HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Till dig som stal

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Akkelis Audio Posted - 2013/03/16 : 19:41:05
22   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
gcs Posted - 2013/03/23 : 01:07:23
Ja sätt upp en bild "Wanted" precis som man gjorde i den vilda västern. Fast det är nog inte tillåtet att göra det eftersom det kan vara integritetskränkande mot den stackars tjuven. Han kanske inte har råd att köpa på vanligt sätt som vi andra får göra.
CAB Posted - 2013/03/22 : 20:59:44
Stefan jag förstår din indignation kring polisanmälan, sådan anmälan kommer troligtvis att avskrivas ifrån fortsatt handläggning, troligen för att detta brott är ack så vanligt och prioriteras därför inte, dessvärre, en trist utveckling i tackt med sammhällets fortsatta upplösning av normer, tro eller ideologi.

Vad som är possetivt är hur folk på detta forum angagerar sig i saken, inger hopp.

Stefan sätt upp en bild i butiken så skall i varje fall jag hålla ögonen öppna.
jonas_gbg Posted - 2013/03/22 : 19:03:15
quote:
Polisanmälan är inte gjord. Jag har förövaren på bild och film men vet inte vem det är och en ev Polisanmälan i det läget läggs bara ned eftersom brottet inte går att utreda. Som butik får man ingen ersättning på försäkringen för stölder gjorda då butiken är öppen så det finns ingen anledning att slösa mer tid eller energi på detta.

Varför inte polisanmäla? Du har inget att förlora på det.
Klaras det inte upp så blir det du som får betala pickupen ur egen ficka, och jag tror du kan använda de pengarna till något roligare.

Prova att kontakta programmet Efterlyst, de kan i alla fall ge dig råd hur du skall göra i detta fallet.
Improved Audio Posted - 2013/03/22 : 18:34:27
Hells Angels?
Staffan Posted - 2013/03/22 : 17:08:57
Polisanmäl !!!
Vox Posted - 2013/03/22 : 16:59:45
Jag tycker att du skall polisanmäla. Det kan ju vara så att personen är känd av polisen sedan tidigare och att de känner igen honom då.
guy gadbois Posted - 2013/03/22 : 15:34:44
Hoppas förövaren går att identifiera så småningom. Ett fall för "Efterlyst"?
Akkelis Audio Posted - 2013/03/22 : 15:11:20
Idag är det fredag, dvs 2 dagar efter "deadline" för återlämnande av pickupen. Tyvärr, och som väntat, så kom det inte någon pickup.

Polisanmälan är inte gjord. Jag har förövaren på bild och film men vet inte vem det är och en ev Polisanmälan i det läget läggs bara ned eftersom brottet inte går att utreda. Som butik får man ingen ersättning på försäkringen för stölder gjorda då butiken är öppen så det finns ingen anledning att slösa mer tid eller energi på detta.

Det som är gjort är att jag mailat bild på förövaren till övriga hifibutiker i Göteborg. Ingen har känt igen honom utifrån detta men dom ska kolla med sina "stammisar", en identifikation av förövaren gör en polisanmälan möjlig. Dom kommer också att ha ögonen öppna om personen i fråga dyker upp i deras butik så tjuven kommer nog att uppleva en viss hifi isolation i Göteborgsregionen framöver.

Tack till alla för engagemang och moraliskt stöd.

mvh

Stefan

pix Posted - 2013/03/19 : 07:18:43
Trist när något sådant hör händer
Men samtidigt skönt för övriga besökare, att du lyckats ringa in vem förövaren är Stefan, så dessa inte behöver känna sig misstänkliggjorda
/Pix
jonas_gbg Posted - 2013/03/18 : 18:31:21
Jag tittade i din prislista. Pickupen kostar mer än vad som räknas som snatteri. Fast lagen verkar betrakta snatteri och stöld som samma brott.

http://www.brottsrummet.se/sv/butiksstold-och-snatteri
Det vanligaste straffet för snatteri är penningböter. Det innebär också att man blir bokförd i polisens belastningsregister. Där ligger belastningen registrerad under fem års tid. Det kan betyda att man har svårt att få vissa typer av arbeten.

