T O P I C R E V I E W |
mabron |
Posted - 2012/12/30 : 08:47:34 Visst är Danmark ett härligt land fick precis reda på att jag "fick tillbaka på skatten" 6840:- detta trots jag inte jobbat i Danmark! Bara att klicka på en länk så sätts det in.
Vem sa att världen var ond
Seriöst trist med allt sådant här det är alltid någon som inte tänker sig för och går på det. Detta var väl en uppenbar bluff denna gång. |
8 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
bearwik |
Posted - 2013/01/03 : 01:45:48 På nyårsafton ringde det igen, nu hade jag tydligen vunnit en resa till Florida, inte illa när man inte varit med i någon tävling. |
Beat |
Posted - 2013/01/02 : 22:26:54 Hehe Lovan - så kanske det kan tolkas |
Lovan |
Posted - 2013/01/02 : 18:01:55 Beat: Menar du att de betalar inkomstskatt på det här? |
Ryssen |
Posted - 2012/12/31 : 16:42:31 Sådana meijl får jag ett tjog av varje dag,jag har vunnit än det ena än det andra,och inte går det att avbeställa dom heller.. |
Beat |
Posted - 2012/12/31 : 13:15:06 Jag har fått mail 3 dagar i rad från "Swedbank" där de säger sig vilja ha mitt kontonr för en utbetalning som inte är gjord. Inte heller fick jag glömma telefonnummer, personnummer och adress för att kunna verifiera att jag verkligen är jag.
Underligt nog har jag inget swedbank-konto..
Nog för att Europas ekonomiska situation överlag kan få den bästa att vilja ta till metoder som inte är helt ok för att försörja sig själv och sin familj men är det inte helt enkelt lättare att tjäna ärliga stålar?
T o m det underligaste svart-jobb måste vara bättre än att försöka sig på detta. |
Bubbel |
Posted - 2012/12/30 : 12:06:57 Ja det är ibland enkelt att genomskåda men trots detta är det många som går på dessa individers försök att komma åt andras pengar. Synd bara att myndigheterna i alla länder inte tar itu med sådan här verksamhet för då hade det säkert varit färre som hade lurats att betala dyrt för sin dumhet.
Jag vill ha ett hus man kanske skulle ....... nä jag tror inte det jag skulle nog ha svårt för att sova om nätterna.
Anders |
pak |
Posted - 2012/12/30 : 10:29:04 Jag fick nyligen från "blocket.se" angående att det liksom skulle ha dragits 340 kr för mycket vid senaste korttransaktionen... En länk där man skulle fylla i sina kortuppgifter osv var ju givetvis med också i mailet. Fan va fräcka de är när de håller på såhär alltså. Tänker man sig inte för så är det så lätt all gå på sånt, när det inte är större summor som det rör sig om. Hade de inte kallat mig för min mailadress och hela tiden upprepat blocket.se överallt i mailet så hade jag nog inte tänkt på det direkt.Speciellt inte när man nyligen annonserat där, fast då med tel.betalning Sidan man länkades in på såg ju helt ok ut bortsett från att man inte kunde klicka på nått annat än där man skulle skriva sina nr. Försöka duger...assholes! |
bearwik |
Posted - 2012/12/30 : 09:40:25 Själv fick jag ett telefonsamtal igår kväll, en man som talade engelska hävdade att jag varit med i en tävling på nätet, han hade mitt hemnr och mailadress. Eftersom jag inte varit med i någon tävling valde jag att avsluta samtalet omgående. |