HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Föra över filer till I-Phone ?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
opethic Posted - 2012/08/08 : 22:48:47
Jaha, då har man blivit ägare till en I-Phone 4S

Det var ett jäkla meck att få liv i den - Puh

Nu återstår bara (?) en viktig detalj.
Att föra över ljudfiler från datorn till mobilen.

Hur gör man? jag får det inte att funka, jag blir galen!
Frågade en kompis som har varit Applenörd länge, han påstår att jag måste ladda ner en App - fast han visste inte vilken.

Jag har laddat ner något som heter Donut, men jag får det inte att lira med min PC.
Ska det vara så förbaskat svårt?
Har ju fungerat bra på mina gamla osmarta mobiler, bara drag & drop och vips så är det färdigt att lyssna.
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Lovan Posted - 2012/08/10 : 07:58:09
Ja du får välja vad du vill synka i itunes. Det låter som att du använder home sharing(vet ej vad det heter på svenska) om du bara kommer åt filerna när du är inom nätverket. Det är inte samma som att synka filerna till telefonen
Nygga Posted - 2012/08/09 : 17:28:30
Media monkey går nog bara med sladd.
Andreas A Posted - 2012/08/09 : 12:10:30
Känns ju inte som att du verkligen "synkat" telefonen med itunes om det kräver att du är inom räckvidd av ditt nätverk? Som sagt tidigare så bör det gå bara du importerar filerna till itunes först och sedan synkar över dom till telefonen. Då ska det fungera även offline

Fanns en liten guide på apple:
http://support.apple.com/kb/HT1351
opethic Posted - 2012/08/09 : 10:47:48
quote:
Varför laddar du inte in biblioteket i itunes och använder det för att föra över filerna?

Hmm, ska kolla.
Jag har bara lyckats synka mobilen med I-tunes på PCn, men det fungerar bara om datorn är på och om jag befinner mig inom nätverkets räckvidd.

Jag har Googlat och hittat liknande frågeställningar på flera forum, verkar vara ett problem som drabbat rusikigt många I-Phone användare.
Lovan Posted - 2012/08/09 : 10:43:53
Varför laddar du inte in biblioteket i itunes och använder det för att föra över filerna?
opethic Posted - 2012/08/09 : 09:00:21
quote:
Jag tror inte riktigt jag förstår vad du vill göra. För att kunna lyssna musik så kan du använda spotify eller musiken du redan har synkat över till telefonen. Det är ju ingen skillnad mot någon annan telefon?
Den stora skillnaden är att jag vill lagra filerna i mobilen, jag kan inte streama ljudböcker från Spotify och allt finns inte där heller...

Jag har laddat ner något som heter "Im TOO iphone Transfer Plus", det fungerar bra men gratisversionen är riktigt jobbig - man kan bara föra över en fil i taget.

Ska kolla Media Monkey.
Lovan Posted - 2012/08/09 : 08:06:31
Jag tror inte riktigt jag förstår vad du vill göra. För att kunna lyssna musik så kan du använda spotify eller musiken du redan har synkat över till telefonen. Det är ju ingen skillnad mot någon annan telefon?
Nygga Posted - 2012/08/09 : 05:32:36
Använd Media Monkey, http://www.mediamonkey.com/
opethic Posted - 2012/08/08 : 23:04:57
Jag har lyckats synka/importera musik från PC via I-tunes, men det fungerar ju bara om datorn är påslagen och om jag befinner mig inom nätverkets räckvidd...

Vad jag är ute efter är att kunna lyssna på musik och ljudböcker på resande fot.
ztenlund Posted - 2012/08/08 : 22:54:22
Det allsmäktiga Äpplet har väl tänkt att du ska använda iTunes för att synka musik?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000