HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 Gold 12" i drift !

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
time Posted - 2010/07/18 : 19:47:10
Kan bara säga att det är ett par fantastiska högtalare, drygt 40 år gamla och spelar så man får haksläpp. Man frågar sig vad som hänt de senaste 40 åren ? kosmetika ? jag är skeptisk.
Lådorna är mycket större än de rekommenderade och spelar ned till ca 35 Hz, Imperialhornen känns överflödiga.
17   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
time Posted - 2010/09/02 : 22:39:57
Det blir nog inte jag, har köpt ny kamera så det tar ett tag innan man begriper sig på den. De blev faktiskt ganska snygga om jag får säga det själv, Classe sågade och donade så några kvällar i vintras skapades det friskt...
Imperial Posted - 2010/09/02 : 19:22:01
Hejja Time!

Vem blir först av dig å mig med att lägga in egna bilder
time Posted - 2010/09/02 : 19:00:41
Hear hear !
Circlomanen Posted - 2010/08/11 : 08:04:37
quote:
Det som är intressant är att de är över 40 år gamla, omoddade och spelar så man får ståpäls, vad har tillverkarna pysslat med ?

Tillverkarna har optimerat vinst, rationaliserat bort välljud och infört MP3.
classe Posted - 2010/08/10 : 20:51:28
i vass dere glömde plåta dom och lyssna med, hadde lite annat för oss prototyper sas. men dom såg bra ut
pix Posted - 2010/08/10 : 10:48:46
quote:
Det som är intressant är att de är över 40 år gamla, omoddade och spelar så man får ståpäls, vad har tillverkarna pysslat med ?

Garrard 301/401, SME-12/DL301, Tango, 2A3/300B..
Jo, man frågar sig ju det
/Lars
time Posted - 2010/08/10 : 08:43:18
Besök är alltid rolig ! PM:a före bara så jag är hemma

Det där med 15" istället för 12" kan jag hålla med om vad gäller manlighetsfaktor men ljudmässigt kan jag inbilla mig att en 12" kan fungera bättre. En större kon går inte lika högt/snyggt som en mindre kan jag tro. Tradeoff blir förståss bastryck men jag har ju bashorn och faktiskt spelar de både högt och fint i basen !

Nenni Posted - 2010/07/26 : 13:32:51
Tack Guru för klargörandet! Då var det alltså monitor gold element jag lyssnade på och inte Gold monitor Lät som tidigare sagt kanon! Kanske rent av är dina jag hörde på time? Hursom skulle det vara intressant att lyssna lite mer på dom. Besök?
Guru Posted - 2010/07/24 : 20:17:25
Förövrig så använder riktiga män 15" och inte 12"

Dyker det upp ett par 15" så tvekar man nog inte på att handla, tyvärr växer inte dessa på träd

Lite ångrar jag faktiskt att jag sålde tolvorna...
Guru Posted - 2010/07/24 : 20:14:44
Fast elementen heter väl monitor gold och ser ut enligt följande.

Högtalaren gold monitor med helt andra element:

Nenni Posted - 2010/07/21 : 21:07:23
Det var ett par "Gold Monitor" som jag lyssnade på....De lät bra också
time Posted - 2010/07/21 : 19:44:38
Jaja, rör är mycket roligare än datorer... får väl göra det då, bara för er skull
hoktuna Posted - 2010/07/21 : 12:30:42
dags för farbror att skaffa photobucket
classe Posted - 2010/07/21 : 10:50:52
ska plåta lite åt er snart
höres snart time
time Posted - 2010/07/21 : 09:49:03
Inga bilder, ska lära mig det snart... intressant att det finns ett par till i Gävle ! Jag har inga "Gold Monitor" utan de äldre "Gold" från sent 60-tal/början 70 som låter på ett helt annat sätt.
De låter fint med Gainclone så det borde funka med grus i alla fall om man har ett rörförsteg ( vilket är obligatoriskt ) de är ganska trögdrivna med ca 93dB så det funkar inte med SE rörsteg.
Det som är roligt är det fantastiska "hänget" man kan få, saker kan hoppa fram mellan mig och högtalaren och bara finnas i luften. De användes som monitorhögtalare och jag förstår varför !
Nenni Posted - 2010/07/18 : 22:59:22
Lyssnade själv på ett par innan sommaren hos en herre här i gävle. Blev sugen på att köpa dom. Var dock lite tveksam då jag inte känner till elementen och hur dom håller kvaliteten....De spelade väldigt livligt och trevligt. Gick också djupt! Lyssande på ett par Kappor direkt efter och de lät som man hällt sirap i dom... ;-)
Hur fungerar dessa element med transistorer? Ursäkta om jag hädar....
bearwik Posted - 2010/07/18 : 20:25:50
Spännande, du har inga bilder att lägga in?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000