HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Rör-glädje & Hong Kong Action i ett höstigt Örebro

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
yfront Posted - 2008/09/21 : 23:49:22
Bäste vännens flytt förde mig till Örebro, samme väns jakt på en ny cd-spelare förde oss till Thomas Bergman på Audio Excitement (http://www.hifimusic.se).
Där vi fick stifta närmare bekantskap med en av Asiens bästsäljande och ledande high-end utvecklare av rör-förstärkare.

13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
j0akim Posted - 2008/09/23 : 21:08:14
Riktigt snygga foton!
Manga X Posted - 2008/09/22 : 14:37:20
Mums vilka läckerheter!!!


Mvh Magnus
johan.björklund Posted - 2008/09/22 : 13:51:50
Såg dom då jag var hos Akkelis o plåtade, riktigt snygga stärkare det där
yfront Posted - 2008/09/22 : 13:48:05
Vi lyfter lite på skalet till monoblocken.
2x21W (Class AB Push-Pull) med 1x6N9P, 1x6N8P och 2x300B.





shaft Posted - 2008/09/22 : 08:48:58
Otroliga bilder - trevligt gjort!
/Shaft
wallraff Posted - 2008/09/22 : 08:39:54
Trevligt reportage.

Härliga bilder!

Väntar på intrycken
yfront Posted - 2008/09/22 : 03:42:13
Uppsättning #2
yfront Posted - 2008/09/22 : 03:23:02
Herr Bergman framför högtalarna det spelades på, Master Audio SPM-30.
En transmission line konstruktion med specialbyggda element och som lirar helt utan filter.

Bilden skvallrar även om uppsättning #2, vilken inkluderade ett försteg från Harmony Design samt monoblocken Audio Space AS-6.


Närbild på diskanten, som också var den största behållningen.
yfront Posted - 2008/09/22 : 02:26:48
Då jag har så mycket bilder från denna eftermiddag i Örebro, så lämnar jag intrycken till senare.
Vi fortsätter helt enkelt med lite kabalage.


Det spelades med högtalarkablar från Silspeak (440) single-wire.
Kablarna lämnade lite att önska, och kändes extremt överkomliga prismässigt. Ska nog försöka låna hem ett par och se hur de lirar med min egna anläggning.

Furutech FP-202 kontakter i rodium.
yfront Posted - 2008/09/22 : 01:58:19
Bordet var uppdukat med diverse blandad musik.
Allt från Annete Peacoc, Beatles, The Knife och Rage against the machine.


En närbild på fjärrkontrollen till Cd'n.
Tung, kompakt sak, helgjuten i aluminium med skön känsla i knapparna.
yfront Posted - 2008/09/22 : 01:42:49
Det rör sig alltså om Audio Space, och det som primärt skulle provlyssnas var en cd-spelare (Audio Space CDP 320), vilket är en spelare med en HDCD dekoder, dubbla trafos för optimerad strömförsörjning och 2 rör på utgångssteget (Audio Space använder sig rör från Shugang, JJ Electronic och Sovtek).

Spelaren ser ut som en helt vanlig cd-spelare utan något extra lull-lull. Thomas berättar att den analoga delen är avskärmad från drivdelen och nätdelen, vilket kanske förklarar vikten om ca 10kg.

Här ser man CDP320'n ståendes på en Onkyo-CD vars innehåll har moddats av Harmony Design (lyssnades ej på).


Intill cd-spelaren står en liten men extremt charmig integrerad stärkare som också är från Audio Space som heter Mini-Galaxy 1.
Mini-Galaxyn lämnar 2x12 watt, har en separat nätdel, hörlursutgång och en USB-kontakt.
Ha-begäret var stort.. och då hade vi inte ens lyssnat på den.


Närbild på baksidan av Mini-Galaxy 1.


yfront Posted - 2008/09/21 : 23:59:55
Osäker på hur mycket jag hinner/orkar lägga upp innan det är läggdags, men en liten ledtråd kan ni få.
yfront Posted - 2008/09/21 : 23:53:49
Jag ska dock börja resan från ett annat håll då det gör historien lite intressantare.

Alla som sett Hong Kong-filmen Infernal Affairs http://www.imdb.com/title/tt0338564/ (originalet till The Departed) vet att det förmodligen är en av de bästa actionfilmerna som gjorts, men att den också innehåller många inslag av av high-end hifi. En härlig kombination som man tyvärr ser allt för lite av.

Som film- och hifieuntusiast så var det nu skönt att äntligen få veta vad det är huvudrollsinnehavarna sitter och njuter av...




HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000