T O P I C R E V I E W |
B-200 |
Posted - 2007/03/06 : 13:38:26 En liten sak jag haft hemma som funnits i familjens ägo sen innan min födelse har bytats ut idag.
Har tittat in hos:
Och beställt mig en:
Saken som skulle bytas ut ser ut så här och är gjord i plast:
Tillsammans med den nya EP-adaptern ser de ut så här:
Sett från sidan (dålig bild ), för att se jämförelse ur tjocklek:
Och till slut på min spelare:
Denna EP adapter är gjord av mässing och väger 110 gram. Funktionen är primärt att vara just en EP adapter men denna skall användas även som en skivpuck.
Min Rega p 25 är ej så grov i utförandet och detta är skälet att jag därför valt en lättare "puck" för att släta ut de mest ojämna skivorna (i alla fall lite ).
Sen ser denna EP adapter i mässing betydligt trevligare ut än dens motsvarighet i plast kan jag konstatera, vilket är välkommet.
//asimov66
|
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
B-200 |
Posted - 2007/03/06 : 22:32:47 absolut allt för "konsten" . |
huzze |
Posted - 2007/03/06 : 22:10:29 Saknar min gamla Sony CD med skivpuck. Så det blev lite känsla med aluminiumskyfflandet... Nästa CD får bli toppmatad tror jag... |
B-200 |
Posted - 2007/03/06 : 19:14:44 jupps tack.
Ja känslan blev bättre, om det rent tekniskt gör något att ha en skivpuck/EP adapter vet jag inte, det låter samma men jag behövde en EP adapter till mina skivor. Sen funkar den ju som skivpuck med och ser riktgit trevlig ut med, så du har rätt de är troligtvis bara känslan men det är minst så viktigt. Och så slipper jag ha plast EP adaptern mer...
//Tack |
huzze |
Posted - 2007/03/06 : 19:10:58 Tänk alltid ska man fixa med nåt Jag är stundtals lika hopplös Får väl säga GRATTIS, för det höjer väl även känslan nägra snäpp? |