T O P I C R E V I E W |
Vox |
Posted - 2013/08/16 : 15:22:42 Nu är det dags igen enligt den infomation jag hittat på Ticnet. http://www.ticnet.se/artist/sweetspot-biljetter/929829 |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Pac |
Posted - 2013/10/28 : 16:24:21 Ja det är helt uppenbart att det blev ett grovt misstag/missförstånd denna gång. Jag tycker synd om bägge parter. |
eliot |
Posted - 2013/10/28 : 01:08:43 Jag tycker definitivt inte synd om Wader - går man på mässor så skall man följa regelverket och betala för sig och i detta konkreta fallet fick han ju se allt (utom Catacomberna) innan han blev upplyst att man skulle betala entre. Han avkrävdes vad jag förstår inte avgiften i efterhand....
- När det gäller skyltningen så var den undermålig vilket gjorde att jag också missade var man skulle betala men eftersom jag visste att den inte var gratis så frågade jag och kom rätt.
Jag tyckte att det var en trevlig mässa med många nya utställare |
HerrD |
Posted - 2013/10/27 : 10:30:34 Hej Wader, du och din fru är varmt välkomna hem till mig och vår familj för att lyssna på Catacomberna när dom blivit inmätta och rumskorrigerade vilket snart kommer ske. Jag har också åkt långt för att hitta mitt ljudideal och tycker att jag funnit det i Catacomberna. Ser fram mot att träffa musikintresserade likasinnade om ni vill komma, underbart att dela en passion för musik med sin bättre hälft - det är nog inte så många förunnat. |
Wader |
Posted - 2013/10/27 : 09:18:29 Musik är vårt stora intresse. Vi åker runt hela världen för att se/lyssna på och uppleva konserter. Sist åkte vi till NYC bara för att se/uppleva Sarah Brightman på Radio City Music Hall. Vi letar efter ett ljud via stereoanläggningen som gör att vi kan njuta av det hemma. I vår enfald trodde vi att en mässa skulle kunna vara en vägledare. Ett rejält misstag av oss men vi lär oss. |
Pac |
Posted - 2013/10/27 : 08:56:03 Wader, när jag läser det som du och Patrik skriver kan jag inte annat än konstatera att något gått riktigt fel mellan er. Att åka 50+ mil för en mässa drivs av ett intresse. Himla tråkigt att det gick så fel denna gång, men det kommer fler mässor/demos/... så att ni kan kolla på roliga saker. Låt inte ett misstag/missförstånd med en mässgeneral/malaj ta ifrån dig ditt intresse/hobby!
|
Wader |
Posted - 2013/10/27 : 08:47:16 Nu är det inte bara jag som utelämnar information. Vi har konversationen i färskt minne. Jag kom fram till dig och frågade efter en lokal som heter B1, enligt en skylt skulle nofrills finnas där. Du såg mycket frågande ut och sa B1????+ Det vet jag inget om, vad heter du. Jag sa vad jag hette. Jag nämnde att det vad nofrills jag letade efter. Då kopplade det, du frågade om jag stod med på någon V.I.P lista, Då ser nog jag riktigt frågande ut. Då låter du mig veta att det kostar minsann pengar detta (vi frågade till och med personalen i foajen om man kunde betala hos dom men det kunde man inte och dom visste inte vart man skulle vända sig). Att få det att låta som att jag blev förbannad för att jag inte fick se det sista utan att betala är att tänja på sanningen ordentligt. Däremot upplevde vi att du hade en nedlåtande attityd mot oss. Att du sedan tittar på min fru och säger att hon inte ser så intresserad ut gör mig verkligen förbannad, Vad vet du om oss och våra intressen. För sakens skull är hon musiker, vi har åkt 50+ mil fram och tillbaka för det här. Som du kanske förstår är det inte pengarna det sitter i och vi skickar med glädje 400 Sek om du bara du låter mig veta vart. Vi ska ta oss en riktig funderare på det här med att bygga ut vårt nuvarande system, av någon anledning ser vi inte tillräckligt intresserade ut. Vi får hålla oss till konserter i fortsättningen. |
Goldfinger |
Posted - 2013/10/26 : 23:36:05 Tyckte inte den här mässan var direkt trängre än Gignosmäsan på Sheraton , det var något enstaka rum som var fullt vid besök som man fick återkomma till lite senare, inget som störde mig iaf, det var lätt att hitta, skyltning på/vid varje dörr. |
patrikcaesar |
Posted - 2013/10/26 : 22:58:25 Hej Käre Wader, Du fick som du själv skriver se allt du ville utom Catacomberna och nu är du förbannad, jag är det inte, trots att du gått på mässan utan att betala.
