HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Inoforumet

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Figge Posted - 2010/12/12 : 17:17:51
Dags att lägga ner inget inlägg på 8 månader. En dagslända.
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pac Posted - 2010/12/13 : 06:43:35
quote:
Å andra sidan är jag bibliotekarie till yrket...


Jamen det är ju hur bra som helst!!!! Du har säkert massvis med erfarenhet och kunskap vi kan hämta inspiration och vägledning ur.
PG Jeppsson Posted - 2010/12/12 : 23:12:17
Det jag tycker är viktigt är att vi har delat upp Hifi-bildtrådar med DIY-bildtrådar, det blir lättare att hitta och följa.....

Att DIY-avdelningen hamnade under "specialintressen" var kanske mer av en kompromiss när vi omorganiserade för några år sedan.

Men inget är fastslagit i sten, än så länge, och forumet kommer att uppgraderas under 2011, så kom gärna med ide'er och önskemål.

PG
bibl Posted - 2010/12/12 : 23:00:24
Jag borde väl egentligen hålla mig tills du introducerar den där tråden men... jag har aldrig varit speciellt bra på det

quote:
P.S. Utan separata bildreportage-avdelningar drunknar bildreportagen i diskussioner. Vilket slöseri!


Ett litet klargörande bara eftersom jag var lite oklar. Jag håller helt med om nyttan av separata bildreportage avdelningar, det är en jättebra idé som om ingen kommer med en helt revolutionerande åsikt bör finnas med även i nästa upplaga av HiFiFourm.

Men vad jag inte förstår är varför de inte har en egen huvudavdelning om man nu vill bryta ut dom helt och hållet. Istället ligger båda de avdelningarna som är om bildreportage (Bildreportage - HiFi & Bildreportage - Teknik & DIY) i huvudavdelningen HiFiForum.nu - Mångfaldens forum. Medan avdelningen Teknik och DIY ligger i huvudavdelningen HiFiForum.nu - Specialintressen. Övrigt som rör hifi som man kan ta på är spridda över nämnda två huvudavdelningar.

Å andra sidan är jag bibliotekarie till yrket och förklarar minst en gång per vecka varför bokstaven Q i SAB-systemet, som är det klassifikationssystem som används på de flesta svenska bibliotek, innehåller böcker om såväl nationalekonomi som stickning, bakning, får och filateli.

Det mesta här i livet har en bra och logisk förklaring det är bara det att har man inte bakgrunden så är det inte säkert att man ser den eller för den delen förstår den...

Pac Posted - 2010/12/12 : 20:39:06
Som sagt, vi drar igång den diskussionen när vi närmar oss. Det är onödigt att bygga upp förväntningarna för tidigt, det kommer bara att föda frustration....

P.S. Utan separata bildreportage-avdelningar drunknar bildreportagen i diskussioner. Vilket slöseri!
Nibbler Posted - 2010/12/12 : 20:34:37
När ni sätter er och diskuterar översynen av forumet, lova då att ni tar med en vintage avdelning i diskussionen. SNÄLLA!
bibl Posted - 2010/12/12 : 20:27:41
Kanske dags att starta den tråden pac så att debatten kommer igång. Själv har ag har sedan innan jag blev medlem funderat över varför bildreportage diy och diy och teknik ligger i två helt olika avdelningar av forumet. Jag antar att svaret är att det bara blev så en gång i tiden....
Pac Posted - 2010/12/12 : 19:41:10
Under 2011 kommer vi att göra en översyn av hela forumet och uppdatera allt. Vi kommer att börja snacka om vad vi vill förändra då det närmar sig.

P.S. Eftersom ämnet handlar om hur hur forumet ser ut så flyttar jag denna tråden till "Om HiFiForum"
huzze Posted - 2010/12/12 : 18:47:48
Du får ändra till "Show all topics" i rullgardinsmenyn uppe till höger
shifts Posted - 2010/12/12 : 18:32:11
Jag gick in där för första gången i går, men fann ATT DET VAR TOMT!
Tomas J Posted - 2010/12/12 : 17:58:43
Jag tycker det verkar lite tråkigt.

Man ser då och då trådar som den här där man anser att en viss avdelning bör läggas ner.
Men om nu ingen skriver i det, då bör det inte heller krävas särskillt mycket resurser att bibehålla det, och den informationen som redan står där är säkert värdefull för de som kanske läser men inte tillför någon information i dagsläget?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000