T O P I C R E V I E W |
byZan |
Posted - 2012/05/27 : 10:55:20 Tänkte att vi som vill skriva av oss om vad vi tycker och tänker, före/under/efter Fotbolls-EM gör det i denna tråd.
Det finns säkert synpunkter på sådant man inte själv tänkt på eller synpunkter ur ett annat perspektiv ens ett eget, filosofiska kanske?
Själv är jag en hängiven sportintresserad fd spelare, tränare, ledare, styrelsemedlem inom en hel massa sporter och då på olika nivåer.
Jag har alltid vurmat för att idrott ska förena och skapa framtida bekantskaper som förhoppningsvis ska vara bestående. Precis så som HiFiForum gör
Själv har jag t ex med mitt gamla bowlinggäng (startade 1971) en fantastisk resa, vi är ca 14-20 personer som fortfarande umgås. Alla tillsammans vid golfspel ett par ggr per år, flera kompisar ett par ggr i månaden och några av kompisarna flera ggr varje vecka om så bara via telefon, ibland bara för att höra att allt är väl.
Nu blev det kanske lite OT? Ursäkta
Åter till ämnet.....
Sverige har en tuff uppgift att ta sig vidare från gruppen men den är definitivt inte omöjlig. Kan landslaget tillåtas att spela lite utanför ramarna så kan inte motståndarna läsa in sig på taktiken "vårt spel". Hoppas och tror att Hamrén är den ledaren som vågar och tillåter att göra lite annorlunda för att förhoppningsvis nå framgång. Om inte annat så har vi minst en spelare idag som både törs och kan Vi får väl se!
Tråkigt att skadelistan ser ut som den gör, men det kommer kanske något gott ur det ändå.
Nu lämnar jag ordet vidare till er för att ge oss era synpunkter, varsågoda.......
/byZan
Edit: ändrade trådtiteln |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
PG Jeppsson |
Posted - 2012/07/04 : 20:11:32 quote: Nästa EM i Frankrike om 4 år så kommer det förmodligen att bli spel om tredje pris.
Ytterligare en match, det ser jag fram i mot. |
Junepe |
Posted - 2012/07/04 : 12:46:58 Nästa EM i Frankrike om 4 år så kommer det förmodligen att bli spel om tredje pris.
Det tillkommer nämligen 2 grupper, alltså 8 lag till.
Ta nu och lyssna på Shock and Awe (på living with war) med Niel Young alla... svin högt och känn riffandet... ladda ner den den är gratis... |
bearwik |
Posted - 2012/07/03 : 12:29:39 quote: Tråkigt nog spelas det väl aldrig någon bronsmatch i EM, till skillnad mot i VM.
Vad tråkigt, hade varit kul att se Tyskland - Portugal. |
byZan |
Posted - 2012/07/03 : 08:44:14 quote: En sak jag funderar på är; blev det ingen bronsmatch? Har totalt missat om Tyskland - Portugal spelat någon sådan.
Det blev en delad tredjeplats för dessa lag och det är mycket riktigt så som Eref skriver - i VM spelar man om tredjepriset. |
Eref |
Posted - 2012/07/03 : 07:19:00 Tråkigt nog spelas det väl aldrig någon bronsmatch i EM, till skillnad mot i VM. |
bearwik |
Posted - 2012/07/02 : 22:49:51 En sak jag funderar på är; blev det ingen bronsmatch? Har totalt missat om Tyskland - Portugal spelat någon sådan. |
Eref |
Posted - 2012/07/02 : 22:03:15 Ett senkommet grattis till Spanien. En härlig final. Måste erkänna att jag inte riktigt trodde på spanjorerna i år men de visade med eftertryck att de fortfarande är mästare. Fotboll när den är som bäst! |
opethic |
Posted - 2012/07/02 : 10:21:03 OJ!
Att Spanien skulle vinna EM hade jag tippat för länge sedan, men att de skulle krossa Italien med 4-0 i finalen - Jeeezus |
Bernt Jansson |
Posted - 2012/07/01 : 23:17:53 Ja, det var ju ingen tvekan alls. Spanien bäst och solklara mästare! |
byZan |
Posted - 2012/07/01 : 22:33:50 GRATTIS
SPANIEN EUROPAMÄSTARE 2012!!!!!!
KLART VÄRDA TITELN!
Tack alla ni som följt och bidragit till denna tråd
/byZan |
byZan |
Posted - 2012/07/01 : 21:43:02 En grymt bra halvlek av Spanien
Nu får vi se om Italien har något svar att ge? Vore roligt med ett snabbt mål av Italien, då blir det match igen |
Thzar |
Posted - 2012/07/01 : 20:57:51 Heja Sverige!! |
jonasz |
Posted - 2012/07/01 : 20:41:22 Då håller jag på Italien!
