HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behringer DCX2496 vs MiniDSP 4x10HD

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
TxF Posted - 2018/06/29 : 08:37:50
Funderar på att byta DSP. Har sen många år kört med DCX2496 för att den har digital in och 6 analoga ut. Men utvecklingen går ju framåt så jag funderar nu på en minidsp. Frågan är ju om uppgraderingen är värd det? Min dcx är har numera rörbestyckade utgångar och låter trevligt men digitala tekniken i den är ju knappast modern. Ni som känner till båda aparterna, tror ni att det kan vara en bra uppgradering?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
sladdbarn Posted - 2018/06/29 : 14:30:39
Jag kan inte bedöma ljudkvaliteten men de flesta verkar tycka att den låter bra så länge du använder de digitala ingångarna.
TxF Posted - 2018/06/29 : 10:26:10
Ja det jag sett av den verkar ju bra. Orosmoln är väl de analoga utgångarna. Sitter ju 10 kronors OP på utgångarna..
sladdbarn Posted - 2018/06/29 : 09:58:26
Vet inget om Behringern men jag gillar verkligen användargränssnittet på Minidspn.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000