HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 En ide så god som ngn! KOMMENTERA DEL.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Passerati Posted - 2008/11/30 : 00:43:20
Med anledning, kanske hififorum skulle skapa en kommentera del för medlemmarna. Så utveckligen inte helt stannar av bland snäva regler och ev snesprång.

Vad säger ni gott folk
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
soundbrigade Posted - 2008/11/30 : 10:16:34
Med risk att skapa en kvasidiskussion tar jag chansen och gör en jämförelse med andra forum.

Frågan mod snävare regler för att få "snällare" diskussioner var uppe nyligen och min ståndpunkt var då att ett bra forum modererar sig själv men att jag har sett (på annat forum) trådar med rubrikerna: Argumentera för låsning av tråd resp Argumentera för öppning av låst tråd.

Om du menar diskussion kring nuvarande regler, tycker jag det är en god idé, samtidigt som jag tycker att vissa (snäva och begränsande) regler kan ge ett forum en viss "personlighet". Några exempel:
På Faktiskt.se är det helt i sin ordning att diskutera alkoholhaltiga drycker medan det inte går an på HiFiForum.nu. På Elektronikforumet.com kan man ondgöra sig hur mycket man vill över religion och korrupta politiker medan sådan diskussion utlöser automatlåsning på Faktiskt där religion och politik är tabu.

Det är väl annnars "på förekommen anledning" som en diskussion om gällande regler kan diskuteras. Fast om man kör huvudet i väggen, är det väl bara att ta upp diskussionen på lämplig plats.
Ayn Posted - 2008/11/30 : 07:08:09
Kommentera vad?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000