HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Råd ang nya bashorn

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
TxF Posted - 2018/08/15 : 08:25:54
Har konstruerat ett bashorn som jag ämnar att bygga. Som syns på bilderna har jag simmat det i hornresp och vikt det efter bästa förmåga och känner mig nöjd som det ser ut. Dock blir jag osäker på hur jag ska göra i hörnen där hornet viker sig. Ska jag runda horngången, sätta en vinklad skiva eller kanske inget alls. Vet att några här experimenterat med det tidigare. Vad råder ni mig till och varför?




2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
more10 Posted - 2018/08/22 : 17:25:19
Hur högt hade du tänkt spela på dom?
PetterPersson Posted - 2018/08/15 : 19:42:16
Kolla i THAM15-tråden på DIYAUDIO.com. Där finns mycket diskussion och mätningar kring detta.
Själv hade jag skippat reflektorerna. De tar volym och ökar avstämning. Vid så här låga frekvenser (< 1/4 våglängd) påverkas knappt ljudet.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000