HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 "Veck" i membranet

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Flame Posted - 2012/08/05 : 20:44:04
Någon som vet hur man kan åtgärda detta?



http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=421893.jpg
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Flame Posted - 2012/08/09 : 17:29:57
Dessa högtalare är ganska så enkla att ta ur, sitter med "spännbultar", kanske man kan komma åt bakom på något sätt. Då kanske man kan få till det något om man kör med hårtork och försiktig tummar ut det.
rannagarden Posted - 2012/08/09 : 08:52:03
Jag tror det smidigaste vore att köpa ett nytt element.
Veck är mycket svåra att få helt 100, och att skära dammkåpor är inte vardagspyssel.
Lovan Posted - 2012/08/09 : 08:07:29
Den är nog limmad så du får skära bort den skulle jag tro.
Flame Posted - 2012/08/08 : 21:54:12
Okej, men tyvärr stör det kosmetiska mig för mycket. Har mejlat generalagenten för Monitor Audio i Sverige och inväntar svar. Är det någon som har koll på det där med dammkåpan? De är ju "efterklistrat" på något sätt. Vore ju skönt om de gick att ta bort det som en klisterlapp och ersätta den med en ny klisterlapp ;)? Men de kanske är en svår process mer än att klistra på. Aja får invänta svar från MA.
Larsho Posted - 2012/08/07 : 13:59:54
Jag hade inte heller gjort något åt det, lär inte påverka ljudet
och risken är för stor att det händer något när man laborerar med dem
Mickel-mackel Posted - 2012/08/07 : 01:39:03
Tja. Jag kan nog inte råda bättre än vad jag gjort.
Som sagt, själv skulle jag låtit det vara. Någon annan kanske inte håller med, och kan väl lämpligen knappa lite på tangentbordet nu då!
Flame Posted - 2012/08/06 : 21:42:53
Jag menar att man limmar på vecket med smältpistol och låter det sedan torka för att sedan försöka dra ut vecket, men frågan är om den tål de temperature som blir.
Mickel-mackel Posted - 2012/08/06 : 00:49:42
Jag vet inte vad för metod du menar, men personligen skulle jag låtit det där vara, helt enkelt.
Flame Posted - 2012/08/05 : 21:50:55
Japp, de vecket som är på dammkåpan, men dammkåpan ser ut att vara ditklistrad ovanpå membranet. Smältlimmetoden kan den funka eller blir de för varmt?
Mickel-mackel Posted - 2012/08/05 : 21:42:13
Menar du det lilla där på dammkåpan?


Isåfall tror jag inte det går att göra något åt.
Dessutom tror jag det kan anses som rent estetiskt, det påverkar knappst ljudet, inte hörbart i alla fall.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000