T O P I C R E V I E W |
mace |
Posted - 2006/10/24 : 15:48:30 Hejsan alla tokar
Jag har under lång tid tittat på underbara bilder och läst inspirerande och underhållande text i "Modda Denver 1-3" "En dag....då!!!"
En kombination av snäll kropp, mod & byggstenar från McSquare och lediga dagar från jobbet har äntligen fått tummen att ramla ur ändslycktan Att sedan kärestan jobbat många nätter och därmed förskonats från "slakten" är ingen nackdel
Det blir en liten mjukstart med de saker jag har hemma Fler byggstenar kommer beställas!!!!!!!
Bilder,
Locket av. Ni ser LCAudio XO till vänster om släden. den som behöver lite filtrerade 12V Ni skarpögda kan bortse från bildkvalitén och lägger märke till de två små röda Wima kondenstorerna vid opampen. En liten tjuvstart som fick soppatorsk
Syns nog bättre här.
Efter lite påtryckningar och instruktioner från McSquare så befriades äntligen kortet från sina bojor. Den rödändade kabeln kommer från klockan. De två andra gör nog någonting
Hmmmm, loss med drivverket! Det är för bökigt och tungt. Ni ser även inspektionsluckan som gjorde att jag kunde löda klockkabeln på plats när det begav sig.
Nu så kan jag börja De tre kondensatorerna nere i vänstra hörnet sitter runt opampen. De ersattes med Silmic med samma värde (lite högre V bara) De fem i övre vänstra hörnet avkopplades så länge, i brist på kondensatorer
Hej och hå.. Djurgårdens vackra färger De närmast opampen dubbelavkopplades 1uf + o.1uf var det visst.
Där till höger ser ni nu de tre Silmic kondensatorerna Två på 50V och en på 63V, därav killnaden i storlek.
Fortsättning följer innan jul
M
|
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Mc Square |
Posted - 2006/10/25 : 14:37:29 Där ser du hur mycket man kan få gjort,bara genom att ta loss kortet!
Inte nog med det,du har ju en moddar-anda som jag gillar skarpt!Snyggt jobbat och förhoppningsvis alla kondningarna på rätt håll,hehe.
Är du ledig en timme idag,så kan du erhålla ett par Sanyo Os-con`s oxå...om du vill ha.
Jag har bättre bilder på den,sen innan din mod,kan lägga upp en om så önskas.Påtar med en nätkabel nu...
Du ska modda den mer väl?Annars blir jag besviken! |
Ryssen |
Posted - 2006/10/24 : 16:32:59 quote: Fortsättning följer innan jul
Det låter som mitt moddartempo det.. |
rannagarden |
Posted - 2006/10/24 : 16:13:26 Härligt att skåda. Tacksam spelare att jobba med.
/M |
|
|