HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 om malmö operans nya steinway flygel på svt

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
n0p Posted - 2013/02/10 : 11:06:05
Det var ett inslag på Svt "sverige" 23:15 in i det här avsnittet - http://www.svt.se/sverige/se-program/del-4-103?autostart=true

Pianisten Hans Pålsson talade om olika pianon, skillnaden mellan malmö operans Steinway och det som fanns i en av stadens musikaffärer.

Jag tycker att inslaget var mycket intressant, även om Hans kändes mest av allt väldigt raljerande i musikaffären.

Jag hade tyckt att det varit mycket intressant om dom hade jämfört tre stycken riktigt fina.

Typ:

* nya Steinway på malmöperan (som han skulle spela konsert på).
* Roland eller Yamahas bästa, två erkända tillverkar vad jag kan förstå.
* Och som en dark horse (om den nu är det, jag kan så lite om instrument) Clavias finaste.

Steinway hade förmodligen vunnit i Hans värld antar jag, men, det hade varit roligt att höra vad han tyckte om hur långt dom två andra hade kommit i sin utveckling.

Vad tycker ni?
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
n0p Posted - 2013/02/11 : 12:07:41
Den här intervjun med Jakob Karlzon var faktiskt helt okej, han talar om skillnaderna och hur han använder både clavia och steinway när han spelar.

Mycket intressant och givande för egen del - http://www.youtube.com/watch?v=zEzy9lOFMeQ&feature=player_embedded
Melker Posted - 2013/02/10 : 18:17:37
tja Yamaha ligger ju bara sådär 34 år efter i piano-utveckling så det borde ju inte vara någon större skillnad. Steinway har hållit på i 160 år och yamaha i 126 år. ;-)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000