HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Nå har pakken kommet...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
epifant Posted - 2005/11/24 : 14:40:44
Fikk et par bilder fra Morel-forhandleren her i Norge i går. Leveransen min hadde ankommet, og Pål hadde vært snill og tatt litt bilder for meg.

Et lite klistremerke på den pene emballasjen avslører godsakene inni


To gode venner som bare venter på å få spille musikk


Et lite "buttshot" må også til


Da gjenstår det bare å få mellomtone- og basselementer i hus. Flexi-MDF er bestilt til kabinettet
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
epifant Posted - 2005/11/24 : 21:49:56
@Illy: det blir en egen konstruksjon ja. Jeg fant ingen ferdige som kunne tilfredsstille mine særheter, så da var det bare en utvei

At Morelene er sjeldne dyr er det ingen tvil om. Jeg fant svært lite når jeg prøvde å Google frem andres erfaringer med dem. Men man kan jo ikke la sånt skremme seg...

@jonasz: Det skal bli en treveis konstruksjon. I tillegg til Supremene vil det komme en 4" Flexunit fra Skaaning (antakeligvis 4 G 52) i mellomtonen og 10" Flexunit (10 A 77) til bass. Se også tråden "valg av midbass, hjelp!" for mer info rundt elementvalgene

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41574
ILLY Posted - 2005/11/24 : 18:36:28
jonasz:
Det stämmer alldeles säkert. Dessutom har dom väl en ganska liten och okänd generalagent i dagsläget? Jag vet inte ens vem som säljer dom i sverige nu. När Ljudia hade dem i sitt sortiment vill jag minnas att de prismässigt låg ungefär mittemellan Vifa och Scan-speak. Kanhända att de var vanligare då också, jag vet inte eftersom det var svårare att hålla koll på vad folk byggde innan internet gjort intrång i våra liv.
jonasz Posted - 2005/11/24 : 15:40:33
Mycket intressant... vad ska du matcha dem med? Ska bli spännande att höra lyssningsintryck av dessa diskanter!

ILLY: Skulle tro att priset i Sverige har en del att göra med deras sällsynthet, t ex kostar Morel Supreme 110 ca 5000:- kr paret i Sverige medans de kostar $285 hos Madisound. http://www.madisound.com/cgi-bin/index.cgi?cart_id=372427.13908&pid=694
ILLY Posted - 2005/11/24 : 14:59:17
Ååå vad trevligt!
Morel ser man alldeles för sällan i sverige. Det har alltid låtit väldigt bra de få gånger jag hört dem. Vad ska det bli för lådor då, egenkomponerat eller färdig ritning?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000