HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Ännu mera problem med bildarkivet

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2007/09/15 : 12:06:49


Vi hinner inte mer än komma på plats på den nya servern innan det är dags att flytta igen.

Så, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min urusla bedömning av läget och kan inte annat säga än att Bildarkivet består men vi kan inte öppna det förän vi har flyttat det igen.

Q: Är bilderna säkrade?
A: Ja, denna gången är bilderna säkrade och befinner sig på min egen hårddisk.
Q: Varför måste vi flytta igen?
A: Vi fick ett ultimatum som gör att vi måste flytta servern.
Q: Det här är inte seriöst, så här kan vi inte hålla på!
A: Helt rätt. Vi måste undersöka hur vi kan få till en varaktig lösning. Meyer och jag söker just nu lösningar. Om någon har ett bra tips så kontakta mig på pac@hififorum.nu eller via PM.

Som sagt, tragiskt och jobbigt men vi fixar det med.

11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pac Posted - 2007/09/30 : 07:56:58
Tack för förtroendet och råden.

Du har rätt Marc, denna gången skall vi skynda långsamt och undersöka alla alternativ innan vi flyttar på arkivet igen.

Marc Posted - 2007/09/29 : 12:30:35
quote:
Jag vet inte om ni redan undersökt detta, men hur mycket skulle det kosta att faktiskt lägga Hifi-forum (bilder och allt) hos en "riktig" web host? Hifi forum är ju faktiskt inte så stort att det genererar några jättemängder trafik; kostnaden borde inte bli jättestor, särkilt om ni administrerar det hela själv.
Har ni övervägt och kanske till och med provat att erbjuda fri banner-annonsering i utbyte mot detta? Annars tycker jag det är ett alternativ som är värt att prova.

Björn-Ola Posted - 2007/09/29 : 08:51:44
Tack för allt arbete ni lägger ned på det här.
Det uppskattas verkligen!
Pac Posted - 2007/09/28 : 17:20:35


quote:
Pac, Ni börjar få rutin på det här
Ja tyvärr. Jag hade mycket hellre odlat min HiFihobby istället för att hålla på med servrar...

Stefanolo Posted - 2007/09/27 : 09:28:59
Tjenis!

Pac, Ni börjar få rutin på det här . Som jag skrev i samband med det förra debaclet så bidrar jag gärna med en slant och som tydligt visats ovan så är jag inte ensam. Någon "hundring" då och då kan jag gärna avvara om det skulle hjälpa driften av HiFiForum.nu.

Håller helt med Dig när det gäller egen eller "annans" server. Bilderna har en chans att hänga med längre när de ligger på hififorums egen bildserver. Inget är så frustrerande som att läsa en intressant tråd/bildtråd där bilderna fattas.

/stefan
Pac Posted - 2007/09/17 : 14:14:07

n0p, om man tittar i vårat arkiv så ser man att bildarkivet gör att bilderna blir kvar på ett annat sätt.

Under dagen sker ompekningen till den nya servern.

n0p Posted - 2007/09/17 : 11:43:48
Ett förslag om du nu har bilderna på din hårddisk Pac är ju att du batchar ner dom så att det går snabbare för dom med långsamma uppkopplingar.

Sedan kanske man ska ställa sig frågan hur mycket arbete är det värt med en egen bildserver, när det finns ett stort antal lösningar för folk som vill lägga upp sina bilder, ofta gratis eller till en mycket låg kostnad.
EngelholmAudio Posted - 2007/09/15 : 17:25:29
http://www.diino.se/business.html

http://www.box.net/business

Värt att kolla upp pengarna? Kanske också dags att öppna ett konto till vilket vi medlemmar kan stoppa in en hundring (eller så) som hjälp/bidrag till blandannat en bildserver?
Pac Posted - 2007/09/15 : 16:21:22

Inkomsterna för HiFiForum reddes ut här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58447

f95toli, du har rätt. Vi kan inte fortsätta hoppa på det här viset. Vi orkar inte med det.

f95toli Posted - 2007/09/15 : 15:08:05
Jag vet inte om ni redan undersökt detta, men hur mycket skulle det kosta att faktiskt lägga Hifi-forum (bilder och allt) hos en "riktig" web host? Hifi forum är ju faktiskt inte så stort att det genererar några jättemängder trafik; kostnaden borde inte bli jättestor, särkilt om ni administrerar det hela själv.
Jag gissar att det knappast ryms i den budget ni har nu (enda inkomsten är väl reklamintäckterna och de lär inte vara jättestora) men man skulle ju kunna tänka sig en lösning med betalande medlemmar på samma sätt som ex. Fotosidan; dvs forumet i fritt men betalande medlemmar får några extra fördelar (vad det nu skulle kunna vara). Med tanke på hur många medlemmar forumet faktiskt har nu så borde det finnas tillräckligt många som skulle kunna tänka sig att betala några tior per år för sitt medlemmskap; särskilt om det gör tillgången till forumet mer pålitligt.
Dock inser jag att det vore ett stort steg att ta.






B-200 Posted - 2007/09/15 : 14:02:14
Så är det ibland.
Hoppas denna flytt går smidigt!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000