Note: You must be registered in order to post a reply. To register, click here. Registration is FREE!
T O P I C R E V I E W
soundbrigade
Posted - 2019/08/28 : 15:41:53 Noterar att det inte finns en tråd för (knasiga) Youtubeklipp så jag chansar på att den här kan fungera. Heta klipptips är Katter som pratar, folk som ramlar och slår sig illa, dåliga bilförare ...
Eller bara sådant som roar utan att vara oroande (katter t ex).
Här var en bra film som berättar vad som är vad på svenska krigsflygplan (Gripen)
Posted - 2020/12/08 : 16:27:06 Följer World War Two som kör en lååååååååååång serie om andra världskriget (vad annars??). Dels avhandlas veckovis kriget vecka för vecka = många intressanta detaljer som drunknat i andra dokumentärer där man kanske avhandlat kriget på 4-5 avsnitt. Dels körs några spin-offs som War Against Humanity, där brott mot mänskligheten visas - outhärdligt att se nästan. Dels en förserie - Between wars där det berättas om händelser som ledde fram till kriget.
Just nu i huvudserien, en minut-för-minut redogörelse för attacken mot Pearl Harbour. Det här är en nagelbitare, TROTS att man vet hur det hela slutade.
Posted - 2020/07/09 : 17:27:43 Jag följer en kul snubbe som kallar sig The History Guy. Han kör små korta historiska notiser och verkar bra påläst. Mycket handlar om USAs roll i olika krig men kan också handla om den stora tranbärsskräcken eller västernbanditen som inte kunde rida.
Den här historien om flygplanet som nödlandade på Neva i dåvarande Leningrad fick mig på lite gott humör.