HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tre i baksätet?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Munge Posted - 2012/12/27 : 11:21:37
Funderar på vilken hyrbil jag ska välja för en vecka i Italien i sommar. Två vuxna och tre tonårsdöttrar. I rimlig prisklass hittar jag Peugeot 3008, Renault Laguna och Bmw 320 Touring. Eftersom jag kör så är jag ju mest sugen på Bmwn. Men vad säger tjejerna i baksätet? Det kanske handlar om tre timmars körning per dag.
Hemma åker vi runt i en gammal Bmw e39. Visserligen 5-serie, men den är ju gammal och dagens 3-serie kanske är lika stor?
17   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
HLindgren Posted - 2013/01/11 : 10:50:33
Alfa 159 så klart, du är ju i Italien ;-)
ztenlund Posted - 2013/01/02 : 14:14:33
Skoda Superb... Annars är väl E-klass ganska bra, men hur det är på bredden vet jag inte. Det blir nog alltid lite trångt om det inte är rätt tanigt klientel, tycker jag. Generellt sett är väl midjan ganska hög på moderna bilar. Det är ju inne med "sportigt" pansarvagnsutseende. Tyvärr tillhör ju den typen av bilar en högre klass så att de blir dyrare att hyra... Jag gissar att något bussliknande är bäst egentligen om man ska klämma in tre bak, men de brukar ju inte vara så kul att köra.

Sedan är det ju inte bara moderna bilar. Jag skrapar i taket på min S70 om jag sätter mig bak och inte sjunker ihop. Om jag minns rätt var det samma problem i SAAB 9000. Vad gäller just S70(/850) så är jag osäker på om kombin är bättre. Det är ju balken i taket framför bakrutan som hamnar rakt ovanför huvudet. Sedan är benutrymmet inte gigantiskt direkt, men man ska då komma ihop att det är en klart mindre bil än senare S80/V70.
Mey Posted - 2013/01/02 : 09:55:25
Men hur är det med baksätesutrymmena rent allmänt på nyare bilar?
Jag tycker det är förvånansvärt trångt i många sk. familjebilar och då är jag ändå rätt kort jämfört med genomsnittet...
Dom modeller som säljs nu har jag ingen egen erfarenhet av, därav min fråga.

Minns Audi A4 (förra modellen) där jag inte kunde sitta bekvämt bak t.ex.
Larsen Posted - 2013/01/01 : 23:01:57
Testat en V60 och de har fallit för den, i mina ögon, idiotiska designen med avsmalnande bakrutor och hög midja, som ger en klaustrofobisk känsla för de som ska åka bak...

Kolla upp alternativen på hemmaplan och välj "märkeslöst" det som ger bäst sikt och utrymme för alla. Det underlättar resor.
Pac Posted - 2013/01/01 : 11:27:01
Även hyrbilar behöver vara säkra, speciellt i Italien...

V60 är riktigt körglad. Du kommer att bli förvånad.
Levator Posted - 2013/01/01 : 05:23:17
Tycker inte någon av bilarna är bra för passagerare och sightseeing blir trångt och dom ser inget.lm dom har Renault satsa på en scenic,då sitter dom högt och har 3separata stolar bak. Och den är inte så dum att köra
miaber Posted - 2012/12/30 : 00:51:26
För husfridens skull, hade jag utan tvekan valt Lagunan. Bra utrymmen och säker bil. Hade det handlat om 1-2 pasasgerare hade det sett annorlunda ut.
Munge Posted - 2012/12/27 : 20:44:02
>> Välj en V70, V60
Nu gällde det hyrbil i Italien ...
soundbrigade Posted - 2012/12/27 : 18:43:06
Kolla om du får bra hyrpris om du bokar bil i samband med köp av flygbiljetter. Kolla också försäkringar; de kan vara luriga och kräva att du tecknar försäkring på plats trots att du tog en försäkring när du bokade bilen från Sverige.
Jag har ingen åsikt om storlek på bil, men kan säga att en Fiat 500 är en förbannat rolig bil att köra men den är precis lagom för två.
sopwith Posted - 2012/12/27 : 17:38:08
Välj en Volvo V70, V60, säkerheten främst.
Munge Posted - 2012/12/27 : 16:35:37
M skulle jag säga, 165-170 cm
Vox Posted - 2012/12/27 : 16:30:43
Svaret beror på "storleken" på tonårsdöttrarna? XS, S, M, L, XL eller XXL?
CC Posted - 2012/12/27 : 14:47:00
Fiat Uno som jag själv ägt är förvånande rymlig inuti (även baksäte!) även om jag som förare skulle välja BMW sex dagar i veckan (den sjunde dagen är när jag ska betala för då är UNO billigare än billig i drift). Dock så är ju inte 3:an så väldans stor å mina tonåringar klagade på min 5:a (e39:a) på längre turer så... Fast jag har långa ungar dock... Lagunan vill jag minnas var helt okej utrymmesmässigt men inge kul å köra, vad jag minns?. E ja bara kanske kinkig? 3008 har ingen aning om... sorry.
RuneStone Posted - 2012/12/27 : 14:14:26
3-serien är liten jämfört med 5-serien.
Lagunan är ganska rymlig..
emanuelgbg Posted - 2012/12/27 : 13:16:35
Vilken firma hyr du med?
Det är nog bättre plats i båda fransoserna än i tysken men förstår hur du tänker.

ninja Posted - 2012/12/27 : 12:56:34
Fiat Multipla:-)
opethic Posted - 2012/12/27 : 12:39:47
Fiat Uno?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000