HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 X-Factor..

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
PG Jeppsson Posted - 2012/09/09 : 20:19:24
Är det någon som ska kolla?

Jag gillade Idol, tyckte det var bra underhållning, och de hittade min favorit, Amanda Jensen,
och även Agnes och några till har hållit måttet och det gillar jag.

Så, är det fler som kommer att följa X-factor ?

Råkade se det första uppträdandet, en 14-åring som var riktigt bra .

Vi får se hur det går vidare.

PG
23   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
soundbrigade Posted - 2012/09/18 : 12:50:57
Nu är ju dessa "idol-program" väldigt subjektiva ....

Kolla Partajs underbara sågning (ungefär 7 minuter in): http://www.kanal5play.se/#!/play/program/230064/video/12279889

Jag gillar Amazing Race en himla massa just för att det oftast är fina personligheter och de som åker ut är ofta de som är dåliga på att kommunicera. Den som är bäst och snabbast vinner. I alla dessa X-factor, Idol, Let's Dance (), Project Runway. Americas Next Top Model osv är det subjektiva bedömningar som avgör om en deltagare ska ut eller ej. En jury, eller i värsta fall svenska (amerikanska folket) avgör, och då är det ett och bara ett moment som avgör. Likformigheten är total och att vara unik betyder oftast att vara en stör böld i arschl*t på de andra deltagarna.
Sedan erkänner jag HÖGT, att den musik som de deltagande i diverse "talangprogram" är så ruttet dålig, po moemu, att bara det gör mig ultraavogt inställd till programmen. Jag har inte stött på en deltagare som (i radion) sjungit något som får mig att trivas.
PG Jeppsson Posted - 2012/09/17 : 22:51:02
Det var ju några bra i kväll.

Jag tycker att det är sevärt. alltid kul när det uppträder talanger, som är bra.

SoundBrigade, tävlingar innebär väl alltid att någon förlorar/åker ut.

Amazing race är väl samma upplägg, eller?

Den som inte klarar uppgiften är väl ingen vinnare, sedan må det vara vilken tävling som helst.

PG
PG Jeppsson Posted - 2012/09/13 : 22:01:07
Tack.........
Ryssen Posted - 2012/09/13 : 21:31:31
Söndag 20.00
PG Jeppsson Posted - 2012/09/13 : 20:44:17
Jag är lite förvirrad, när uppenbarar sig nästa program?
ztenlund Posted - 2012/09/11 : 18:36:00
Jag tycker inte att din beskrivning stämmer in på alla som varit med, även om det förekommit en hel del sådant också. Däremot förekommer det föga förvånande inte mystisk rysk musik, opera eller raga* i någon större utsträckning. Flera som haft viss potential har inte heller lyckats göra sin egen sak, utan styrts in i skivbolagens färdiga mall och det är ju synd. Bäst verkar det vara att inte vinna, men att komma ganska långt.
soundbrigade Posted - 2012/09/11 : 16:34:00
Dopwith: vad skrev du på slutet, min syn är inte vad den brukar vara <wink>

Det finns olika tävlingar där någon åker ut varje gång och som jag tycker är underhållande. Den amerikanska resetävlingen Amazing Race är riktigt trevlig och emellanåt är Project Runway ett program som ger lite impulser och inget av programmen går på TV4, vilket är en dubbelbonus. Annars förstår jag inte vitsen med ett program där man inte tittar på en människas hela kapacitet och dömer utifrån den utan tittar (lyssnar) på småsnuttar och (i sämsta fall) låter TV-tittare bestämma från program till program vem som ska åka ut.
Jag inbillar mig dessutom att likformigheten är total. De artister som av radions påannonsörer, sägs härstamma från en "talangjakt" på TV låter ju väldigt lika, kör med samma sorts musik och stönar, wailar, sjunger falskt, i falsett och stånmkar på exakt samma sätt. Var finns variationen?
ztenlund Posted - 2012/09/11 : 15:25:58
Nu vet jag faktiskt inte hur TV4:s tilltänkta målgrupp ser ut, men jag är rätt övertygad om att den inte enbart utsträcker sig till 13-17-åringar. De vill nog ha något lite bredare än så om de kör programmet på bästa sändningstid och ska kränga reklam. Vi får se hur det utvecklar sig, men programformatet innehåller åtminstone teoretiskt lite mer utrymme för något annat än Darin & Co än Idol. Nu har de faktiskt inte sagt nej till någon direkt när de fyllt 40, vilket snarast var regel i Idol. Personen jag nämnde ovan tror jag var 41, men hur långt det räcker senare i programmet är förstås en annan fråga.
sopwith Posted - 2012/09/11 : 13:28:46
X-factors "kund"krets är väl inga hifinördar som har skivspelaraen högst i stapel direkt, snarare riktar sig väl programmet till 13-17 åringar, som dessutom klarar av all reklam mellan pauserna där det visar blöjor, tvättmedel, godis kommande roliga tv4 program, allt kompanjerat med den mest hjärncellsdödande jingelmusik man ens kan komma på, när sen pulsen efter sista wurters orginal kolas inslag är på topp, drar X-factor på med lina efraimsson från Nora som framför något skrikigt Maggio skräp.
För oss andra finns ju ett fint program som jag har lärt mig att uppskatta mer och mer, dessutom sänds det i HD med kristallklar bild, Engelska Antikrundan på SVT.
Jag kan inte lova att X-factor inte kommer att tittas på, men.....
soundbrigade Posted - 2012/09/11 : 12:47:12
Det handlar ju sällan om skönsång utan om bitchighet. Största personligheten vinner oavsett om eländet kan sjunga eller ej. Ligger en storfräsare bakom (läs Bert Karlsson) är ju utgången ännu mer given.

