HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Är Devialet så bra som ryktet säger

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
jonteman Posted - 2016/11/21 : 12:57:28
Hej!
Kikar runt på lite nya prylar och snavade över Devialet.
De flesta Reviews höjer stärkaren till skyarna men det finns även kritik att den inte klarar av stökig rock tex.
Jag tycker att den samlar det jag söker i en och samma låda. Finns ngn i Malmötrakten som har en som man kan komma och lyssna på?
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
jonteman Posted - 2016/12/02 : 20:39:53
Det blev en Lejonklou Boazu.
Fick mycket bra kritik på Tonlägets event igår. =)
Tänkte till denna skaffa en Lejonklou Slipsik RIAA, en Linn LP 12 och en Bluesound nod 2.
Junepe Posted - 2016/11/28 : 01:25:49
Ahh ok
Snutten Posted - 2016/11/26 : 21:07:31
Junepe, jag menar att det är svårt att säga efter bara 2 gånger, speciellt då det lät så olika.
Jamo Posted - 2016/11/26 : 09:34:17
quote:
Har den rör simulator i sig? Typ byta mellan 300b eller EL34or?

Inte ännu, men det är nog bara en tidsfråga när ingenjörerna i Paris kommer att erbjuda mjukvara som emulerar gamla klassiska förstärkare.
Vox Posted - 2016/11/25 : 17:40:02
Devialet Expert 1000 Pro testas i senaste numret (64) av norska Fidelity.
Junepe Posted - 2016/11/25 : 16:53:20
Varför dra egna slutsatser angående din upplevelse?! Skjut från höften och ge oss ett ord eller teori. Jag har hört den någon enstaka gång men aldrig levt med den.
Har den rör simulator i sig? Typ byta mellan 300b eller EL34or?

??? JUNEPE ???
Snutten Posted - 2016/11/25 : 16:41:23
Jag har hört Devialet 2 gånger, ena gången lät det väldigt kliniskt och tunt, den andra lät det varmt och fylligt. Ni får dra era egna slutsatser.
Junepe Posted - 2016/11/25 : 02:56:17
Men rolig mening, fick med flera sinnen
Rolf-san Posted - 2016/11/23 : 21:36:53
quote:
ibland måste man använda öronen till att se om det faller i smaken.

Kunde ha varit TRUMP, men i alla fall dagens sanning.

Sorry...
Junepe Posted - 2016/11/23 : 19:43:04
Hehe, inget är så bra som någon påstår om något. Men man får gilla eller inte gilla och ibland måste man använda öronen till att se om det faller i smaken. Stoppa matchen!

((( JUNEPE )))
govinda Posted - 2016/11/23 : 17:49:21

Man måste gilla FRANSKT användarsnitt!
Double A Posted - 2016/11/22 : 21:07:46
Precis som du säger Jonteman, Devialet samlar väldigt mycket i en o samma låda.
Och den gör det väldigt bra! Sedan är ju alltid smaken olika, och är man rör entusiast så tror jag aldrig man kommer att acceptera en sådan här produkt. Och det är helt ok

Jag har spelat min Devialet 220 mot dels min förra Gato Dia 250 (klass D), och mot den spelade den franska badrumsvågen mer finkornigt.
När vi gämförde den mot en Pass F5 (2 x 25 watt klass A) så spelade dom väldigt lika!
Här hemma busade jag till det när jag skulle få besök och använde bara Devialet som försteg/dac. Som slutsteg kopplade jag in ett Lab IPD 1200 (klass D) och lät Devialet helt plötsligt sömnigt och slött!

Så lyssna med dina högtalare och med din musik! Jag tycker den gör ett toppen jobb, med många vettiga funktioner i en och samma box. Dessutom har den ju världens coolast fjärr kontroll! Bara en sådan sak
Sceptic Posted - 2016/11/22 : 17:35:06
När Audionord spelade på Magico på mässan använde de både Devialet och Constellation. Vi tyckte Constellation lät betydligt bättre...men prisskillnaden är ju i och för sig också rätt rejäl. Just där och då lät Devialet lite diffust och grumligt uppåt men dåliga är de naturligtvis inte.
Vox Posted - 2016/11/22 : 12:15:17
Det finns även färdiga inställningar för en mängd olika högtalare. Sedan erbjuder de diverse mjukvaruuppdateringar som de kallar "gratis".
Som med allt annat - det finns två läger, de frälsta och de skeptiska. Vissa upplever förstärkaren som något helt fantastiskt, andra tycker det är sterilt och tråkigt.
HLindgren Posted - 2016/11/22 : 12:01:07
Har lyssnat lite på den hos akkelis på ett par högtalare som jag inte lyssnat på innan. Häftig teknik och det lät bra utifrån de parametrar jag hade.
En av de häftigare sakerna är att den har en pickup databas så den justerar riiat efter vilken pickup du har monterat. Och finns inte din pickup så kan man mata in värdena manuellt. Sen har du ju deras Phantom som du kan koppla ihop den med också. Ser det som en lite modernare B&O.
jonteman Posted - 2016/11/22 : 11:29:38
Tackar för responsen. Mycket halleluja på forum och tester när de kom men det verkar ändå inte blivit ngn hit som man talar om längre?
Eller kan det vara skepticism mot det nya, mot franska uppstickare, motstånd till andra tillverkare än de man nerdat in sig på?
Jag är lite skeptisk men tänkte lyssna vid tillfälle. Ev åka till Ystad där de säljs.
Micke Y Posted - 2016/11/22 : 07:56:02
Jag är grymt tveksam. Det brukar poppa upp nya konsept lite då o då och som alltid lyfts väldigt högt. Sedan lugnar det ner sig och vi ser lite mer nyktert på vad som levereras - tänk bara på Halcro för några år sedan. Samma buzz men vad hör ni om dom idag?

Krasst finns inte väldigt många olika kopplingar och tekniker för att bygga ett slutsteg, det blir lite Grand som samma färg fast blå.

Devialet kan säkert vara mycket bra men någon undermedicin tror jag inte att de är.

Micke
HerrD Posted - 2016/11/21 : 22:24:20
Beror på vad du gillar. Om du värderar transparans och kontroll högt så passar det, gillar du närvarokänslan och klangen som rör kan ge så är det inte rätt. Jag gillar personligen konceptet men har inte fastnat för ljudet som inte lyckats beröra mig. Blir bara ljud och ingen magi för mig men någon annan kommer svara annorlunda så det är bara att lyssna själv som vanligt.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000