HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Snart fritidsexpert

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Bardis Posted - 2013/01/03 : 10:44:17
Fick veta av ledningen på företaget där jag jobbar att verksamheten skall läggas ner.
Så snart är jag fritidsexpert och kan fördjupa mig i vår hobby på obestämd tid.
Det är verkligen inte rätt tid att bli arbetslös. För i krisens spår växer inte jobb på träd. Så jag måste få skriva av mig lite.
Det är ett ganska stort och tungt paket att få till jul!

Så är det någon som har användning av en verkstadsräv med en historia som ställare på diverse cnc-svarvar och erfarenhet av mätteknik, underhåll och logistik

Just inom tillverkningsindustrin är nergången som störst. Det kanske är läge att byta inriktning?

Har rotat mig i Växjöområdet med familj och hus. Att bryta upp och flytta känns knepigt när man har barn.

Har sökt en del jobb inom fastighetsbranschen så det vore kul om det finns någon inom det gebitet med kontakter som vill ge mig lite råd och tips. Eller inom vår svär på hifikartan? Allt är av intresse.

9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
sladdbarn Posted - 2013/01/04 : 14:35:02
Tråkigt att höra men det kommer att lösa sig, allt utom arbetsförmedlingen är bra ideer.
Bardis Posted - 2013/01/04 : 11:49:39
Jepp! Försöker hålla huvudet högt. Har bara varit arbetslös en tid direkt efter skolan. Så denna situationen är kusligt ovan.
Har fått en del tips av bekanta om företag som är inom min branch.
Kanske bara skall skicka några oneliners som första trevare och sedan CV mm
viterbi Posted - 2013/01/04 : 11:27:40
Jag har varit med om att bli uppsagd 2 gånger, men det ordnar sig till slut. Känns alltid hopplöst i början. Ska höra med min kompis som säljer verktyg till mekaniska verkstäder om han har pejl på vilka som går bra runt Växjö trakten.
Följ Bubbels råd, har provat det själv under 80talet. Fick mitt nuvarande jobb på en enraders text i ett mejl till det företaget jag är på nu.
Bardis Posted - 2013/01/03 : 22:41:55
Sökt jobb i ett år nu. Man har liksom på känn när företaget inte går så bra. Sökt en hel del jobb. Men bara kommit på två intervjuer. Har en del krokar ute fortfarande men behöver nya uppslag.
Så tack alla som engagerar sig.
Mey Posted - 2013/01/03 : 21:54:26
Jag pm:ar ett namn på ett företag inte allt för långt bort (tror jag) som jobbar inom Ditt yrkesområde.
Bubbel Posted - 2013/01/03 : 17:47:57
Om du inte lyckas att att finna ett jobb på vanlig väg kan du alltid göra som jag åka runt till företag som verkar intressanta och prata med den som är ansvarig. Så gör jag och aldrig haft svårt att få jobb, de flesta företagare har stort kontaktnät vet oftast att någon kompis behöver anställa.

Att prova något annat yrke kan alltid vara nyttigt även om man skall försöka hålla igång sitt gamla. I Växjö finns det en hel del företag ute vid Araby som jag lämnade gods hos även ute vid Evedalsvägen finns det firmor, bara ös på det är ingen annan som fixar jobb till dig AF gör det inte.

Anders
Beat Posted - 2013/01/03 : 12:36:21
PM:a mig
/Pontus
Bardis Posted - 2013/01/03 : 12:31:13
Nä. Tomten delar ut både hårda och mjuka paket i år.

Försöker hålla hoppet uppe med att sprida ryktet till alla jag känner och förhoppningsvis få bra tips.
Pac Posted - 2013/01/03 : 12:20:16

Usch, det var inget roligt paket att få i Juletider.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000