Ingen utställare har någon gästlista. Ett barn och en mor till förstärkarekonstruktören kom in till No frills och en kille som skulle hjälpa till hade de de nämnt, men honom såg jag inte röken av. Det är väl inte så konstigt att då du kommer till konferensentrén där flertalet gick in, att jag frågar dig om du har biljett? Namnet är för att jag ville veta om du var den killen.
När jag nämde att man måste betala för att gå på mässan såg inte din fru så intresserad ut och det förstår jag efter läst att ni gått runt och sett det ni ville utom No Frills, du utelämnar lite väl mycket information.
Virrigt, kan jag hålla med om. Det missades i lobbyn att skicka vidare folk till konferensentrén, men du måste förstå att de även skulle ta och checka in sina hotellgäster.
Detta är ett av de rymligaste hotell vi hittat, tråkigt att det kändes trångt för dig.
Skylten som hänvisade till konferensentrén måste du missat.
Mvh Patrik (som du snackade med)
|
ninja |
Posted - 2013/10/26 : 22:45:52 Tack. |
Wader |
Posted - 2013/10/26 : 22:40:40 Ja lite, samma höjd som grand D, Rektangulära med silver/krom i botten/topp. Man såg inga element men klangmässigt lika som grand D (eligt mig). Lät bra i pytterummer. Spelades mes ARC elektronik.
|
ninja |
Posted - 2013/10/26 : 21:43:48 Wader, nya Respons!? Har du mer info? |
Wader |
Posted - 2013/10/26 : 18:21:09 Det var nog den virrigaste mässa jag någonsin varit på. Små rum, trångt, labyrinter, dåligt skyltat.
Vi knallade in i foajen och viftade på öronen. Det fanns ingenstans att betala så vi knallade runt bland rummen. Vi kom till responsrumet och lyssnade på nya högtalarna innan det byttes till grand D. Lyssnade en stund på dom. Lasses hifi hade också bra ljud men tusan så svårt att manövrera runt. Han se och lyssna på det jag ville utom no frills catacombs. Efter MYCKET letande hittade vi rätt då är det en karl som frågar vad vi heter. Ehhhh, hur så? Jo man måste vara med på en V.I.P lista och är man inte det så måste man betala och ja frun din är väl inte så intresserad ut sååååå..... Jag blev ursinnig och bara gick. Fortfarande förbannad. |
Kallelkpg |
Posted - 2013/10/26 : 09:08:53 Klurar på att åka en sväng idag men hur är det med parkering en lönehelg? Går det köpa biljett på plats el inte?
MVH Kalle |
patrikcaesar |
Posted - 2013/10/22 : 21:04:33 Den här killen kommer att komma dit och gjuta hörlurar mot betalning som är "bara" dina egna anpassade till just dig! http://hearu.nya-ebutik.se/custom VRÅLCOOLT tycker jag som alltid har "inear" mest "outofearordangelingonmycheast"
|
patrikcaesar |
Posted - 2013/10/22 : 20:10:02 Det blir flera världspremiärer
Kolla in denna länken från Perreaux highend audio blog http://www.perreaux.com/blog/
Sen kommer Reidar från Respons (när såg ni honom sist i Stockholm?) med en världspremiär.
