HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Överslag i Elektrolyt?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Ryssen Posted - 2017/01/09 : 01:09:03
Har problem med ett smällande ljud som kommer 1-2ggr/natt och det smäller ganska så bra oxå..
Har börjat fundera om det kommer från TV#180;n en äldre Samsung som jag har på standby på natten.
Kan det bli överslag i en elektrolyt (det är väl den enda komponent jag kan tänka mig?)så det blir urladdning med ljud??
Kanske bäst att stänga av standby....
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2017/01/13 : 17:53:56
Jaha du menar så..
Det som den är kopplad till är en pace satt mottagare som oxå står i standby.Jag kan ju prova att dra ur HDMI kabel och se (höra).
Hadde tv#180;n på standby inatt,och jag tvär vaknade av en sådan smäll igen..
Lovan Posted - 2017/01/13 : 17:29:26
Det är inte säkert att tvn stänger av förstärkarkretsen till högtalarna tänkte jag.
Har du den inkopplad till en centralantenn eller dylikt?
Ryssen Posted - 2017/01/12 : 17:32:52
Nej jag har varken tv eller annläggning på,det kommer inte från högtalarna.Och det spökar inte...
Har haft tv urdragen några nätter nu,då har det varit lugnt,ska ha den inkopplad och se nu.Konstigt är det..
Lovan Posted - 2017/01/12 : 17:20:18
Kan det vara en luftburen störning som får det att låta i högtalarna? Nån maskin som slår av och på?
Blir det överslag i en kondensator så borde det inte hända två gånger om natten över en längre tid
Pac Posted - 2017/01/09 : 17:53:58
ASG!
quote:
Jag har en kompis som har en kyl/frys som beter sig så. Han behöver inte använda laxermedel...
Låter den högt?

quote:
Har börjat fundera om det kommer från TV'n
Kan vara bra att det är TV'n innan du börjar reparera. Dra ur kontakten när du lägger dig, om ljudet fortfarande kommer utan att den är inkopplad så är det nog något annat.
abbot Posted - 2017/01/09 : 16:54:51
Jag har en kompis som har en kyl/frys som beter sig så. Han behöver inte använda laxermedel...
Tomas J Posted - 2017/01/09 : 05:50:24
Elektrolyter till tv apparater är ju inte kända för att hålla högsta kvalitet, ofta finns det kitt att köpa på E-bay för att laga nätdelar och drivkort och allt vad det heter..

Prova att söka på din tv modell + capacitor kit på E-bay så får du säkert upp några träffar.
Brukar kosta en 100-lapp ungefär.
Det kan det ju vara värt att testa med i alla fall, även om det visar sig att det är något annat som knäpper

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000