HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 TAD Reference One

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2009/07/21 : 09:05:32
Det här är en eoJEUDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Burmäster Posted - 2009/08/09 : 11:52:05
I sanning en imponerande setup! Hade förmånen att få lyssna på dessa vid mässa, det brukar ju vara sisådär på mässa, men här lät det fantastiskt bra. Stora bjässar är det
Vill också säga tack både till Thomas och Audionet som ger oss möjligheten att frossa i highend anläggningar på nätet
Double A Posted - 2009/08/09 : 10:21:32

Tack Thomas för att du har viljat dela med dig av din fina anläggning, och tack Audionet för ett trevlig repotage

Det måste vara en fantastisk upplevelse att få avnjuta en sådan setup i hemmiljö!

Ps. Ja håller med om att Jörgen vet vad han talar om.

Mvh
Anders
Amatören Posted - 2009/08/09 : 01:17:02
Kan ingen plocka bort denna tråd!?!
Blir så avundsjuk!!
Thomas Svensson Posted - 2009/08/08 : 13:02:32
Det är alltså min anläggning som presenteras i reportaget.
Upprinnelsen till detta, var att vi stötte ihop på senaste
mässan i Munchen. (Dock ingen baktanke om att väcka upp-
graderings djävulen det är alltid riskabelt att lyssna
på hifi anläggningar

Vill tacka Audionet för en mycket trevlig dag!
Mycket hifi & musik, men vi tog oss också tid till att käka
varsin kalorimättad pizza. Man kan ju tyvär inte leva av
enbart hifi.............

Som Audionet mycket riktigt påpekar är det för de flesta
en ganka lång process, utveckling att nå dit, där jag är idag.
Den mest avgörande faktorn i denna utveckling, var när jag för
6-7 år sedan kom i kontakt med Ultimate Sound & Music i Vimmerby.
Mr "Ultimate himself" Jörgen Nilsson är den som ligger bakom
den Set up som idag finns hemma hos mig.
Denne inom sitt gebit så kunnige och entusiastiske
kille, som verkligen kan konsten att sätta ihop välljudande
anläggningar. (Att vi sedan på kuppen, även blivit goda vänner,
gör ju inte saken sämre )
Tack Jörgen, övriga hos Ultimate, inkl. Vaktis.

Thomas

PS Om någon är intresserad, de förnämliga Polska cd´n som nämns
är införskaffade hos Ultimate.

Audionet Posted - 2009/08/05 : 20:02:38


Thomas på favorit platsen!


[left]Många är det säkert som undrar hur det låter och vad jag tog med mig hem från denna lyssning, eller?

Som ni redan har förstått så var det ett ljud som jag inte var riktigt bekant med. Man har ju en olat att snöa in på sin egen anläggning som referens. Det som avviker från referensen brukar vara svårt att ta till sig direkt, och man behöver lyssna in sig för att hitta "gobitarna". :)

Det som växte fram för mig ju längre jag lyssnade var en transperans och direkthet som jag saknar i min egen anläggning. Tajmingen i musiken upplevdes som bättre och det är en ytterst viktig faktor. Det roliga i det här, eller kanske skall säga sorgliga, det är att jag har tidigare hållt bla. dessa parametrar på topp i min egen referens. Jag är nu tvungen att omvärdera min referens och söka vägen för att uppnå detsamma hos mig.

Om jag hade fått leva i en idealisk hifivärld så skulle jag kombinerat Thomas anläggning med min egen och fått en fantastisk upplevelse av musik. Lyssningen hos Thomas har satt fart på den resan för mig, få se om jag når dit.

Nog om det! Det var otroligt roligt att komma hem till Thomas och få snacka musik & HiFi. Thomas har varit intresserad av musik & Hifi i många år och har varit igenom en hel del olika anläggningar innan han kom fram till den anläggning han njuter av idag. När vi gick igenom historiken kunde det räknas till c:a 25st olika setuper genom åren.

Att ta steget ut och satsa på HiFi på den nivå som Thomas har gjort är i regel något man växer in i. Det här kanske låter lite märkligt, men faktum är att det tar tid att finna nyanserna som gör att en sådan här anläggning ger den där lilla extra njutningen.

Något annat jag fann hemma hos Thomas var musik. Ofta finner man många skivor som man själv har när man möter likasinnade medelålders män, men inte här! Här spelades det skivor från Polen och de lät förbaskat bra, kul!

