HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Från Film till Musik hemma hos Asimov66

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2008/09/27 : 11:23:15
Det här är en eoJEUDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.




Ingen går säker när hösten nalkas, eoJUED är fikasugna!
Det kan vara hemma hos dig!
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
B-200 Posted - 2008/10/05 : 11:26:36
Tack så mycket Audionet det var väldigt trevligt att ni (iroise med)kom förbi. Jonne kom dagen efter tror jag det var och lyssnade han med. Det skall bli spännande att se vad man kan göra med nästa lyssningsrum. Det har iallafall mycket bättre potential än det nuvarande rummet. Så denna gången ser jag fram emot flytten, och avslutar kapitlet med hembio för denna gången iallafall. Vad framtiden har att ge skall bli spännande att se.

Mvh
Morgan
Audionet Posted - 2008/10/05 : 10:58:53
Tack Morgan för att du kunde ge oss lite närmare info om signalkällorna. Kul att du känner dig tillfreds med din hårdvara, det är så mycket lättare att ta till sig musiken då.




Det är nu tid att ta farväl och tacka värden Asimov66 (Morgan)för en trevlig eftermiddag med kaffe, kakor & musik.




Så här såg ditt hifirum ut i September -08, hur kommer det se ut -09
Lycka till med din flytt och låt det ta lite tid för att få till ljudet i det nya rummet innan du gör nya uppgraderingar.
B-200 Posted - 2008/10/04 : 23:48:03
Visst kan jag göra det.
Första prioritering är skivspelaren.

Det är en Rega P25 med en rega RB 250 arm och van den hul kabel från armen till försteget av samma sort.
Pickupen är en Benz ACE Low output 0.4 mV.
Riaat består av en Densen DP drive med ett MC 04 phono card i, har precis fått hem den från Densen men det låter mycket lovande.
Strömförsörjningen är uppgraderad till XS status (fixat av en forummedlem, tack för det) och det blev en massiv skillnad.

Den andra signalkällan som har kommit i efterkälke är min cd spelare som jag tycker fungerar helt okej.
Det är en Harman Kardon HD 970. Fanns ett reportage i High Fidelity och layouten och tanken bakom gjorde att jag blev intresserad av den och den låter mycket bra för pengarna, funderar dock på att byta upp mig men vi får se.
Finns en massa planer på sådant.
Skall flytta först.

Nästa planer som finns är att fixa till så att kablarna är i paritet med resten av anläggningen, när jag hade både bio/hifi så blev det tonvis med kablar vilket gör att man måste lägga sig på en lägre nivå men nu med ren hifi (nästan) så skall jag fixa till lite bättre kablar inom en överskådlig framtid.

Den sista signalkällan är min DVD, Cambridge Audio dvd89. Testade dvd spelare upp till tio tusen men denna klådde dem alla, har haft runt 20 olika spelare hemma och testat denna var överlägset bäst.

Nu efter jag spelat högtalarna ett tag till så hör jag att det kommer fram mer av basen och det känns som en riktigt bra högtalare.
Detta kommer bli en anläggning jag sitter med ett tag.
Men det är klart vad som väntar kring nästa hörn vet man aldrig...;)

Mvh
Morgan
Audionet Posted - 2008/10/04 : 14:55:33


En samlad bild på Asimov66 flexibänk och elektronik. Asimov66 kan kanske berätta lite mer om signalkällorna?
räven Posted - 2008/10/03 : 09:14:05
Jag hade den större modellen Kithara och den har samma karaktär (bara lite mer av allt).
Otroligt musikalisk!
B-200 Posted - 2008/10/02 : 09:17:46
;) så sant så....men lagom mör man var efter första bänken och den kommentaren efteråt gjorde man stirrade snett på henne i en vecka efter...hehe
huzze Posted - 2008/10/02 : 08:42:19
quote:
det blev bra du bygger en till


Sa? Beordrade...

