HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Stort, tungt & mycket......

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2009/09/13 : 09:26:24

Det här är en eoJEUDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Anton Posted - 2009/09/25 : 20:14:38
VR-8 bak!!
Jösses!
Audionet Posted - 2009/09/25 : 19:28:07
Harlock, måste erkänna att jag har slarvat lite. Duk och projektor finns kvar och bakom lyssningpositionen står en Tag Mclaren hembio setup med 2st VR-8. Det finns alltså 4st VR-8 i rummet, men jag tog inga bilder på den andra setupen då det stod mycket möbler framför just nu.
Harlock Posted - 2009/09/25 : 12:09:26
Tyckte väl att jag kände igen delar av uppsättningen från någonstans.
(http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=3410)

Hembiobiten; är det bara duken som är kvar av den eller har den letat sig till ett eget rum?
Anjin Posted - 2009/09/24 : 23:19:22
Jävlar vad stora de är!
Burmäster Posted - 2009/09/24 : 22:45:17
Vilka bestar till högtalare

Väldigt mycket toe-in!
Audionet Posted - 2009/09/24 : 20:17:28


Här har vi då slutbilden som är en samlingsbild.


Det har varit lite önskemål om lyssningsintryck. Jag och P-O har diskuterat ljudidealen en del. Om jag har uppfattat P-O rätt så vill han kunna spela så mycket musik som möjligt och även varierande musik. P-O är glad för dansbandsmusik och jag tycker det är ok, men han lyssnar även på andra musikstilar. Målet med en hifi anläggning är för mig och även P-O att den skall beröra musikaliskt. Känslor skall uppstå, om jag börjar sjunga, dansa, gråta eller något annat tokigt så har hifin berört mig.

P-O har ställt upp och trimmat in anläggningen efter sin smak. Man sitter ganska nära högtalarna och de står förhållandevis brett i sär med med ganska mycket toe in, lite enligt Cardas filosofi. VR-8 är lätta att driva och spelar stort. Dynamiken är tydlig och det kan smälla på rätt ordentligt, det gäller att vara med när det kommer. P-O vill gärna ha en hög och bred ljudbild samt att vokalisten skall ha mycket kött och gärna ta ett steg fram. Här fokuseras det mer på helheten än mikrodetaljer, man skulle väl kunna säga mer musik och mindre hifi. Men det innebär inte på något sätt att det saknas hifi.

Om man utgår från P-O´s referensljud tycker jag han har uppnått sitt mål väl. P-O är mycket nöjd med hur det spelar och han har jobbat länge för att få till det ljud som passar honom. Om man skall säga något om minus sidan (som det alltid finns, till och med hemma hos mig ) så är diskanten på högtalaren kanske inte på samma nivå som övriga komponenter från dCS och Audio Analogue.

Jag tackar P-O för en trevlig och intressant dag med hifi & musik. Ja, ja, det blev en hel del kaffe också!
Audionet Posted - 2009/09/24 : 19:51:59
Ingen fara Johan!
johan.björklund Posted - 2009/09/24 : 12:35:36
Vi är duktigt OT här o kan ju fortsätta i en ny tråd.
Sorry Micke om jag drog igång något
BosseBula Posted - 2009/09/24 : 12:32:42
Hade jag varit ägare till den riggen så hade jag varit glad nu.
gcs Posted - 2009/09/24 : 12:28:48
Jag som är pensionär måste då gilla dragspel. Blir man diskad då? Vad kan ni rekommendera för skivor med dragspel?
johan.björklund Posted - 2009/09/24 : 12:10:36
Precis, gillar man dansband då blir man diskad direkt.
Hade jag varit ägaren till den riggen, jag hade inte varit direkt glad nu!!
BosseBula Posted - 2009/09/24 : 11:49:02
johan: Det är ju just musiken som dom pratat om...

Men nu väntar vi på fler inlägg från mr audionet.
johan.björklund Posted - 2009/09/24 : 11:27:33
Hur många ggr har det poppat upp komentarer ang Dansmusik i tråden?
Är det inte musiken som är det viktiga?
Wizard Posted - 2009/09/24 : 10:26:08
Det borde vara förbjudet att spela dansbandsmusik genom denna fina anläggning
Pac Posted - 2009/09/23 : 18:07:34
quote:
På förstasidan till HF så länkas det till detta reportage, det står att Audionet flyr Skåne!? Inte har väl Per-Olof flyttat?
När förstasidan skrevs hade jag ingen aning om vart Audionet åkt... Nu är det felet korrigerat.
om.s Posted - 2009/09/23 : 16:47:02
Herlig orginalt!! (dansband musikk i dette miljøet)

Godt å se at man kan like forskjellig musikk, men samtidig sette pris på god lyd...

Dette liker man ...

mvh
PsYcHoGUN Posted - 2009/09/23 : 11:22:06
Jag med! Hur lät det?!? ;)
Wallinder Posted - 2009/09/23 : 07:52:21
Vilken supersnygg anläggning! Väntar med spänning på lyssningsintryck!
Gozzi Posted - 2009/09/23 : 07:14:52
Ser helt galet ut, kan tänka mig att det lät något utöver det vanliga. Inte varje dag man får följa ett reportage med VR8 ! Härligt...
Audionet Posted - 2009/09/22 : 20:05:50


Elektroniken samlad så när som på två slutsteg, ordet maximalistiskt känns väl inte fel i det här sammanhanget?
Audionet Posted - 2009/09/22 : 19:07:00


Med Scarlattin har man möjligheten att omvandla PCM till DSD. För er som vill läsa mer om skillnaderna mellan PCM Vs DSD, klicka på länken http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Stream_Digital
Kilgore Posted - 2009/09/22 : 19:06:31
Jag hoppas du fick spela lite av dina egna skivor oxå Micke :)
Audionet Posted - 2009/09/22 : 19:03:38
Helt riktigt, P-O bor i Skåne.

He, he, dansbandsmusik kanske inte passar alla, men nog kan det låta bra.
gcs Posted - 2009/09/22 : 18:31:26
Kan det verkligen låta bra om dansbandsmusik spelat med Scarlatti? Personligen så tvivlar jag.
Kilgore Posted - 2009/09/22 : 18:03:35
På förstasidan till HF så länkas det till detta reportage, det står att Audionet flyr Skåne!? Inte har väl Per-Olof flyttat?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000