Tack Thomas för att jag fick titta in hos dig och dela med mig av mina upplevelser till HiFiForums läsare![/left]

Audionet Posted - 2009/08/05 : 19:20:05
McEnroe, högtalaren står inte så långt in i rummet.
educk Posted - 2009/08/05 : 14:45:13
det ser onekligen bra ut. skulle varit kul å lyssna på ett sådant system. lite tråkigt att höra liknande saker på mässa
mad.gibbon Posted - 2009/08/05 : 13:02:19
Jag var hemma hos Thomas för några månader sedan och kan bara hålla med Audionet. Ansiktsuttrycken var väl i ordningen så här ungefär. . . .
Jag tror att jag var där i mer än 8 timmar men jag hade kunnat stanna 8 till om inte frun börjat undra vart tusan jag tog vägen. Helt enkelt ett av de bästa anläggningar jag lyssnat på.
McEnroe Posted - 2009/08/04 : 23:10:18
Är det 1/3 ut från bakväggen??
ukiro Posted - 2009/08/04 : 22:47:41
Mäktig syn. Kan du berätta lite om ljudintrycken? Jag fick en känsla av att Thomas ljudideal skiljer sig från dina, eller åtminstone att den här anläggningen spelar annorlunda mot din egen. Vad var det som tog tid att vänja sig vid? Hur förändrades åsikter och tankar under lyssnandet?
Audionet Posted - 2009/08/04 : 18:01:30


Och så slår vi ihop allt till en bild.
Audionet Posted - 2009/08/03 : 19:59:25


För att få en liten känsla för hur stora dessa högtalare är så kan vi ha en dörröppning som referens.
Audionet Posted - 2009/08/03 : 15:14:08


All elektronik är placerad på Solidtechs bänkar.
MasterChief Posted - 2009/08/01 : 15:56:32
Min drömhögtalare. Tack att du delar med dig.
Audionet Posted - 2009/08/01 : 15:05:06
Tack Nahoj!

B-200, kablaget är mycket riktigt av fabrikat AZ men det är Absolut serien och det gäller hela vägen.
B-200 Posted - 2009/08/01 : 13:01:57
AZ hologram kabel?
nahoj Posted - 2009/08/01 : 12:48:53
Ah, grejjerna står på en matta..
Trodde först det var vitlackat trägolv, men det såg lite väl luddigt ut för att vara det nu

Förövrigt väldigt fina bilder som vanligt av dig AudioNet
Audionet Posted - 2009/08/01 : 11:57:33


Stegen kommer i monoversion. Upplever det som att dynamiken räcker till samt att upplösningen är i topp. Det som skulle kunna tillföras med mer muskler är möjligtvis lite mer botten, men vet i tusan om man kanske inte tappar en del av det som utmärker ljudet idag. Hmmmm, svåra val som Thomas funderar över. Ja just det, Thomas heter den lyckliga och nöjda ägaren.
Audionet Posted - 2009/07/31 : 17:28:07


Vi har ju sett TAD Reference One matas med en hiskilig massa effekt i form av 4st AudioNET monoblock eller 4st Mark Levinson monoblock. Men i det här fallet kommer de till liv med 22w i klass A och det låter mycket bra!
Gozzi Posted - 2009/07/29 : 13:58:44
Vilken rigg... Posta gärna mer bilder :)
Audionet Posted - 2009/07/26 : 20:01:29


Ursäkta det makliga tempot jag har!

Strömförsörjningen passerar genom Isotek Nova till signalkälla och Isotek Titan till slutsteg. Försteget är undantaget och matas direkt från väguttag, ett beslut tagit efter lyssning.
Audionet Posted - 2009/07/24 : 13:04:29


Ett refrence försteg i signalvägen känns inte fel. Och är det reference så får det gärna stå AudioNET på det och i detta fall PRE G2.
Audionet Posted - 2009/07/24 : 13:02:29
Revoxarn, det är i Blekinge, men närmare än så behöver vi inte komma.
Revoxarn Posted - 2009/07/24 : 12:47:28
Jag tror att det är Vimmerby.
EngelholmAudio Posted - 2009/07/23 : 12:39:15
Tja...du skrev "utanför Skånes gränser" och körde på E22'an mot Kalmar till!

Högtalare av denna dignitet och storlek förtjänar nog lite rums-trix!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000