Tippade Italien eller England inför turneringen enbart för att bägge länderna befann sig i nån sorts kaos och i viss mån kunde spela utan några jätteförväntningar. För England sket det sig som vanligt men Italien har bara blivit bättre ju längre turneringen pågått.
2-1 till Italien. |
byZan |
Posted - 2012/07/01 : 19:17:35 FINAL
Törs man göra en sista gissning? Mina gissningar har ju inte slagit så väl ut, tur att inga pengar är satsade
Spelar Italien som senast så vinner dom, men annars tror jag att Spanien är ett strå vassare som lag. Ska bli kul att se om Italien verkligen vågar pressa spanjorerna så högt upp i banan som sist. Om så sker så tror jag det är ett misstag, spanjorerna är för bollsäkra och ställer om snabbare. Om Italien spelar ett lågt försvarsspel så kommer Iniesta och grabbarna tillslut att komma med ett instick som resulterar i ett mål.
Italiens chans ligger nog i att försöka komma runt på kanterna och komma till väl avvägda inlägg som de något bättre huvudspelarna gör mål på.
Så tänker jag Rätt eller fel? Spelar ingen roll egentligen, det ska bli kul att se matchen och hoppas på bra fotboll. Hoppas att matchen avgörs i spelet och inte på straffar.
Säger 2-1 till Spanien......så har man tippat fel igen |
PG Jeppsson |
Posted - 2012/06/29 : 19:43:34 Eref, jag håller fullständigt med.
Trodde att Tyskarna skulle fixa det, alltså innan matchen började, tji fick jag och 60 miljoner tyskar....
Rätt lag vann och jag hoppas att spagettifolket tar hem EM. |
jari |
Posted - 2012/06/29 : 18:53:45 Italien har alltid haft bra försvar och när dom nu även gör mål, så ser de svårslagna ut.Heja Pirlo och grabbarna. |
byZan |
Posted - 2012/06/29 : 18:39:26 Eref - bra sammanfattning |
Eref |
Posted - 2012/06/29 : 08:44:05 Kändes som den moraliska finalen! Har aldrig sett Italien spela roligare fotboll. Och vilka mål! Sammantaget under turneringen har ju Tyskland svarat för fantastiskt fin fotboll så på det sättet kunde de lika gärna spelat final tycker jag. Fast mitt hjärta finns hos Italien så jag skall inte klaga. Jag tror också att Italien har goda chanser mot Spanien. Längesedan ett mästerskap bjöd på sån fin fotboll och så mycket spänning! Jag vill även komma ihåg Sveriges imponerande insats i den betydelselösa matchen mot Frankrike som räddade Sveriges ära med marginal! |
Bernt Jansson |
Posted - 2012/06/29 : 08:26:38 Buffon var jättebra i målet också. Italien har klar chans mot Spanien, det ska verkligen bli spännande att se hur det går i finalen. |
byZan |
Posted - 2012/06/28 : 22:38:29 GRATTIS ITALIEN till finalplatsen
En mycket bra match och Italien spelade verkligen som ett lag idag. Man måste berömma Pirlo och hans passningsspel samt Italiens taktik som var en fullträff. Spelar Italien lika bra mot Spanien så blir dom kanske Europamästare. |
byZan |
Posted - 2012/06/28 : 21:51:54 quote: Jösses vilken halvlek av Italien! Kan Tyskarna vända detta, det undrar jag...
Jag håller med, riktigt bra spel och en taktik som Tyskland inte gillar. Kan Tyskland få ett tidigt mål så vete f*n om de inte kan vända matchen till en vinst. |
Bernt Jansson |
Posted - 2012/06/28 : 21:32:55 Jösses vilken halvlek av Italien! Kan Tyskarna vända detta, det undrar jag... |
byZan |
Posted - 2012/06/28 : 20:29:36 Semifinal #2 Tyskland - Italien.
Innan EM-starten så var jag övertygad om att Tyskland skulle vara ett finallag tillsammans med Spanien. Men efter att ha sett ett litet annorlunda Italien spela så är jag inte lika säker, tror det kan bli en riktigt bra match, gissar trots mina farhågor att det slutar 2-1 till Tyskland.
Hoppas att det är resultatet efter full tid så att vi slipper ett avgörande på straffar, tycker inte alltid att det bästa laget vinner då, men jag vet att det tillhör spelet så det är väl bara att gilla läget om det nu blir så.
|
byZan |
Posted - 2012/06/27 : 23:24:20 Stolpe in och Spanien är i final, GRATTIS SPANIEN |
byZan |
Posted - 2012/06/27 : 23:10:59 Portugal hade första halvlek sen har Spanien haft resten även om Portugal har haft ett par chanser.
Nu ska det avgöras på straffar och det kan ju gå precis hur som helst. |