Hoppas för sin egen skull han hör av sig innan onsdag.
GOING Posted - 2013/03/18 : 15:43:58
Detta har berört oss oerhört mycket......Färg på jacka? Mmmm...
Akkelis Audio Posted - 2013/03/18 : 10:26:35
Goda nyheter, tjuven är en av dom 3-4 personer av kanske 50 demobesökare som jag inte känner. Det är en väldigt lättnad att inte behöva misstänka sina vänner.

Till dig käre tjuv, du har fortfarande en möjlighet att undvika polisanmälan, tiden går........

Om du tror jag bluffar, tjock vinterjacka med pälskrage, solglasögon, uppskjutna i pannan då du var inomhus.

Stefan
Revoxarn Posted - 2013/03/18 : 07:21:24
Du gör helt rätt,hoppas att det löser sig.
Beat Posted - 2013/03/18 : 01:07:52
Kudos till dig Stefan som ger killen/tjejen en chans att att ångra sig innan det är för sent!
gcs Posted - 2013/03/17 : 20:23:16
Det är nästan säkert att polisen lägger ner ärendet trots eventuella bildbevis. Polisen har ju annat viktigt att pyssla med. Jag och min fru är just hemkomna från Taiwan där vi lyckades tappade vår kamera i en taxibil. Vi gick till polisen där vi fick se för tiden aktuella videobilder från den gata som vi åkte till med taxin. Bilen identifierades och polisen tog kontakt med föraren som berättade att han lämnat in kameran på ett kafé i närheten. Polisen åkte dit, t.o.m två gånger för att hämta kameran eftersom kaféet var stängt vid det första tillfället. Det kallar jag för god service som dessutom inte kostade oss något. Sådant vill vi också ha i Sverige.
Akkelis Audio Posted - 2013/03/17 : 20:05:18
visst väcker det mycket känslor men oavsett utfall blir det ingen offentlig uthängning av den skyldige.

Jag misstänker att den skyldige sett reaktionerna på forum och facebook och att skammen börjat kännas rejält, kanske att konsekvenserna av ett litet "snatteri" blivit mycket större än han kunnat föreställa sig..
jonas_gbg Posted - 2013/03/17 : 18:31:22
Tråkigt är bara förnamnet på något sådant här

Tur att tjuven finns fångad på film, då bör det gå att klara upp enkelt.
Eller kanske får vi se en hifitjuv på Efterlyst i TV3 snart?

quote:
Samtidigt tycker jag du skall lägga ut en bild på Hififorum och Euphonia på honom.

Bara Stefan kollar först med polis att det är OK, annars kan han själv bli skyldig till något brott.
Bossebugg Posted - 2013/03/17 : 18:03:52
Jag tycker du skall polisanmäla den som har gjort det.
Samtidigt tycker jag du skall lägga ut en bild på
Hififorum och Euphonia på honom.

Audionet Posted - 2013/03/17 : 09:15:00
Fy vad tråkigt!
CAB Posted - 2013/03/17 : 08:59:47
Jag måste ge mitt deltagande till Stefan som nu har drabbats av denna simpla Tjuv, det är inte bara oacceptabelt i sig utan drabbar även en medmänsklig och human hifihandlare som inte på något sätt blir fet på sin affär och tillika hobby.

CAB

Pac Posted - 2013/03/17 : 06:34:23
Va? Nä fy sjutton!!!!

Sådant beteende hör inte hemma i vår hobby!
svanbo Posted - 2013/03/17 : 00:47:02
Usch och fy vad tråkigt, speciellt med tanke på att det kanske är någon du känner riktigt schysst av dig att ge tjuven lite "ångerrätt"!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000