T O P I C R E V I E W |
ninja |
Posted - 2014/05/05 : 08:17:31 http://blog.petflow.com/this-is-a-video-everyone-needs-to-see-for-the-first-time-in-my-life-im-speechless/
|
16 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
sladdbarn |
Posted - 2014/05/19 : 14:57:28 Passande! |
Junepe |
Posted - 2014/05/19 : 12:51:17 Ungdomens dagar var ävlan och strid. Sen kommer ålderns och mognadens tid. Gamlingar sitter och minns hur det va. Visst var det bätter men int' var det bra.
Förr var en livlig men dum som ett spån. Det har en gudskelov vuxe ifrån. Nu är en allvarsam som en ska va. Och visst är det bätter, men int' är det bra. |
sladdbarn |
Posted - 2014/05/19 : 12:37:33 I alla tider har man förfärats över ungdomen, det ska nog bli bra ska ni se |
FBK |
Posted - 2014/05/19 : 00:53:42 quote: Jag minns att man åkte runt med cykel/moped/skoter/bil tills man hittade någon kompis som var hemma, det var väldigt spontant för eftersom alla gjorde likadant träffade man på varandra när man rörde sig mellan samma adresser. Man var väl bekant med samtligas föräldrar därvidlag.
Samhället överlag var mindre hysteriskt förr tycker jag, det går mer och mer åt ett mindre klädsamt "kontrollsamhälle" i min mening.
De som jag kände när jag växte upp dvs. födda på -60,-70 och 80-talet umgicks lite annorlunda på den tiden, det var mer spontant som sagt.
|
Goldfinger |
Posted - 2014/05/18 : 23:35:28 Jag minns att man åkte runt med cykel/moped/skoter/bil tills man hittade någon kompis som var hemma, det var väldigt spontant för eftersom alla gjorde likadant träffade man på varandra när man rörde sig mellan samma adresser. Man var väl bekant med samtligas föräldrar därvidlag.
Samhället överlag var mindre hysteriskt förr tycker jag, det går mer och mer åt ett mindre klädsamt "kontrollsamhälle" i min mening. |
FBK |
Posted - 2014/05/18 : 21:42:39 Det var tider det. |
Revoxarn |
Posted - 2014/05/17 : 14:56:23 Det var inte alls värdelöst, det fanns ju telefonkiosker. |
sladdbarn |
Posted - 2014/05/16 : 12:09:49 quote: Är det nån som kommer ihåg tiden då man hade en fast telefon i hemmet och gick hemifrån utan att kunna nås?
Ja det var värdelöst! Men ibland lämnar jag mobilen hemma för att jag tycker att det är skönt |
Revoxarn |
Posted - 2014/05/16 : 08:00:24 Jag tror att jag ska ha en telefonfri dag. |
fixarstig |
Posted - 2014/05/16 : 07:08:04 Är det nån som kommer ihåg tiden då man hade en fast telefon i hemmet och gick hemifrån utan att kunna nås? |
FBK |
Posted - 2014/05/16 : 00:11:58 quote: Jag kände inte igen mig, kan nog bero på att jag inte har en smart phone
me too
|
svejk |
Posted - 2014/05/15 : 23:55:32 Skrev en insändare om eländet.
Smarta telefoner?
En intelligent telefon, hm att ett dött ting bestående av plast metall och kisel skall innehålla någon form av intelligens är för mig tämligen ofattbart. Okej en telefon kan göra mycket saker som jag som brukare säger åt den att göra så långt kan jag hålla med, men att den skulle ha någon form av eget tänkande dvs intelligens är ingenting annat än trams. Men att användaren har någon form av intelligens är ju en självklarhet, eller?
Men använder vi dessa telefoner på ett intelligent sätt? I många fall ja, men avarterna är enligt mina observationer väldigt vanliga. Det har blivit väldigt viktigt att tala om vad jag gör, ofta viktigare än att göra det jag gör. En fikastund med vänner går numera ofta ut på att fikavännerna sitter med sina telefoner och fotograferar kaffet o bullen, skickar iväg bilder och text till Facebok där man talar om hur trevligt man har med vilka och hur gott fikat är. Att prata med vännerna är sekundärt det är mycket viktigare att andra får veta vad man gör. Att ta fram telefonen vid matbordet för att kolla vad som händer någon annanstans är fullkomligt egalt, det är viktigare än mitt sällskap vid maten, för livet i cyberspace är alltid viktigare än verkligheten. Att recencera en film på bio i realtid är också något som är görligt, att andra får sin upplevelse förstörd av blinkande skärmar är strunt samma det är viktigare att andra får veta vad som händer. Förälder som följer med sina barn på diverse aktiviteter hör till föräldraskapet. Att sitta och blippa på telefonen då är inte ovanligt kanske delta i något forum hur man skall vara som förälder kanske?
Att stänga av livlinan till cyberspace verkar väldigt ångestladdat, ungefär som att stänga av en respirator. Tar batteriet slut blir det panik något oerhört viktigt kan gå om intet att avbryta för att leta upp någonstans att ladda den är prioritet No 1. Så det kanske är så av smartphones är smarta? Jo det är de för de äger sina ägare.
|
Bubbel |
Posted - 2014/05/15 : 20:02:37 Jag kände inte igen mig, kan nog bero på att jag inte har en smart phone .
Anders |
Pac |
Posted - 2014/05/15 : 18:19:35 Klockren! "Dumb people, smart phones" precis så är det! |
FBK |
Posted - 2014/05/15 : 17:24:39 quote: Många verkar tycka det är rätt OK att glo i mobilen trots att de befinner sig i ett kommunicerande sällskap
Inte bara rätt okej utan helt okej eftersom "alla" gör det... Finns hur mycket exempel som helst på hur sjukt det har blivit med dessa smartphones,använder ordet sjukt för att det verkar ha blivit en sjuka att man "måste" kolla vad som hänt på fejjan,twitter,mail, forum osv. hela tiden. Testa att påtala beteendet för er omgivning, blir inte alltid så gott mottaget
|
Goldfinger |
Posted - 2014/05/15 : 11:20:55 ja, sorgligt men sant, jag tror dessutom att det kommer att leda till att folk blir allmänt skyggare i framtiden, eftersom man lever i bubbla med internet för jämnan och blir obekväm utanför den..
Många verkar tycka det är rätt OK att glo i mobilen trots att de befinner sig i ett kommunicerande sällskap. |