HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Let's BOOGIE! Klart.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Kmj Posted - 2010/11/11 : 09:23:15
Eller med Svensk filmöversättning
"Let#180;s BOOGIE - Rädda Carlsson"

......Mjukstart ikväll.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kmj Posted - 2010/12/08 : 18:59:47
Ös på Zei, tänk bara på att jag ändrat dimensionerna.
Zei Posted - 2010/12/08 : 13:11:21
Riktigt tjusigt Ken!.

Det blir nog en kopia rakt av :)

/JZ
Kmj Posted - 2010/12/08 : 13:02:43
Nja, näst bästa. Bättre hade ju vart om den rymdes helt under soffan men där fanns det reglar jag missat .
sladdbarn Posted - 2010/12/08 : 12:07:15
Bästa waf någonsin?
Kmj Posted - 2010/12/08 : 09:18:47
Ja, till att börja med ska den bara stå som den är i hörnet med skivbacken och en en krukväxt på men när ekonomin tillåter blir det en 10cm tjock dyna med samt tyg som täcker sidorna.

En direkt fördel jag märkt är att, till skillnad från min gamla, så märker man inte direkt vart ifrån basen kommer.
FForsman Posted - 2010/12/08 : 07:43:14
Vilket roligt projekt. Tycker det är kul med prylar som är mer än vad de först verkar.

/mvhff
Kmj Posted - 2010/12/08 : 07:24:56
Koller med det efter lite inspelning.
Men hittills verkar det mkt lovande. Den var bumlig och så i början men efter att vridit fasen 90 grader eller nått så försvann det mesta´, detta var sent på kvällen så får lyssna lite mer innan jag uttalar mig mer dock.
Zei Posted - 2010/12/07 : 22:25:31
Ser kanon ut!

Så nu saknar vi ju bara lite mer bilder och eventuellt lite lyssningsintryck...

/JZ
Kmj Posted - 2010/12/07 : 19:15:58
Färdig!
Bruksfärdig iallafall.

Kmj Posted - 2010/12/07 : 18:08:24
Notera två-fingergreppet.
Kmj Posted - 2010/12/07 : 18:07:47
Nej men titta vad som kom idag. Ser knappast ut som 300 rediga watt i 4ohm. Känns inte som det heller (viktmässigt). Men tydligen så ska det vara det. Är den inte gullig?

Ett Oaudio BASH 300W.
http://www.oaudio.com/300W_SUBAMP.html

Kmj Posted - 2010/12/02 : 06:54:44
Igår var jag inne på en (av de tre!) tygbutikerna i vår lilla stad och kollade upp lämpligt material till divan-delen, subben då, och fick den glada nyheten "material 450:-, syr vi den åt dig med så kostar det 650:-".
Behöver jag nämna att jag ber dem sy den?
Nu ska jag bara hitta lämplig bit skumgummi. Tydligen finns det en kille som måttskär skumgummi i stan med, det eller köka en gammal sak på nån 2ndhandbutik och slakta.
Elgstrand Posted - 2010/12/01 : 20:43:35
Snyggt och fränt!
Zei Posted - 2010/12/01 : 20:18:48
Ser extremt trevligt ut juh. Bra jobbat!
Ser fram emot fortsättningen.

/JZ
Kmj Posted - 2010/12/01 : 14:00:40
quote:
Coolt projekt!

Tackar och bockar.
Jag satte i inslagsmuttrarna för att kunna skifta benen som jag ville. Gummitassar om den ska va under soffan, ek-ben om den skall tjäna som sittpall eller divandel till soffan, multifunktionell

sladdbarn Posted - 2010/12/01 : 09:10:21
Coolt projekt!
Kmj Posted - 2010/12/01 : 06:43:26
Det stämmer, det är Parts express Boogieman det rör sig om. Skillnaden är att jag från början skulle ha den under TV-bänken så jag ändrade måtten lite, minskade djupet och ökade bredden samtidigt som volymen och portarna var oförändrade.

Den 14:e registrerade säljarna mitt slutsteg för frakt hos USPS, fyra dagar senare kom den senaste uppdateringen
quote:
Your item left the United States from ISC CHICAGO IL (USPS) at 2:20 pm on November 18, 2010. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Gäsp...
Fjonkalicious Posted - 2010/11/30 : 22:34:38
http://www.parts-express.com/projectshowcase/indexn.cfm?project=Boogieman

Är det denna?
Kmj Posted - 2010/11/30 : 20:06:02
Jag har visst åsidosatt mitt ansvar och glömt uppdatera så det får vi råda bot på.

Lite förberedande målning, enklare att göra denna delen innan man limmar än efter.

Limma, limma, klämma, klämma.

Missade målningen men jag fick tag i 4st inslagsmuttar i storleken M8.

Kmj Posted - 2010/11/20 : 14:11:58
quote:
Gäller att det inte sliter med hela anläggningen om någon skjuter för långt på det hela.

Ja, man får ju antingen ha nån meter spelrum eller fästa kabeln i väggen så det tar stopp och i värsta fall drar loss en krok.
bibl Posted - 2010/11/20 : 09:59:47
Sittdyna-tanken (vilken jag kallade, när jag funderade på saken, fotpall) tror jag verkligen på. Enda abret är hur man fixar med sladdarna, det är ju inte direkt någon trådlös variant vi talar som så så fort någon börjar skjuta runt på det hela har du en kabel som det kommer att ryckas i. Gäller att det inte sliter med hela anläggningen om någon skjuter för långt på det hela.
Kmj Posted - 2010/11/20 : 09:41:50
Bygget står still för tillfället i väntan på slutsteg. Lådan är färdigmålad och den första tanken med att lägga den under tvbänken har förkastats. Det blev för fult med de extra centimetrarna under bänken helt enkelt. I väntan på delar så ställde jag den platt längst väggen och såg då att detta funkade klockrent utseendemässigt.

Nu har jag tre alternativ som alla är lika intressanta och jag kommer nog kunna ordna så att de kan användas på samtliga sätt.

1: Platt liggande under soffan. Inte mkt att säga om det förutom att den lätt får plats. Kan rikta den uppåt eller neråt.

2: Platt längst väggen bakom soffan. Detta funkar med och jag kan lägga några spottar ovanpå för att bidra till mysbelysningen. Kan riktas mot väggen eller mot soffan

3: Sätta ett par ekben, likt de på tvbänken, på en rektangulär träram, skaffa lite skumgummi och tyg för att sedan sy en dyna. Baslådan maskeras då som en utomordentlig sittdyna när man har lite fler folk på besök. Kan riktas neråt.

Jag ska nog kunna se till att detta blir av.

Spontana tankar någon?
Kmj Posted - 2010/11/18 : 05:36:23
Jaja, lite bilder kan komma ikväll, efter bordershopbesöket
Zei Posted - 2010/11/18 : 00:04:19
Nu saknas det ju lite bilder här tycker jag......
Kmj Posted - 2010/11/17 : 19:13:25
Tänk vad snabbt man tröttnar när man inte har elverktyg.
"Lika bra att slipa det riktigt innan jag målar det så skarvarna syns mindre"
Efter 5min handslipning:
"Skitsamma, den ska stå under andra möbler ändå"
Måla, måla, rolla, pensla

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000