T O P I C R E V I E W |
NewMount |
Posted - 2006/08/21 : 23:43:29 Är det någon som har några erfarenheter av nya Linn Majik Kontrol och hur den står sig jämfört med de gamla förstegen, framförallt Linn Kolektor? Jag tänker på följande egenskaper: - Brus (Majik Control skall ha 106 dB SNR vilket bör vara bättre än Kolektor) - Phonosteg (skillnad i kvalitet?) - Allmän musikalitet - Funktioner |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
NewMount |
Posted - 2006/08/29 : 19:13:49 Har nu läst testen i High Fidelity. Enligt dem är Majik Kontrol den främsta apparaten i serien och skriver att distortion och brus är så låga att prestanda närmar sig hi-end. Enligt deras mätning låg bruset på -110 dB. Låter mycket intressant för mig som kör med horn som är mycket känsliga. Smakar det så kostar det dock... Skulle vara kul att prova med en. |
Linnmannen |
Posted - 2006/08/28 : 08:44:45 Hela serien skall även testas i det kommande nummret av Hi Fi och musik som kommer ut i morgon tisdag,29/8. Skulle dock tro att hela serien spöar den tidigare generationen med LK lådor från Linn. Är själv intresserad av Majik CD men den kostar ... |
NewMount |
Posted - 2006/08/23 : 22:31:43 Idag såg jag att hela den nya Linn Majik-serien testas i senaste High Fidelity. Man kanske skulle inhandla den... |