HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Pm o mail notification

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
johan.björklund Posted - 2007/02/26 : 23:05:48
Det ämnet har vart uppe förr.
Fick ett mail om att kmj hade skickat mig ett pm om "kondingar", nått sånt pm har jag inte fått !?

5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
brewitz Posted - 2007/02/27 : 09:32:59
När ett pm skickas sparas det som en post i databasen. I denna post finns ett antal flaggor som visar meddelandets status och avgör hur/var meddelandet ska visas. Ett pm som tas bort ur avsändarens utkorg eller mottagarens inkorg försvinner inte från databasen, det ändrar bara status.

EDIT: Denna tråd låste jag INTE med vilje, det var en olycklig kombination av morgonkaffe, trött musfinger och tjat från höger kollega som gjorde det.
Mikael2 Posted - 2007/02/27 : 08:48:17
pac skrev:

quote:
Att du inte fick något PM kan bero på att KMJ raderat det. Vårat PM system är inget mailsystem utan en databas där man kan lämna meddelanden till varandra. Det innebär att din inbox är samma som hans utbox. Om han raderar meddelandet i sin utbox xå försvinner det ur din inbox.


Jag undrar om det verkligen är så. Kanske innan mottagaren har läst meddelandet men efter det finns nog en kopia hos båda tror jag. Annars är ju PM i inboxen väldigt osäkra och kan försvinna så fort avsändaren raderar dom ur sin Utbox? Jag menar dom PM som jag redan läst alltså Jag (eller Admin) avgör väl när dom ska raderas?


Mc Square Posted - 2007/02/27 : 08:00:45
quote:
sändandes inställningar som bestämmer om du får PM eller inte...



Jag visste det...!
Jag har haft den teorin iallafall.
Pac Posted - 2007/02/27 : 07:25:30

Att du inte fick något PM kan bero på att KMJ raderat det. Vårat PM system är inget mailsystem utan en databas där man kan lämna meddelanden till varandra. Det innebär att din inbox är samma som hans utbox. Om han raderar meddelandet i sin utbox xå försvinner det ur din inbox.

Vi hade hoppats att buggen från den gamla mjukvaran där man fick PM trots att man slagit av funktionen skulle vara åtgärdad i den ny mjukvarureleasen. Det var den inte utan det är den sändandes inställningar som bestämmer om du får PM eller inte...

Vi lägger upp detta på förbättringsförslagslistan och så får vi se när vi får tid att åtgärda problemet.

Mc Square Posted - 2007/02/27 : 03:00:12
Jag har fått en del oxå...av Stickan.

Ibland får jag av vissa men inte av andra,verkar det som.
Jag har alltid haft den notifieringen avstängd oxå....Väldigt märkligt.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000