T O P I C R E V I E W |
Highendmässan |
Posted - 2014/01/14 : 19:04:15 |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Improved Audio |
Posted - 2014/02/11 : 18:20:36 Grattis till ett lyckat arrangemang. Jag hade dessvärre ingen möjlighet att besöka mässan men har ju kunnat se på bilder här på forumet. Det var många intressanta utställare vars produker jag gärna hade lyssnat på och representanter jag gärna viljat träffa. Cool idé med en konsert, den var visst mycket uppskattad.
Hoppas jag får tillfälle nästa gång. |
Highendmässan |
Posted - 2014/02/10 : 18:53:05 HEM - High End Mässan 2014
Ett stort tack till alla besökare, utställare och 18 medarbetare - samt personalen på Lundqvist & Lindqvist och Sheraton som gemensamt bidrog till helgens hifi-event. I respektive lokaler kunde utställare använda rum som är bättre anpassade för visning av hifi-produkter. Ofta är de avsedda för möten, konferenser etc och därmed ljudmässigt att föredra. Att undvika lokaler med traditionella hotellrum gör att besökarna slipper trånga, varma rum, trånga korridorer, trappor och hissar... Med större och luftigare lokaler blir det mindre trängsel, mer utrymme att röra sig på och en behagligare mässupplevelse.
Årets mässa hade fler besökare än förra året. Utställare och besökare kom från olika länder. Responsen både från utställare och besökare är mycket positiv. Ur arrangör-perspektiv är det givetvis glädjande och kul, samt att alla, en gång per år kan samlas under "ett tak" inför intresserade kunder.
Ett stort tack till alla förstklassiga fördragshållare, Raveen Bawa från dCS, Jorma Salmi från Gradient, Lennart Östlund ( Mr. Polar), Lennart Nilsson, Jörgen Lundmark och Torgny Lundmark. En stor eloge också till Jan Allan, Hans Backenroth och Daniel Svensson för den grymma brunch-konserten söndag förmiddag.
Slutligen ett stort grattis till följande tre lyckliga vinnare i mässans tävling;
- Tord Ekh vann ett par vita Duevel Planets, värde 10 900 (från Audio Concept) - Patrik Borg vann en Sanity nätkabel, 1.5m, värde 5900 (från Paradox Audio) - Hampus Morberg vann ett års-abonnemang på Wimp-Hifi, värde 2388 (från Wimp)
Vi hoppas mässan var inspirerande, tackar för denna gång och önskar alla ett fantastiskt hifi-år.
Med vänlig hälsning, HEM |
Highendmässan |
Posted - 2014/01/25 : 17:20:28 Hemsidan uppdateras kontinuerligt! Stay Tuned!
31.1 - utökat program - Föredrag! |
|
|