HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det börjar på A........hos Tompa-T

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2009/02/04 : 21:38:05
Det här är en eoJEUDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Tompa-T Posted - 2009/05/06 : 22:13:09
Tack för komplimangen !

Ja, det ligger många år av intensivt testande och funderande här !
Jag är mycket nöjd med hur grejorna presenterar mina skivor för mig !

//-- Tompa --

AlfaGTV Posted - 2009/05/06 : 14:19:16
Ett makalöst system! Gillar när det verkar finnas en tanke med valen av komponenter och man inte bara går på det dyraste för att man kan! Det känns som att det ligger ett genuint intresse och stor accumulerad kunskap bakom.

Naturligtvis stor tumme upp för snyggt foto!

Det är bara ett problem med såna här reportage... Man blir ju sjukt avis! :D

MVH /Micke
Tompa-T Posted - 2009/05/03 : 13:15:06
Tack !!

//-- Tompa --
Gozzi Posted - 2009/05/03 : 11:17:13
Otroligt läcker anläggning... Härliga bilder !

Tompa-T Posted - 2009/05/02 : 16:45:28
Tack för komplimangen Jan !

4 Point armen är inte vald bara för att den heter Kuzma, den är vald för att jag tycker att den lät bäst just här hemma med mina grejor
Och visst har jag jämfört med andra armar innan jag bestämde mig för ett byte !
Bland annat med SME V, Mörch DP-6, VPI JMV-9 Signature, samt Kuzmas egna Stogi, Stogi/REF, Stogi/REF 313VTA, har även lyssnat på Air Line men då på en Stabi XL.
Jag tycker att 4 Point är en mycket bra arm !!

//-- Tompa --
Jan I Posted - 2009/05/02 : 10:49:40
HOLY MIKKO MATTI
Det der var RÅTT
Flotte bilder og et utrolig flott anlegg
Denne 4P armen,er den valgt kun fordi den heter Kuzma og passer til spilleren/pickup,eller er det prøvd flere armer på denne?
Hvor bra er denne armen egentlig?
har du sammenlignet med andre?
Mvh Jan I
Tompa-T Posted - 2009/05/01 : 08:50:13
Om jag tolkar dig rätt Calle_jr, rent ljudmässigt så tycker du ungefär som jag !?!
Då att det låter bra, ett behagligt ställe för musiklyssning, jag tackar för komplimangen !
Sen rent fototekniskt så håller jag med dig även där, finns mycket att önska vad det gäller ljussättningen, men rummet är ju inte tänkt som en fotostudio , utan som enl mitt tycke ett mysigt "lyssna på musik" rum, ja även en plats för träffar med andra likasinnade hifi och musik entusiaster !!

En hel del ommöblering har det blivigt sen du var här senast och fikade !
Med ett positivt resultat vad gäller ljudbilden, men även rent komfortabelt !
Rummet är helt transformerat och agerar nu som Tompas renodlade hifi och musik rum !!

Du är såklart välkommen på en fika när tillfälle finnes !

//-- Tompa --

calle_jr Posted - 2009/04/30 : 22:55:16

Låt säga såhär; om du är i närheten och inte gör ett besök så har du missat ett av Skånes LJUDMÄSSIGT mest imponerande och genomtänkta system.
Ibland räknas både ljud och ljus, och på ljussidan finns en del att önska. Det drabbar inte dig, men väl så'na tokar som mig och Audionet


Tompa-T Posted - 2009/04/30 : 22:44:09
Nej då Calle_jr, jag tänker inte tjata emot !!
Smaken är som baken, delad !
Jag gillar det jag hör, och det är ju det som är det som gäller just här, och så långt kan vi väl vara överens !?!

//-- Tompa --
calle_jr Posted - 2009/04/30 : 21:42:45
quote:
B&W's topptalare alltid varit möjligen de snyggaste som finns överhuvudtaget, men vid de tillfälle jag lyssnat har jag inte alls gillat det
Jag har samma gamla erfarenhet och det är inte konstigt och konstigt på samma gång. Man måste verkligen spela med rätt grejer!
Det gör Tompa och han gör allt annat än att överdriva de gånger han påpekat detta.

Väldigt bra rapporterat Audionet
Jag har varit i rummet och vet att ljusmässigt är det inte helt lätt (tjata inte emot, Tompa).
Flera riktiga kanonbilder tycker jag.

quote:
http://i268.photobucket.com/albums/jj37/mickepal/Osterlen/DSC_0056.jpg
http://i268.photobucket.com/albums/jj37/mickepal/Osterlen/DSC_0070.jpg
http://i268.photobucket.com/albums/jj37/mickepal/Osterlen/DSC_0096.jpg
Tompa-T Posted - 2009/03/05 : 20:57:36
quote:
Tungt system!!! Oj, oj, oj.....


Tack, jag är som sagt mycket nöjd !

