HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ett ögonblick som jag aldrig kommer att glömma....

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
byZan Posted - 2012/11/15 : 22:02:51
var när jag såg träffen och början på bollbanan....
jag reste mig upp och skrek ett par sekunder innan alla ställde sig upp och jublade.

Jag tar det från början....

Friends Arena igår kväll, Sverige - England och jag hade turen att få vara på plats. Inte för att jag innan matchen trodde på någon större match (det var ju trots allt bara en vänskapsmatch) utan att jag gick dit för att i första hand få se den nya arenan och kanske få se lite hyfsad fotboll som grädde på moset.

Efter en medioker invigning (igen) så startade matchen i ett lika mediokert tempo, inga dueller, inga löpningar utan boll, typiskt en match av vänskapskaraktär. Allteftersom matchen gick så blev passningar och löpningar bättre och det blev tanke bakom dem. Tempot blev i och med det bättre och vips så dök chansen upp och Zlatan gjorde det första målet på Friends Arena och jublet visste inga gränser. Det var nog första gången som publiken verkligen lät något, förutom vid nationalsången, den var mäktig. Även Englands fans gjorde God save the queen minnesvärd trots att de kanske bara var ca 2000-3000 personer som stämde in.

England kvitterade och tog ledningen på grund av Isakssons oförmåga att agera målvakt i straffområdet, på linjen är han däremot en världsmålvakt (min uppfattning). 1-2 i halvtid och publiken och jag själv började gäspa, kl var ju ca 21.30 och vi trodde nog allesammans att det skulle bli som bäst oavgjort.

Andra halvlek - lite bättre tempo, lite mer närkontakt, mer löpningar av fler spelare, passningsalternativen blev fler. Zlatan fick en lång passning i djupled. en boll som han tog ner på bröstet i farten och slog till på volly. 2-2 och en prestation i världsklass.
Några minuter senare så blev det en frispark till Sverige ca 10m utanför Englands straffområde, Anders Svensson la upp bollen, engelsmännen bildade mur, Zlatan kom gående från andra sidan av planen och gick fram till bollen, böjde sig ner och la bollen tillrätta, AS gick lite moloken därifrån, han hade nog väldigt gärna velat slagit den. Zlatan väntade på domarens signal och när den ljöd så drog han till med ett hårt skott som gick någon/-ra decimeter/-ar över marken och in i bortre gaveln, 3-2 till Sverige och Zlatan hade gjort ett hatrick i premiärmatchen på denna arena.
Jag med flera pratade om att det måste vara någon som regisserat detta, för osannolikt för att vara sant!

Det skulle visa sig att det var inte slut med detta.

Ett ögonblick som jag aldrig kommer att glömma var när jag såg träffen och början på bollbanan....
jag reste mig upp och skrek ett par sekunder innan alla ställde sig upp och jublade.
Jag fick många blickar på mig och hörde t o m några skratta till innan det öronbedövande ljudet från nästan 50 000 personer som skrek och applåderade fyllde arenan, MÄKTIGT!

Det gula kortet som Zlatan fick för att han tog av sig tröjan efter det målet spelade ingen roll, han hade kunnat fått rött kort utan att någon brytt sig. Om Zlatan eller någon annan säger att han inte hade gåshud efter det målet och den kvällen då tror jag både han och de andra ljuger, jag hade gåshud i flera minuter och jag njöt av att få ha varit med om denna historiska kväll och Zlatans 4 mål.

Så välregisserat, tack till den som regisserat kvällen, om det nu inte var Zlatan själv som gjorde det omöjliga möjligt?

Ove Kindvall med flera, ursäkta mig! Men detta är det största jag varit med om och detta för att jag förmodligen fick uppleva det på plats och kan värdesätta prestationerna som världens bästa (i mina ögon) fotbollsspelare gjorde denna kväll.

/byZan

Edit: små justeringar i texten
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bernt Jansson Posted - 2012/11/17 : 09:19:07
Vill ni vinna Zlatans skor?

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/win-zlatan-ibrahimovic-boots-that-scored-1438770

Kolla denna förresten:
http://www.youtube.com/watch?v=R778UVGIG5A
PG Jeppsson Posted - 2012/11/17 : 01:39:18
Ja, djävlar, det här var årets fotbollsupplevelse .....
govinda Posted - 2012/11/16 : 19:44:13
quote:
Det fåniga namnet "Friends Arena" borde byta namn till Zlatan Arena.
+1 Lika kul och galen ide likt slatan själv i sitt fotbolls-tänk

Fick rysningar även på dom första repriserna fräckt Får även rysningar på Ralf Edströms volley med blöt boll, Vilken karamell!

Mvh Anders.S

byZan Posted - 2012/11/16 : 19:23:05
quote:
Det fåniga namnet "Friends Arena" borde byta namn till Zlatan Arena.

opethic Posted - 2012/11/16 : 13:46:06
Jag såg matchen i TV-soffan.

Det var en vänskapsmatch, men det kändes som en VM-final

När Zlatan gjorde 2-2 och 3-2 så fick jag tårar i ögonen , det var så jäkla vackert.
När han sedan gjorde det akrobatiska 4-2 så fick jag ståpäls, jag stod upp och bara vrålade rakt ut (som tur var väckte jag ingen)
Jag hade nog redan rest mig upp när Hart kom utanför straffområdet, för jag hade redan i det skedet på känn vad som skulle hända.

Jag läste sedan på olika Brittiska sportsidor om matchen, och tom. Engelska spelare och fans var djupt imponerade av Zlatans insats.

Det fåniga namnet "Friends Arena" borde byta namn till Zlatan Arena.
byZan Posted - 2012/11/16 : 09:08:01
Det var kul att läsa alla gårdagens tidningars kommentarer och alla förståsigpåares uttalande om Zlatan. Drillo e skön - inte så svårt, det fanns ju ingen målvakt - nä långa bollar på Bengt i gummistövlar är en större bedrift, eller?

Jag undrar också om det idag inte skulle vara en riktigt bra investering av ett engelskt fotbollslag att köpa Zlatan, hela England har tydligen fått en ny syn på Zlatan? Om det nu är så, så förstår man vilka pengar han skulle dra in till den klubben. Men han är 33år och skulle nog vilja vinna CL och då är frågan den om t.ex Manchester U eller Arsenal har den kapaciteten, nja kanske M-U då, om man får någon spelare som underordnar sig Zlatan och som har ett spelsinne att förstå Zlatan. Att kunna samspela och slå och ta emot de där passningarna som ingen annan ser. En ung Xavi eller Iniesta eller varför inte vår egen Tobias Sana som jag tycker är grymt bra och som jag tror kommer att utvecklas enormt i Ajax i år (en joker bland många andra tips på spelare).

/byZan

tomano58 Posted - 2012/11/15 : 23:35:06
En härlig kväll. Själv såg jag bara sista halvtimmen och surade lite över 1-2 när jag kom in. Men det tog sig... :)
bearwik Posted - 2012/11/15 : 22:46:41
Ja, det en grym upplevelse, skrek rakt ut i TV-soffan!
McEnroe Posted - 2012/11/15 : 22:28:11
Vilken lycka du fått!
Han är fotboll den mannen!
Det var rätt otroligt även i TV soffan

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000