HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Bildarkivet, möjligt driftsavbrott den 22/8-23/8

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2007/08/18 : 08:44:46
Hej!
Det långa driftsavbrottet vi hade på bildarkivet har fått oss att söka nya lösningar. Bildarkivet är tillbaks men kommer att flytta serverhall för att vi skall få bättre kontroll över det.

Flytten betyder troligtvis att vi återigen får driftsavbrott men denna gången är det kontrollerat av oss och inte av slumpen.

När vi flyttar är inte riktigt klart än, men det blir under de närmaste veckorna.

Jag kommer att försöka informera om vad som händer via denna tråden. Om något är oklart så fråga gärna. Jag finns både här och på Pm.

Mvh, Per
12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
brewitz Posted - 2007/09/02 : 13:06:15
Ztenlund har rätt, alla konton är skapade men jag har inte tid att skika hundratals PM just nu. Den som vet med sig att han har haft konto todogare skickar ett PM till mig och får nytt lösenor i retur. Nyupplägg av konton är det sparsamt med just nu då jag i princip jobbat sen i tisdags morse (förutom igår när Bossebula tittade förbi, trevligt trevligt) och misstänker att det kommer att vara tufft fram till slutet av september.
ztenlund Posted - 2007/09/02 : 12:25:43
Som jag har förstått saken så är alla konton skapade på själva maskinen men Brewitz har mycket annat att ta itu med så han har helt enkelt inte haft tid att skicka ut allas uppgifter per PM. Jag/vi vill be om att att alla har förståelse för detta.

(Jag har själv inget konto fn...)
Lord Posted - 2007/09/02 : 11:59:38
Hur går det med de nya kontona ?
Peter S Posted - 2007/08/23 : 18:14:41
Underbart! Bra jobbat!
Pac Posted - 2007/08/22 : 19:58:26


Då verkar allt flyta som det skall på den nya servern. Vi klarade oss utan avbrott.

Pac Posted - 2007/08/22 : 10:01:03
quote:
...dom älskar tårta

Fika är vi ganska duktiga på! Det skall fikas något så infernaliskt i helgen då vi har moderators/Admin-träff.


Under dagen idag sker flytten!


johan.björklund Posted - 2007/08/22 : 09:18:05
2 st och dom älskar tårta
nahoj Posted - 2007/08/22 : 08:17:32
Detta är ju strålande nyheter, ni som lägger ner ett sådant jättejobb får komma hem till mig o äta tårta o lyssna på musik som ett litet tack

Någon av er bor väl i göteborg har jag för mig
johan.björklund Posted - 2007/08/21 : 06:23:07
Jag som är så nöjd med min nuvarande login
Att förbaskat stort tack för jobbet ni lägger ner ska ni ha grabbar !
brewitz Posted - 2007/08/20 : 22:16:26
För att förtydliga, jag håller på att skapa konton på den nya maskinen. De som redan har konton på gamla servern (201 personer) kommer att få ett PM med nya inloggningsuppgifter.
Pac Posted - 2007/08/20 : 21:39:00
Tack för de uppskattande orden Magnus.

Flytten sker under Onsdagen den 22/8

Vi skall göra allt vi kan för att få med alla bilder men bilder som lagts upp från och med igår kan behövas läggas upp igen.

Brewitz håller på och skapa nya passwords till alla som använder bildarkivet. Skicka gärna ett PM till honom.

magnus1967 Posted - 2007/08/19 : 07:27:25
Det är mycket roligt att bilderna fungerar igen,det ha varit en del intressanta trådar som blivit lidande av att inte kunna se bilder.
Uppskattar erat arbete och hoppas bilderna följer med till den nya servern,
ibland säger en bild mer än tusen ord.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000