Men det är ju positiv kritik så...
B-200 Posted - 2008/10/02 : 08:20:56
Jupps. Direkt när jag var klar med hifibänken så sa frugan, "det blev bra du bygger en till". Lagom mör efter det...
huzze Posted - 2008/10/02 : 08:01:36
Så du fick blodad tand och byggde TV-bänk oxå?
B-200 Posted - 2008/10/02 : 07:59:24
Tack patrikcaesar, ja det spelar stor roll när man får en chans att verkligen visa upp dem som man själv ser dem men inte har möjlighet att fota.

Jag har talat en del med Audio Concept om just dessa högtalare på att annat forum och alla jag talade med innan jag köpte dessa sa i princip att dessa är makalösa högtalare. Jag måste hålla med. Kan inte förstå hur dessa element i lådan kan spela så pass bra, de är bättre att återge musik och känsla än mina förra golvare.

Vad jag hört så tillverkas fortfarande Aulos modell 1 ännu trots modell 2 finns ute. Det känns faktiskt bra att veta då det tyder på att de är omtyckta och reservdelsmässigt.

Det enda jag funderar på nu är kablar, det kommer ske en del omstrukturering i kabelfrågan efter flytten.
Allt i allt så måste jag säga att jag sitter extremt nöjd med detta system just nu. Det har försvunnit en hel del saker men detta pga prioriteringarna har skärpts till, och jag känner mig faktiskt enormt glad med denna setup.

Man kanske borde dammat innan fotona men jag skyller på att jag snart skall flytta ;)

Mvh
Morgan
patrikcaesar Posted - 2008/10/02 : 00:23:31
Ja visst är det kul när folk tar bra bilder på ens prylar?
Det är nästan bättre än i verklighet ibland.
Det är bra högtalare, hörde Audio concepts rum på mässan, jag tror högtalarna har stor potential att låta bra.
MVH
Patrik
B-200 Posted - 2008/10/02 : 00:18:23
Vilka bra bilder det. Ja Jonne jag ser också fram mycket att äntligen få "nörda loss" i ett eget rum. Har en grov layout klar så får vi ser hur det blir.

Riaat är dock en historia för sig själv...Det har inte kommit ännu :(
Jonne Posted - 2008/10/01 : 22:10:51
Det var en rejäl huv till högtalarna.
Ska bli kul att höra dom i ditt nya rum.


edit. glömde nämna att GIZMO är en fantastisk fjärr
Audionet Posted - 2008/10/01 : 21:44:37


Ett slutsteg kan vara bra att ha, varför då inte satsa på en riktig arbetshäst som kan leverera ström, Rotel RB 1080.
Egill Posted - 2008/10/01 : 21:19:18
Bra för grovlabbade karlar som behöver nå't ordentligt att vrida på
BosseBula Posted - 2008/10/01 : 20:18:50
Stilig mojäng de där!
Audionet Posted - 2008/10/01 : 20:11:16


Försteget består av en Densen B200.
Audionet Posted - 2008/10/01 : 16:48:51


Nej för tusan, mer grejer finns det. Ett försteg tex.
Egill Posted - 2008/10/01 : 16:09:42
Jag tänkte först att det var en väldigt spartansk anläggning bestående av en video(?), tv och högtalare
B-200 Posted - 2008/10/01 : 12:18:43
hehe asg. tänkte först vad i ...
Audionet Posted - 2008/10/01 : 11:36:30
Ah, va tusan! Vi hjälper Asimov66 att flytta


Audionet Posted - 2008/10/01 : 11:35:20


Influensan har tyvärr intagit min kropp och medfört att tempot inte varit så högt här. Men några bilder till skall vi krama ur photobucket . Här har vi setupen som den såg ut i förra veckan.
Asimov skall flytta och då kommer ett dedikerat rum för hifin att användas
Audionet Posted - 2008/09/28 : 20:02:09


Pickupen sitter fast i en Rega P25. Tyvärr fanns det inte möjlighet till lyssning på vinylen, det saknades ett RIAA steg. Asimov66 går i väntans tider
B-200 Posted - 2008/09/28 : 12:06:26
Har trott det var Oscar hela tiden då är det jag som sagt fel till alla. My bad.
räven Posted - 2008/09/28 : 11:59:33
Lite petig kanske men det ska vara Oskar inte Oscar.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000