T O P I C R E V I E W |
J. Consul |
Posted - 2005/06/23 : 19:13:13 Nån som vet vart man kan få tag i en ny diskant till ett par Keilidh? Är den enbart byggd till Linn eller går den t.ex. att beställa från hifikit? Vad heter den? Mycket frågor.
Tog med mig ett par skivor till farsans gamla Linn-anläggning som tidigare varit min hifireferens, men till min fasa så är det bara sopor kvar av ena diskanten. Mycket synd, även om dem sällan används.
/Jimmy |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Sondek |
Posted - 2005/06/28 : 10:36:23 Tror att Ninka diskanten kostar ungefär 550 kr och är nog den bästa matchningen om du inte kan få tag i orginaldiskanterna. Möjligen måste diskanten dämpas lite också? Den första fördelen rent mekaniskt är att skruvhål och diameter är exakt den samma på den nya diskanten och den gamla. Sedan så spelar Keilidh snabb och tajt bas och behöver en relativt snabb diskant också med liknande spelstil.
|
J. Consul |
Posted - 2005/06/25 : 20:56:54 Ok, tackar!!!
/Jimmy |
Sony |
Posted - 2005/06/25 : 17:15:43 Jag vet inte om Keilidhs original-diskanter finns att köpa nya längre men det är ganska vanligt att man ersätter dem med de nya Ninka-diskanterna som kostar ett par 100-lappar/st. Finns hos alla Linn-handlare.
Finns säkert ett flertal från Hifikit att beställa som också fungerar hyfsat men prisskillnaden är knappast så stor att det är motiverat IMO.
|