycket snack om det inom Naim communityt (Naim är ju lite av en religion).
FForsman Posted - 2021/12/05 : 18:41:02
Nja, jag satt med lurar på häromdagen och växlade mellan Spotify och Tidal på min iPhone. Jag tyckte mig höra skillnader på vissa djupa bassträngar där Tidal artikulerade dem aningen bättre. Samtidigt måste jag vara tydlig med att jag inte har tränade öron så jag kan ha missat nyanser jag inte lyssnat efter också. Har man ett par riktigt bra lurar, en bra lurstärkare och fin DAC kan man säkert höra mer skillnader än vad jag hörde.
svanbo Posted - 2021/12/05 : 17:06:56
Ni som använder Tidal HiFi, upplever ni ljudkvaliteten tydligt bättre än Spotify? Besökte nyligen en norsk kompis, som kört Tidal Hifi på sitt Naim system i många år, men som nu gått över till Spotify. Han menade att Spotify numera låter bättre, trots lägre bitrate.
FForsman Posted - 2021/12/05 : 12:20:15
Japp

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000