HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Irriterande program på jobbdatorn

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
bearwik Posted - 2013/02/10 : 22:11:03
När jag surfar på jobbdatorn dyker det upp en varningsruta upp som varnar om ett program från Citrix Systems Inc, det inträffar varje gång jag klickar på något. Det spelar ingen roll om jag tillåter programmet eller inte eller om jag klickar i att inte visa meddelandet en gång till, varningsrutan dyker upp i alla fall. Det här är jävligt irriterande, vad kan jag göra förutom kontakta IT-supporten?
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Melker Posted - 2013/02/13 : 23:04:25
http://www.youtube.com/watch?v=hWV9is6ClWk
bearwik Posted - 2013/02/12 : 22:55:45
Nu är det i alla fall åtgärdat.
Beat Posted - 2013/02/12 : 22:33:32
Jaha!!

IT-supporten är till för hjälpa?! För jag kunde för mitt liv inte förstå varför de kan dra en lön och samtidigt inte göra något förutom att ignorera användare - Booooohh! - och förklara att de helst inte lägger mer pengar på hårdvara det här kvartalet.

Som ni förstår så är jag inte helt på tjena-tjena nivå med vår IT-support. Senast någon av oss hade problem så fick han frågan om han trodde att IT "...var någon j---a service avdelning?!".

OT-slut. Jag lider med trådskaparen för jag vet hur det är att behöva be på sina bara knän för att få ett tillfälligt admin för att lösa problemen som grottpojkarna/dlickorna inte själva orkar lösa. GAAAH!!

Sorry.

/P
Lovan Posted - 2013/02/11 : 21:16:26
Men som svar på din fråga får du nog kontakta dem
Lovan Posted - 2013/02/11 : 21:15:56
Citrix brukar användas för att köra program i en annan miljö, dvs man kan köra programvara från en server men det agerar som ett lokalt installerat program. Det är troligen ett större företag och då använder de förmodligen det för att hålla mjukvaran uppdaterad för alla och för att skicka ut programvara.
bearwik Posted - 2013/02/11 : 14:11:42
Ok, får maila dem i natt.
tomano58 Posted - 2013/02/11 : 11:34:18
Citrix är (antagligen) programvara för remote-login så helt säkert är det din it-avdelning som installerat det och dom bör också kunna hjälpa dig.
Ayn Posted - 2013/02/11 : 10:28:26
Ja, jag tror IT-supporten på ditt företag kan ge dig bättre hjälp, det är väldigt svårt att veta exakt vad som händer och varför utan att ha koll på hur systemet är uppsatt - det är ju sånt de lär veta.
Andreas A Posted - 2013/02/11 : 09:38:36
Testa annan webbläsare? Annars kontakta IT, dom är ju där för att hjälpa dig :)
bearwik Posted - 2013/02/11 : 02:31:19
Det är mycket möjligt men jag tror inte att det är meningen att det ska fungera som jag beskrivit...
jonasz Posted - 2013/02/10 : 22:40:08
Jag är ganska värdelös på dataproblem men citrix är väl nåt er dataavdelning installerat på alla datorer?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000