Kolla facebook https://www.facebook.com/SweetspotEvents för mer info eller hemsidan för detaljer om biljetter osv.http://sthlm.sweet-spot.se/
|
patrikcaesar |
Posted - 2013/10/22 : 18:59:06 Utöver alla förstärkare, skivspelare, DACár, processorer, skärmar, projektorer, hörlurar, högtalare med mera. kryddas dessutom eventet med spel.
Personal från Avalanche Studios presenterar sitt nya Mad Max-spel på ett MYCKET ambitiöst ljud och bildsystem.
Det blir dessutom Svensk premiär för nya Batman Arkham origins från Warner Bros. http://www.youtube.com/watch?v=9pnK8akbd2M
Ta med ungarna och testa, så kan du själv strosa runt bland det som passar dig.
|
Passerati |
Posted - 2013/10/16 : 21:16:41 quote: Improved Audio En av de mer spektakulära högtalarna som kommer till mässan.
Kul att Amega syns mer och mer! Ta tillfället i akt att lyssna gott folk
http://www.amega.se/ |
Improved Audio |
Posted - 2013/10/16 : 08:26:33 http://issuu.com/stayhard.se/docs/shm_2_2013_singel-page_final/29?e=0%2F5228074
Bläddra fram till sidan 26 |
patrikcaesar |
Posted - 2013/10/15 : 19:31:28 http://sthlm.sweet-spot.se/utstallare-2/
Utställarelistan uppdaterad och fler är på gång.
|
patrikcaesar |
Posted - 2013/10/11 : 15:20:44 Här är lite fler varumärken som ställs ut på mässan. Electrocompaniet - Audio Research - DSDFile - Harbeth Audio - Herron Audio - Kimber Kable / Kimber Select - Audiophile Base - JAYS - Reference 3A - Vertex AQ - Stillpoints - Audio Aero - Triangle - Aurelia - Focal - Playstation - Xbox - Hegel - GamuT - Fletcher Audio - Audio Space - KEF - REGA - Voxativ Loudspeakers - Guru Audio - Jeff Rowland Pulse - Vertere - Roksan - Holographic Audio - Hegel - Audeeze - Epson - Sound of Science - Qtron - Trigon audio - Larsen - Exposure - McIntosh - XTZ - Atoll - Transrotor - Caveman - Yamaha - Catacombs - Swissonor - Heed Swans - Thoréns Classic - Volent - April Music - Wilson Audio - Moon Evolution - Totem - HRT Streamer/STAGE - Xindak - Solid Tech - Gaudi - Respons - Moon Evolution - Nordost Valhalla 2 - AKG - Brinkmann - Simply Black - LG - Perreaux - Mythos - Sonus Faber - Vox Tonus - Tower of Power med flera
|
Improved Audio |
Posted - 2013/10/09 : 20:36:28
En av de mer spektakulära högtalarna som kommer till mässan. |
AlfaGTV |
Posted - 2013/10/03 : 20:53:56 Humm, det var skillnad det! Men jag har ju förbrukat mina röster... :(
Nåväl, jag kommer nog att titta in på mässan oavsett! Vh Micke |
patrikcaesar |
Posted - 2013/10/03 : 15:18:40 HAHAHAHAHA
Det är ju för dråpligt, jag har formulerat frågan i inlägget. Hade gjort det innan, men det måste fösvunnit då jag klistrade in länken.
Frågan lyder alltså; Vem är det som pratar i reklamen?
|
FBK |
Posted - 2013/09/27 : 21:18:39 Respons kommer, första besöket i Stockholm tror jag. |
byZan |
Posted - 2013/09/27 : 20:57:34 quote: Ps Byzan, ses vi på startlinjen på Lidingö imorrn eller? ;)
Skämtare där! Nä, lite förkyld
Lycka till på Lidingöloppet
|