HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Tkr gir seg ikke....og besøker Epicurus

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
tkr Posted - 2009/03/05 : 00:02:37
Nå man har tatt av seg skoene og gått opp trappen hjemme hos Epicurus, blir man møtt av dette synet:

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tkr Posted - 2009/03/09 : 20:13:30
Takker, Pac!
Føler at om noen år skal jeg greie å ta bra bilder jeg også...

Muse no. 10 var jo en highendspiller i sin tid, og en meget god en, IMO. Etterfølgeren het Muse Polyhymnia, om jeg husker rett, og den var enda bedre...merket er lite kjent i Skandinavia og det synes jeg er merkelig. I highend-sammenheng er det rimelig priset, og man får mye for pengene.

Jeg har selv hatt flere Muse forsterkere,en subwoofer (Muse# 18 )og en Muse Dac som jeg tror het Muse #2.

Men for å svare: Nei, det rakk vi ikke! Kvalitetene som DVD- spiller, derimot, kan jeg si mye godt om.

mvh


Pac Posted - 2009/03/09 : 18:36:04

Läcker bild på slutet, mycket "Action"

Provade ni Muse model ten som CD-spelare någon gång?
tkr Posted - 2009/03/09 : 09:46:29
Siste bildet:




Takk for oppmerksomheten!

mvh
tkr Posted - 2009/03/08 : 19:16:05
Tjaaa Per, vi ble vel ikke helt enige...

For å ta det vi var enige om først:

Bassen i EmmLabs var bedre enn i Lindemann.
Her må jeg nesten skyte inn at det ikke bare var meg og Epicurus som var tilstede. Også Endre A. var der, den andre Avalon Isis- eieren i Bergen! Han har også Edge- forsterkning, men hans pre er den helt nye Edge Reference.
Alle var enige om at EmmLabsen låt mørkere, men her slutter enigheten. Både Epicurus og Endre A. mente at EmmLabsen låt for mørkt, og savnet aktivitet oppe i diskanten.
Kanskje har jeg blitt for vant til EmmLabs- lyden. Jeg er forsåvidt enig i at det var mindre aktivitet i diskantområdet, men jeg savnet det ikke.
Kanskje lå noe av forskjellene i rommet. Epicurus hadde akkurat flyttet inn, og hadde ikke rukket å dempe rommet særlig mye. Jeg syntes at Lindemann 820 ble litt "hifi-aktig", men de andre mente at hvis det var aktivitet oppe i diskanten, så skulle man også høre den.

En annen sak som jeg må nevne: Avalon Isis er glatt de mest avslørende høyttalerne jeg har hørt. Jeg har alltid likt Natalie Coles "Stardust", men her kunne jeg plutselig høre hvor prosessert stemmen til Natalie Cole var.

Man lærer så lenge man lever.

En stor takk til Epicurus for en trivelig kveld!

mvh
Pac Posted - 2009/03/08 : 18:59:38

Jag misstänkte nästan att din Dac var med eftersom dina kablar var där. Och hur gick det?

tkr Posted - 2009/03/08 : 18:52:38
TESTEN

Da Epicurus mailet meg, foreslo han å teste hans oppsett kontra EmmLabs Dac6 E Se direkte ut til forsterker, i første rekke for å se hvilket bidrag, positivt eller negativt, hans Edge NL 1.1. Signature preamp ga.
Problemet var at Lindemann 820 ikke hadde variabel digital ut, bare analog. Jeg hadde solgt min gamle Jadis JD 3 som hadde slik digital ut, og det viste seg å være umulig å skaffe et drev med variabel digital ut på så kort varsel. Denne testen falt altså ut.
Istedet valgte vi å prøve ut EmmLabsen mot dacen i Lindemann 820.
Tiden ble knapp, og vi spilte kun 2 kutt:
"Halleluljah" fra denne:


Og "What a Difference a Day Makes" fra denne:
tkr Posted - 2009/03/08 : 11:35:49
Strømforsyningen til Edge preen: Som det går frem av bildene, var den batteridrevet.



mvh

Også en vakker sak, nesten synd å gjemme den bak racket.
tkr Posted - 2009/03/07 : 21:17:51
Hehe, akkurat! Som et instrument! Man må ikke engang like opera for å forstå at dette er kunst på et høyt plan.

Et bilde til, nå av baksiden. De dyre kablene tilhører Epicurus, de billige AES/EBU kablene fra Klotz er mine.