Jag tittar inte på den här sortens program utom när man sågar pretendenter till programmet i Amerikanska versionen. Det är ju bättre än Faulty Tower ...
ztenlund Posted - 2012/09/10 : 23:32:01
Om du tycker att snubben vid 38:30 (webb-tv, så det är exklusive reklamen) i senaste avsnittet inte kan sjunga så rekommenderar jag revaxör.

Edit: Ovan avser Håkan. PG kom emellan. Sedan kan man förstås ogilla konceptet som sådant, men det betyder inte att ingen kan sjunga.
PG Jeppsson Posted - 2012/09/10 : 23:30:31
Håkan, jag respekterar ditt svar.

Men så jävla gammal är du väl inte......
Håkan64 Posted - 2012/09/10 : 23:23:29
Jag är väl skadad eftersom jag har jobbat i branschen. Jag tycker inte om konceptet helt enkelt. Jag är för gammal.
PG Jeppsson Posted - 2012/09/10 : 23:15:12
"
quote:
välsjungande" det där beror nog på vilka krav man har.



OK, vad är din nivå när det gäller välsjungande?

PG
Håkan64 Posted - 2012/09/10 : 23:08:15
"välsjungande" det där beror nog på vilka krav man har.
PG Jeppsson Posted - 2012/09/10 : 22:40:58
quote:
För att undvika låta gammal och bitter hahaha men det är ett tröttsamt koncept med en massa småungar som är bortglömda så fort programmet är slut. För övrigt är det ju helt omöjligt att hålla sig uppdaterad. Så. Nu återvänder jag till hemmet, det serveras kaffe nu.



Du låter lite bitter

Det är väl kul när det framträder några välsjungande människor, eller?????
Ryssen Posted - 2012/09/10 : 20:59:58
Inte bara småungar..
Håkan64 Posted - 2012/09/10 : 20:38:10
För att undvika låta gammal och bitter hahaha men det är ett tröttsamt koncept med en massa småungar som är bortglömda så fort programmet är slut. För övrigt är det ju helt omöjligt att hålla sig uppdaterad. Så. Nu återvänder jag till hemmet, det serveras kaffe nu.
PG Jeppsson Posted - 2012/09/10 : 20:12:59
Oj, det visas i kväll igen, jag ska kolla några avsnitt innan jag ger mitt omdömme.

PG
Larsho Posted - 2012/09/10 : 14:37:38
Mitt i prick...
ryst Posted - 2012/09/10 : 13:37:16
Den här sågningen av den amerikanska x-factor-juryn är iaf sjukt underhållande

http://www.youtube.com/watch?v=SAEwDZ0b9-U&feature=g-logo
Revoxarn Posted - 2012/09/10 : 10:35:28
Ytterligare ett skitprogram på TV 4.
EuphoniC Posted - 2012/09/10 : 07:59:58
Jag gillade idol och blev besviken när de sa att det skulle upphöra - egentligen det enda programmet på TV som jag brukar se. Rätt besviken även på X-Factor som känns mer som ett flamsprogram än Idol och en på tok för snäll jury Men vi får väl se vad det blir av det efter alla auditions är avklarade. Är heller inte riktigt på det klara med vad programmet egentligen går ut på.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000