T O P I C R E V I E W |
Wilderwein |
Posted - 2011/11/07 : 17:42:26 Hej!
Såg att det fanns en Sci-fi tråd och blev glatt överraskad. Jag och min bror har startat upp ett litet bokförlag och släppt vår första roman. Det blev en sci-fi roman som är lite annorlunda mot det traditionella.
Vi blir hemskt tacksamma om ni vill stödja oss med ett inköp. Vi finns på de stora internetbokhandlarna. Vill ni veta mer så besök oss gärna på www.k55.se
Om denna reklam inte är lämplig på ett forum ber jag moderatorena radera detta.
Tack ska ni ha.
/Kareem |
12 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Wilderwein |
Posted - 2012/01/30 : 10:44:12 Meddelande:
Foldspace Media vill tillkännage att Boken K55-Lögnernas valv är skriven under pseudonym. Erika heter inte Oscarius i efternamn. Erikas riktiga efternamn är Johansson. Boken har ingen som helst koppling med släkten Oscarius.
/Kareem |
Wilderwein |
Posted - 2011/11/17 : 12:19:01 Idag fick vi en ny recension:
http://www.spektakulart.se/erika-oscarius-k55-lognernas-valv/
Hälsningar Kareem |
Wilderwein |
Posted - 2011/11/11 : 19:41:24 Hej igen!
Ja det kanske kan vara aktuellt, men just nu har vi inte råd..=( Det låter i alla fall spännande!
Hälsningar Kareem |
opethic |
Posted - 2011/11/11 : 13:30:35 Aha! Udda vet jag inte, men jag inbillar mig att min bok kan fylla någon slags tomrum. Det är historisk roman som utspelar sig i Sverige under 800-talet, inspirationen kommer främst från "Röde orm", "Freja/Idun/Saga" och "Arn"-böckerna samt även filmen "Korpen Flyger". Den stora skillnaden jämfört med dessa berättelser är min bok främst riktar sig till ungdomar i åldrarna 11-20 år, de som gillar spännande berättelser som "Narnia", "Harry Potter", "Star Wars" och "Sagan om Isfolket". Förhoppningsvis blir boken lite bildande också, då jag försöker väva in så mycket fakta om gamla tiders seder och vardagsliv som möjligt i berättelsen.
|
Wilderwein |
Posted - 2011/11/11 : 08:17:22 Hej opethic.
Just nu har vi bara en titel. Men vi har som ambition att ge ut mer. Och då är alla genrer som är lite udda intressanta. Vi kan inte ge ut en deckare och tro att vi kommer kunna synas bland de stora förlagen. För i slutändan handlar det mer om marknadsföring än produkten som sådan.
Hälsningar Kareem |
opethic |
Posted - 2011/11/10 : 23:23:29 Kul med eget förlag!
Jag är inget fan av Sci-fi i bokform, men jag vill ändå önska er lycka till. Kanske det blir ett stödköp, det skadar ju inte att ge genren enchans till. Jag håller som bäst på att skriva en egen bok, publicerar ni även böcker i andra genrer? |
Wilderwein |
Posted - 2011/11/10 : 22:05:05 Inget att be om ursäkt för.
Men det är så det ligger till .
/Kareem |
whiskyman |
Posted - 2011/11/09 : 17:08:17 Ja jag ber om ursäkt.Uppfattade inte att ni var ett nystartat förlag.Ditt svar ger ju det hela ett annat ljus, samt att jag läst en del böcker som haft mer korrekturfel.
Tänker framförallt på "Welcome to the Jungle", dvs Guns n' Roses självbiografi där det hela tiden stod om whiskeyn Jim Bean trots att den heter Jim Beam.Mvh Kristofer |
Wilderwein |
Posted - 2011/11/09 : 09:07:14 Hej Kristofer!
Boken är givetvis korrekturläst, men kanske inte av de bästa. Ett proffs tar ca 6000 kr / arbetsdag. Det var pengar vi inte hade som nystartat förlag. Vi ville ändå göra den här boken för att vi tyckte storyn var så pass bra.
Hälsningar Kareem |
whiskyman |
Posted - 2011/11/09 : 08:07:11 Tycker efter det lilla jag läste att man borde korrekturläst texten innan man släppte boken. Ger inte något direkt seriöst intryck utifrån min synvinkel.
Men å andra sidan så är ju jag knappast kundkretsen ändå eftersom jag mest läser självbiografier av de artister som intresserar mig musikaliskt. Dvs inte direkt SciFi.MvhKristofer |
Fuling |
Posted - 2011/11/08 : 20:35:23 Ser ut att vara något som jag skulle uppskatta att läsa. |
Wilderwein |
Posted - 2011/11/08 : 20:26:48 Läs gärna lite recensioner:
http://boktrad.blogspot.com/2011/10/erika-oscarius-k55-lognernas-valv.html
http://www.swedishzombie.com/2011/10/erika-oscarius-k55-lognernas-valv.html
http://boknea.blogspot.com/2011/11/k55-lognernas-valv.html
/Kareem |