HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Problem med banners på tunn linuxklient

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
drkim Posted - 2007/10/31 : 01:21:01
När jag är på jobbet dvs ombord på Stena Nordica (Karlskrona - Gdynia), så använder vi en tunnklient med Linux som kör Internet via satellit.

Varje gång som PL-audios banner kommer upp på sidan så kraschar hela uppkopplingen och man får starta upp klienten igen - detta är enda sidan detta händer på, de andra banners funkar som det ska...

Som ni förstår så är detta fruktansvärt irreterande och har gjort att jag överhuvudtaget inte orkar surfa in hit när jag är på jobbet - det räcker med att själva datorn (tunna klienten) och uppkopplingen känns som något från år 1990... hmmm

Nån som märkt detsamma? Finns det någon lösning?

Mvh
Jocke
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pac Posted - 2007/12/11 : 20:47:54

Tack för testningen!

Zalve Posted - 2007/12/11 : 15:27:46
Låter bra.
drkim Posted - 2007/12/11 : 15:23:02
Nu har jag testat att surfa lite på datorn igen och buggen verkar vara borta - tackar för hjälpen...

Mvh
Jocke
drkim Posted - 2007/11/08 : 12:43:31
Jaha - jag hann tyvärr inte testa datorn innan jag blev überförskyld och fick åka hem - vi gör ett nytt försök om 2 veckor...

Mvh
Jocke
drkim Posted - 2007/11/05 : 12:58:01
Jag sticker ut på jobb idag igen, ska kolla i veckan - skulle det strula mer så meddelar jag i nästa vecka...

Tackar för hjälpen :)

Mvh
Jocke
Zalve Posted - 2007/11/01 : 12:09:30
Tack H.
H Posted - 2007/11/01 : 10:58:38
Nu är jag inte drkim men på min tunnaklient, SunRay 1G, fungerar det. Operativsystemet är Red Hat Enterprise 4.något med Firefox 1.5.
Zalve Posted - 2007/11/01 : 10:10:13
drkim, du får gärna försöka framkalla felet igen nu. Så får vi se om felet blev tillrättat.
drkim Posted - 2007/10/31 : 12:54:21
Tacksam för att ni tar er tid att fixa detta som vanligtvis inte är något problem...

Mvh
Jocke
Zalve Posted - 2007/10/31 : 12:10:01
När jag laddar gifen, så får jag corrupt source,,
Vi får göra om den helt enkelt.
rovis Posted - 2007/10/31 : 11:39:36
Animationer är alltid mariga på tunna klienter, även när bandbredden är hög och servern biffig. De flesta webläsare låter en stänga av gif-animation. Till firfox kan man även installera flashblock, för de mer moderna animationerna.

Men det låter ju orimligt att en så stillsam animation skulle orsaka en krasch, måste vara en bugg av nån sort.
Zalve Posted - 2007/10/31 : 11:19:30
Nopp. det är en animerad GIF
Ayn Posted - 2007/10/31 : 10:18:19
PL-audio-bannern är en Flash-historia, va? Jag antar att det är när den tunna klienten ska försöka kolla om den har Flash som den segnar ner av någon anledning. Vet inte lösningen på det hela, men det är iaf en trolig orsak.
Pac Posted - 2007/10/31 : 07:17:40

Detta har jag inte hört om tidigare. Finns det fler som råkar ut för samma problem?


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000