T O P I C R E V I E W |
Dazzin |
Posted - 2003/10/26 : 15:44:57 Ja vi är nog många som intresserat sett på bilder på diverse accuphase produkter etc. här på bildrepotageavdelningen. Dom är naturligtvis lika vackra och välbyggda inuti också
Nu är stunden kommen, och jag tänkte fortsätta denna serie, bilder på innehållet i japanskor. DOCK så är mina bidrag från det billigare, och den lite äldre avdelningen.
Nog om detta.
De två produkter jag har satt skruvmejseln i är båda från det gammla anrika företaget, Yamaha.
En förstärkare och en CD-spelare är offren, närmare bestämt heter de; Stärkaren - "Natural Sound Stereo Amplifier A-1000" CD'n - "Natural Sound Compact Disc Player CD-1"
Det jag vet om dessa två är att de är införskaffades nya 1985.
Förstärkaren vet jag inte så mkt om, men lite mer om cd'n. (Information jag läst mig till på internet)
CD'n är en av de första CD-Spelarna som var avsedda för konsumenten, den enda som sålts i produktion innan denna skall vara någon Sony.
Den tillverkades i dryga 1000 exemplar, varav 7st kom till Sverige, Officiellt (denna är en av dem).
Vikten på den är 14Kg och har ett förvånassvärt välbyggt chassi bestående av 4mm Alu, runt om.
Förstärkaren är något mindre välbyggd, om man skall dömma den efter chassit, där är det tunn plåt (1mm) som gäller. Vikten på den är 13,5KG. Den ska klara att leverera 2x120W i 8 Ohm, och kan genom en knapptryckning bli switchad till Class-A.
Dags för bilder. Samtliga bilder är såkallade thumbnails, dvs kan ni klicka på dem för att få upp större bilder (1280*960)
Framifrån
Bakifrån
Innanmätet
El trisso
Kondingbank
Turbo AMP??
Korten till Knappar å rattar på fronten (Ingångsväljare, EQ och Mute etc.)
Kretskortet till utgångarna.
En annan typ av trissa..
Front
Bak
Släden ute.
Programmering av spår
Med släden ute
Locket av, Det är proppfullt (Väldigt ovanligt i |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Gemeni |
Posted - 2003/10/26 : 17:01:34 Tack. Skall testa detta nästa gång jag lägger up bilder. |
Dazzin |
Posted - 2003/10/26 : 16:57:04 drkim >> Den spelar nog (väkidgt svårt att avgöra) sämre i det övre registret än en annan cd jag har här hemma.
Men den har mkt bättre stereobild än den andra För och nackdelar
Gemini >>
Kolla på denna; [ url="http://bildarkiv.hififorum.nu/dazzin/repotage/AMP1.jpg"][ img]http://bildarkiv.hififorum.nu/dazzin/repotage/thumbnails/AMP1.jpg[/img][/url]
Detta förutsätter att du har en liten bild och en större bild.
OBS! Notera att hakparanteserna har ett mellanslag för mkt (vid det som är i fet stil.) |
Gemeni |
Posted - 2003/10/26 : 16:21:09 Dazzin: Hur gör du för att få thumbnails? Jag ser att du lagrar bilderna på samma ställe som jag, men hur fungerar det med thumbnails? |
drkim |
Posted - 2003/10/26 : 15:55:02 Hej! Kul bilder
Ojoj, vilken trevlig Cd-spelare.. Kör ju själv en gammal CDX 1060, men den här var ju ruggigt cool.. Hur låter den?
MVH Jocke |
|
|