HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Sandpapper i större ark?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
pix Posted - 2014/06/07 : 08:54:00
Jag skulle behöva köpa sandpappers ark i min 12" x 12", dvs lite större än de brukliga 9" x 11"
Någon som vet var man kan beställa sådana till bra pris?
(ca 80 grid)
/Pix
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bubbel Posted - 2014/06/08 : 07:41:36
Förr innan det fanns med kardborr eller dubbelhäftande så limmade man dit en 4mm plywood på själva slipskivan som man sedan limmade dit pappren på, man använde kontaktlim en sak jag fick lära mig är att limma dit ett par lager tidningspapper så var det lättare att byta slippapper.

Kollade ebay http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=12+sanding+disc

Anders
pix Posted - 2014/06/08 : 07:01:15
Jag har en 300 mm slipskiva som används väldigt flitigt
De pappersark jag tidigare köpt (med dubbelhäftande baksida) är av medioker kvalitet och slits ut väldigt fort
Jag limmar dessa på rondellen med spraylim (sitter ej kvar annars), så jag tänkte att jag kan lika gärna köpa vanliga slpark som jag limmar och skär rent runt rondellen
Bubbel Posted - 2014/06/07 : 21:36:17
Nu vet jag inte vad du skall göra men jag brukar limma flera papper bredvid varandra på en bit plywood/spånskiva så får man det man vill ha.

Hade jag sett denna fråga innan hade jag kunnat fixa, för idag var jag på en loppis är det fanns flera rullar med väldigt brett slippapper. Fråga på någon lokalt snickeri om de har gamla papper till en bredbandsputs som de skall slänga.

Anders

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000