T O P I C R E V I E W |
CAB |
Posted - 2013/12/12 : 16:16:37 Hej Hej "rockey" som jag är har jag fått tag på ett par stort sett orörda Tannoy Gold HPD385, alltså ett par 15 tums. Dessa har av Lockwood i England försätts med nya koner och hård veckad kant ( lång inspelningstid) Anledningen till "hard edges" är lite torrare bas, med något mindre verkningsgrad som följd, har jag fått lära mig. Nu till förutsättningarna: Vill bygga en kabinet, slids portar framåt, eller inga alls, vet Ni någon bra kabinettritning? Jag vill ha filter utanför som skall byggas in i separat låda inga terminaler, har ni idéer på filter gärna Mundorf i olja, eller skall man titta på Danska (dyrt)? Hade tänkt att allt inklusive skall stå på ett diabasblock med delningsfilter och förstärkare monoblock bakom, eller strax bredvid. Vore tacksam med idéer, bilder kommer så snart allt är igång och högtalarn kommer ifrån England Christian |
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
CAB |
Posted - 2013/12/13 : 02:10:38 Har någon erfarenhet/ lyssnat på av Lockwoods Major,s nya Monitor, har någon dessa i Sverige. |
CAB |
Posted - 2013/12/13 : 02:06:59 Ninja: jag har köpt dom klara och färdiga från Lockwood, annars hade köp original och skickat dom till Lockwood. Nu hoppas jag kontakterna är bra, annars blir det att renovera dessa, glömde att fråga.
|
mostlydiy |
Posted - 2013/12/12 : 17:31:37 För er som vill bli lika glada som Christian, här är er chans...
http://www.blocket.se/stockholm/Tannoy_Berkeley_50951083.htm?ca=4&w=3
|
mostlydiy |
Posted - 2013/12/12 : 17:17:45 Ett par Onken i lämplig storlek kanske kan va nåt. |
ninja |
Posted - 2013/12/12 : 16:57:12 Grattis till HDP385! Vad kostar det att kanta om till den hårda kant?
GRF Memory är min förslag. |
|
|