HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Linn Intek ?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Larsho Posted - 2005/05/08 : 23:25:13
Någon som har någon erfarenhet av denna integrerade

Mvh
Lars
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Sondek Posted - 2005/05/12 : 19:57:31
Körde med denna för ca 8 år sedan ihop med en LP-12:a och ett par Nexus högtalare. Just i hop med en bättre skivspelare som tolvan spelade den mycket bra!
Den är för sitt pris som begagnad okej på cd men på vinyl ihop med en LP12:a spelar den nästan över sin förmåga!
Som en del påpekar så är den riktigt stark med väl tilltagen nätdel men kanske inte det mest luftiga i toppen som man påpekar.
Det är den billigaste och enklaste förstärkaren som Linn tillverkat så i Linn samanhang skulle man kunna säja att den är sämst!
En Majik till exempel är mycket mer musikalisk om än inte lika stark.
Men den är och ena sidan dubbelt så dyr, typiskt runt 4-5000 kr.

Sen finns ju Pretek och PowerTek som är ett försteg och slutsteg i samma typ av låda som Intek. Marginellt bättre gissar jag men tämligen sällsynta.

ohmega Posted - 2005/05/09 : 01:46:35
Jag fick intrycket att det var hyfsat med ork....trafon är nog en 500 VA:s toroid om jag minns rätt.

Jag har för mig att den var lite beslöjad i diskanten (om det nu inte berodde på mina högtalare jag hade då (LINN HELIX)) Fast jag vill minnas att det lät rätt bra med skivspelare....jag hade en Rega planar 2 å pickUp:en var en AT-95...

Jag köpte min för kampanjpriset 5000:-...
Larsho Posted - 2005/05/09 : 00:34:48
Jo den andas väl inte samma kvalitet som andra
Linn prylar men den kan nog vara prisvärd som begagnad
ohmega Posted - 2005/05/09 : 00:03:35
Jajamensan....det var iofs en drygt 10 år sedan jag ägde en sådan....hmmm den inköptes under sommaren -91 faktiskt.

Vad jag vill minnas så var det en 2*50 Wattare........

Jag vill minnas att RIAA-förstärkaren var snäppet bättre i välljud än linjesteget. I och för sig var det en budget CD-spelare för 2500:- som var inkopplat men..ja.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000