HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 The world of Scandinavia, HOLFI

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2008/01/23 : 22:09:04
Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.




Premiär för en ny eoJEUD signumbild, made by Dan Lindberg, Skåne!

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
johan.björklund Posted - 2008/02/03 : 01:34:49
Nisse, Gröna sidan upp
Audionet Posted - 2008/02/02 : 15:31:05


Det här var vad jag fick med mig hem, en rätt kul grej kallad The Stabilizer.



Så här ser den ut när den ligger på plats.
Audionet Posted - 2008/01/30 : 19:48:06
Det stämmer Johan, men jag fick inte med det på bild
Men jag har nog en bild till vid närmare eftertanke, men den är inte tagen än

Jag fick en liten grej med mig hem
johan.björklund Posted - 2008/01/30 : 19:40:41
Ser allt i speglingen att där är mer att visa
Audionet Posted - 2008/01/30 : 19:36:03
Träklossen är just bara en träkloss. Jag tror att den sitter där för att ändra resonansspektrat i chassiet.

Det är dags att runda av, när jag backar ut genom dörren är detta det sista som sätter sig på min näthinna från Holfis Show Room.



Jag vill passa på att tacka eldsjälarna bakom Holfi, Peter Holstein och Göran Bergh för deras gästfrihet, Tack!
EngelholmAudio Posted - 2008/01/30 : 18:34:37
Jag går igång på deras högtalares estetik! Fick dom muntligt presenterade för ett gäng år sedan...men förstod då inte utseendet.

Bubbel Posted - 2008/01/30 : 16:41:34
quote:
Vilket träslag?


Ask!

Anders
Robban_HG Posted - 2008/01/30 : 11:02:18
Har aldrig sett att man lägger in en träkloss i en spelare. Vilket träslag? kan det dämpa ut någon typ av vibrationer? skulle vara kul att veta varför... enkelt hempul om det kan apliceras i sin egen utrustning :). Några riktigt läckra bilder f.ö. En liten fundering, vad gör som små gröna LEDarna?
Burmäster Posted - 2008/01/30 : 09:39:18
En Dansk Shakti variant/teori?
Audionet Posted - 2008/01/30 : 07:42:29


Fick möjligheten att gå in i närbild på en cd spelare under tillverkning.



Den här bilden är intressant, Holfi har monterat in en träkloss i chassiet. De där gossarna på Holfi är lite kluriga, de provar många vägar för att få det att låta som de önskar.

Jag fick den uppfattningen att allt är väldigt noga framlyssnat innan det går i produktion.
Audionet Posted - 2008/01/29 : 06:56:15
Som svar på tidigare funderigar i tråden låter Holfi hälsa att det är ombyggda Scan Speak Element i högtalarna.

Vi fortsätter framåt, nästa anhalt är signalkälla.



Spelaren som förser försteget med multikanalsljud är DVD spelaren Xandra MP. Den är som namnet antyder en multispelare.

Den spelare allt utom DVD Audio. Holfis konstruktör Peter berättar för oss att det blir en kompromiss om man skall kunna återge båda formaten och det är SACD som du förlorar på det ljudmässigt, det vill han inte veta av.

Med den utveckling som har varit så ser det väl ut som om SACD är det ljudformat som lyckats få ut flest titlar.


calle_jr Posted - 2008/01/28 : 19:43:58
Supersnyggt!


quote:
Den eventuella nackdelen är att man måste ha en DVD spelare med processor och analoga multikanals utgångar.
Det har ju faktiskt de flesta spelare, ofta bättre processor t.o.m. Ev nackdel tycker jag är att man behöver 6 kablar.

Audionet Posted - 2008/01/28 : 16:53:40
Som sagt, vi fortsätter bakåt i kedjan med siktet inställt på frontend



Nästa steg efter Power NB 250 DC är försteget Pre NB 1.5.1. Detta är Holfis top of the line försteg, namnet kommer sig av att deras tidigare 2-kanals försteg hette Pre NB 1, sedan adderade man 5.1 möjlighet och då var namnet klart, Pre NB 1.5.1.

Givetvis är även här batteridrift en själklarhet för att trygga ljudkvaliteten på signalen som skall passera igenom försteget.



Detta är något så ovanligt som ett helt analogt hembioförsteg, finns alltså ingen DSP i den. Från Holfi menar man att man får möjligheten till multikanal men bibehåller det fina ljudet från sitt tidigare referens försteg.

Här finns således inga digitala ingångar, endast analoga. Fördelen i dessa digitala tider att försteget inte befinner sig i lika stor risk för uppgradering när nya ljudformat står inför dörren.

Den eventuella nackdelen är att man måste ha en DVD spelare med processor och analoga multikanals utgångar.
Audionet Posted - 2008/01/28 : 08:32:45
Det är inte riktigt klart ännu, jag jobbar mig bakåt i kedjan och jag har inte riktigt klart med vilka bilder jag skall använda mig utav

Det körde ihop sig lite med Vitus reportaget och ett annat reportage som är under uppbyggnad

Sedan har vi ju det där med övriga människor i sitt liv

Men snälla, håll ut!
iroise Posted - 2008/01/28 : 08:28:46
Håller med föregående talare, coolt reprtage.
vemsom Posted - 2008/01/28 : 08:21:42
Snyggt bildreportage! kul med resa på den danska sidan. Högtalarna såg helråa ut!
Audionet Posted - 2008/01/28 : 08:09:15
Man kan ju aldrig veta, Batteridrivna Holfi produkter har funnits i min ägo tidigare
BosseBula Posted - 2008/01/28 : 00:10:46
Blir det batteridrift på prov hemma hos Audionet tro?
Audionet Posted - 2008/01/27 : 20:49:39
Tack Kris. Ja, högtalarna påminner en del om Respons design.



Så här kan det se ut när man kör slutsteget fullt ut i DC version, och det måste man ju
kris69 Posted - 2008/01/27 : 13:33:28
Lite "responsiga" högtalare. Fina bilder Micke.
Audionet Posted - 2008/01/27 : 10:01:28
Om vi följer kedjan baklänges och går från högtalaren till krafteleverantören så finner vi följande svarta burk



Holfi har gjort omfattande tester för att hitta sin konstruktionsfilosofi. Man har bestämt sig för att det som låter bäst är Non feedback, därav NB i namnet och 250 står för effekten.

Man kan sedan uppgradera till nästa käpphäst för Holfi, batteridrift. Då kallar man apparaten för NB 250 DC.

Det blir då en likadan låda till på 48kg, känns nästan lite manligt
Burmäster Posted - 2008/01/26 : 15:14:56
Det var läckra högtalare De föll mig i smaken.....
Audionet Posted - 2008/01/26 : 13:24:08
Lägg märke till hur de förvarar sitt förpackningsmaterial

Breddan, jag kan tyvärr inte svara på din fråga, det blev lite korvstoppning med informationen och eftersom man har gått och blivit en medelåldersman har inlärningströskeln öka markant
johan.björklund Posted - 2008/01/26 : 13:17:23
Utseendet ger mig lite JBL vibbar
Läckra bilder Micke o det syns att det inte är det lättaste rummet att plåta
Breddan Posted - 2008/01/26 : 12:55:54
Ser ut som det är moddade scanspeak element som används. Är jag ute och cyklar? :D

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000