CC Dreamline heter de som Epicurus bruker.






mvh
calle_jr Posted - 2009/03/07 : 17:30:39
quote:
http://www.youtube.com/watch?v=rISjBGOtHhs
Hehe, hon är som ett instrument!
shifts Posted - 2009/03/07 : 10:01:38
Det ser ut som de visar 4:3 i 16:9.
tkr Posted - 2009/03/07 : 00:19:14
....Og der fant jeg kuttet på YouTube. Hvilken stemmeprakt, hvilken kontroll!

http://www.youtube.com/watch?v=rISjBGOtHhs

En takk til Epicurus for denne...

mvh
tkr Posted - 2009/03/06 : 22:45:24
Calle jr: Var inne på den tråden du linket til: Det var Act 2 ver. 2. En helt fantastisk pre, IMO.

Vi fikk også sett på DVD:



Muse no 10 var ingen sinke. Dessuten var det en j*vla svær skjerm!
Epicurus hadde både jazz og klassisk å vise frem. Husker best en DVD med denne damen:



En utrolig vokalkontroll! Jeg ble forelsket...
calle_jr Posted - 2009/03/06 : 21:21:08
quote:
Kanskje Act 2 eller CT5?

Ja
Bernt Jansson Posted - 2009/03/06 : 20:28:02
quote:
Bernt och jag gick dit på kvällen och undrade om vi fick spela lite och det var OK. Föga anade dom vad som väntade. Vi började med att flytta oss 3 meter närmare och sen körde vi The Who, Ramstein + lite annat kul medan Audiofreaks satt och skakade på huvudet. Det var kul.
Jag minns det väl. Hårdrock var mumma på det systemet.
tkr Posted - 2009/03/06 : 20:16:50
@ Calle jr:
Kanskje Act 2 eller CT5?

Et bilde av forsterkningen må vi også ha: Edge NL 1.1 Signature monoblokker.



mvh
calle_jr Posted - 2009/03/06 : 19:37:44
quote:
Batteridrift. Selv med øret inntil høyttaleren var det ingen susing å høre. SVÆRT detaljert. Og DYNAMISK!



Vilken setup!
Liksom Micke Y minns jag detta från Arken och ett Conrad Johnson-försteg var inblandat. Mycket trevligt.
tkr Posted - 2009/03/06 : 17:21:31
Da er du en heldig mann!
mvh
Rene Posted - 2009/03/06 : 16:43:32
Nice system.

Sidder selv og lytter på Isis nu.
tkr Posted - 2009/03/06 : 16:40:36
Edge NL 1.1 Signature SE Preamp:



Batteridrift. Selv med øret inntil høyttaleren var det ingen susing å høre. SVÆRT detaljert. Og DYNAMISK!

mvh
tkr Posted - 2009/03/06 : 13:06:02
"Och spelades det musik som jag uppfattade som eööhh, svår. Plinke plonk som var fantastiskt inspelad men ingen musik."

!

Peter D. på Audiofreaks har en litt eøøhh, særegen musikksmak. Man er nesten garantert å høre ting man aldri har hørt før.

En del av det håper man at man aldri får høre igjen.

På den annen side er den del av det meget bra, IMO, særlig det klassiske, og Peter svarer alltid velvillig hvis du ber om navn på artister og innspillinger.

mvh
Micke Y Posted - 2009/03/06 : 11:51:30
Det finns massor med bilder från Arken 2006
här

Micke
Micke Y Posted - 2009/03/06 : 11:46:01
De här högtalarna väcker minnen från Arken för några år sedan där de visades i ett stort ödsligt rum med ett golv som svajade märkbart. När vi var där under dagtid så satt alla påfallande långt ifrån dom med medföljande rumsproblem och spelades det musik som jag uppfattade som eööhh, svår. Plinke plonk som var fantastiskt inspelad men ingen musik.

Bernt och jag gick dit på kvällen och undrade om vi fick spela lite och det var OK. Föga anade dom vad som väntade. Vi började med att flytta oss 3 meter närmare och sen körde vi The Who, Ramstein + lite annat kul medan Audiofreaks satt och skakade på huvudet. Det var kul.

Systemet rockade fett vad jag kommer ihåg och lät väldigt bra med fin ton och väldigt rent.

Micke
tkr Posted - 2009/03/06 : 09:21:14
På toppen av stabelen med digitale kilder skimtes min Apogee Big Ben. Egentlig var planen å teste ut hvor god Edge preen var i forhold til EmmLabs direkte inn i forsterkere, men det strandet på mangelen av drev med digital volumkontroll.




Epicurus ba meg ta med EmmLabsen likevel, og vi testet Lindemann 820 mot EmmLabs dac6/ Apogee Big Ben.

mvh
tkr Posted - 2009/03/05 : 21:08:35
Ingen dårlig digital front end: Lindemann 820 Cd- spiller, Muse nr 10
("Den er en gammel sak jeg hadde liggende" - Epicurus)for å spille DVD..



mvh
tkr Posted - 2009/03/05 : 14:35:35
Vi kan vel ikke vise alt med en gang, her et bilde av Pagode- racket, som også er stoort...



Men, for all del, det er jo absolutt fotogene ting i racket også!

mvh

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000