//-- Tompa --
Ledzepp Posted - 2009/03/05 : 19:30:00
Tungt system!!! Oj, oj, oj.....
Tompa-T Posted - 2009/02/24 : 10:58:06
quote:
Oj! Helhetsbilden ger ett minst sagt maffigt intryck 4 st solid tech med fyra hyllplan vardera och inte en cm2 ledigt.... Ser inte bara häftigt ut, utan attans kompetent - vilket klart är viktigaste faktorn.
Jag är så fräck att jag gärna bjuder in mig själv vid bra tillfälle, då jag tycker B&W's topptalare alltid varit möjligen de snyggaste som finns överhuvudtaget, men vid de tillfälle jag lyssnat har jag inte alls gillat det. Det har varit på mässor och taskiga rum, så att lyssna i hemmiljö hade varit kanonskoj. Grattis till en fantastik setup och tack Audionet för ytterliggare ett grymt reportage


Tack för komplimangen, kul att du tycker att det ser trevligt ut
Men det är ju som sagt hur det låter som är det primära, och här presenteras en ljudbild som passar mig och mina ljudideal perfekt
Ja, det är väl med B&W:s högtalare som med resten gällande vår hobby, det är hemma hos lyssning som gäller, annat är inte rättvist vare sig mot prylarna eller sig själv

Klart vi kan ordna en hifi fika, bara hör till via mail ville@sbbs.se , så försöker vi att ordna till något

//-- Tompa --
Burmäster Posted - 2009/02/24 : 10:05:25
Oj! Helhetsbilden ger ett minst sagt maffigt intryck 4 st solid tech med fyra hyllplan vardera och inte en cm2 ledigt.... Ser inte bara häftigt ut, utan attans kompetent - vilket klart är viktigaste faktorn.
Jag är så fräck att jag gärna bjuder in mig själv vid bra tillfälle, då jag tycker B&W's topptalare alltid varit möjligen de snyggaste som finns överhuvudtaget, men vid de tillfälle jag lyssnat har jag inte alls gillat det. Det har varit på mässor och taskiga rum, så att lyssna i hemmiljö hade varit kanonskoj. Grattis till en fantastik setup och tack Audionet för ytterliggare ett grymt reportage
Tompa-T Posted - 2009/02/22 : 10:45:56
quote:
Är det Hifi-älgar som vaktar anläggningen?


Ja, det kan man kalla dom
Det finns faktiskt en liten historia bakom dom
Älgen Hälge har alltid tillhört mina favoriter, och när min dotter var yngre och bodde hemma, så tyckte hon att det var kul att göra sig lustig över det
Så jag fick alltid något med älg anknytning i födelsedagspresent och till jul av henne
Och hon pressade på att dom inte skulle gömmas undan, utan stå väl synliga
Så där står/hänger Hälge älgar både här och där, sitter några vid hifi:n, sitter ett par i bilen, osv
Nu förtiden så är det mest barnbarnen som tycker att dom är "söta", så dom får stå/hänga kvar
Även sonen brukar slänga iväg en kommentar när han är hemma och hälsar på
Hittar han något kul med Hälge så brukar han dra ner det i ett E-mail till mig



//-- Tompa --
Lovan Posted - 2009/02/22 : 10:16:34
Är det Hifi-älgar som vaktar anläggningen?
Tompa-T Posted - 2009/02/21 : 22:20:19
quote:
Saknar inte anläggningen en Ipod-docka?


Tänkte inte på de.........
//-- Tompa --
shifts Posted - 2009/02/21 : 21:49:04
Saknar inte anläggningen en Ipod-docka?
Tompa-T Posted - 2009/02/21 : 20:15:37
Tack !

//-- Tompa --
Snutten Posted - 2009/02/21 : 17:07:30
Ovanligt välmatad anläggning . Grattis!
Tompa-T Posted - 2009/02/21 : 09:16:49
quote:
Helhetsbilden ger din stereo tyngd.Riktig pondus i bildform.Helt otroligt tjusigt!
Du verkar ha gått linan ut ang strömkonceptet.Skulle varit intressant att se vilken tamp som fått äran till vad.Kan tänka mig du har nått kabelmärke som håller ihop det hela med nån enstaka balanskabel till skivspelaren tex.Trevligt att inte se en tråd i hela reportaget men


Tack, kul att du tycker att det ser trevligt ut
Men det viktigaste, det spelar enligt min ljudfilosofi jätte trevligt

Ja, kabelvärden är verkligen en djungel, jag har provat ett oräkneligt antal kablar genom åren !!!
Men de jag har fastnat för tycke jag presterar mycket bra just här med mina grejor
Många säger att man föredrar samma kabel typ/märke i hela anläggningen, det är dock inte min erfarenhet
Jag tycker definitivt att olika typ/märke passa bättre/sämre helt beroende på vad dom matchas med, där av lite av varje i min hifi

Mellan prylarna använder jag....
JPS Labs Aluminata Reference Interconnect RCA/XLR.
JPS Labs Aluminata Reference Digital XLR.
Transparent MusicLink Super RCA
Transparent MusicLink Super XLR
Cardas Golden Reference

Till högtalare dikant/mellan....
NeoTech NS-2880-S.
Till bas....
NeoTech NS-1965.

Nät kablar.....
Transparent Powerlink Plus.
Acustic Zen El Nino.
JPS Labs Power AC+ Cord.
JPS Labs GPA 2.

//-- Tompa--

McEnroe Posted - 2009/02/21 : 06:30:35
Helhetsbilden ger din stereo tyngd.Riktig pondus i bildform.Helt otroligt tjusigt!
Du verkar ha gått linan ut ang strömkonceptet.Skulle varit intressant att se vilken tamp som fått äran till vad.Kan tänka mig du har nått kabelmärke som håller ihop det hela med nån enstaka balanskabel till skivspelaren tex.Trevligt att inte se en tråd i hela reportaget men
U1 Posted - 2009/02/15 : 16:11:15
Satan i gatan!
Jonne Posted - 2009/02/15 : 10:19:11
Audionet/

Dina lyssnings intryck ?

Tack för ett bra reportage.

Mvh
Jonne
Tompa-T Posted - 2009/02/15 : 10:00:00
quote:
Det var ju några lådor... och nya trenden med allt-i-ett-anläggningar, snacka om ytterligheter


Alla har vi olika smak å tycke, och det är väl lite av det som förgyller tillvaron i vardagen

//-- Tompa --

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000