T O P I C R E V I E W |
mace |
Posted - 2011/10/03 : 22:23:15 Jag har aldrig gillat prinskorven Daniel 
Tänker därför arkebusera honom 
Tänkte importera en nu regent i dumburken i enlighet med gammal svensk tradition.
Viasat med blodsband från den Lichetsteinska ätten.
Canal Digital med Brittiskt blod i ådrorna.
Om Ni har erfarenhet av dessa oäktingar så skriv gärna varför Ni inte skulle välja densamma.
Bugar enbart för Er!
M |
9 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Cliffan |
Posted - 2011/10/14 : 15:23:34 EuphoniC -> Det är precis så det fungerar. När man ringer för att säga upp så har de en speciell avdelning vars mål är att vända kunden, och då öppnar de godispåsen. Det kan röra sig om antingen en bättre mottagare eller bättre pris på kanalpaketet.
Jag har en gång fått bättre pris, den andra gången fick jag en PVR mottagare.
Nu när det börjar närma sig antingen byte av leverantör eller att binda om sig, så har jag dels blivit erbjuden antingen halva priset på mitt nuvarande abonnemang i ett år och bara ett års bindningstid. Eller en bättre mottagare med 2000kr rabatt OCH den aktuella operatörens hd-paket och on-demand tjänst kostnadsfritt under två år.
Jag tror att jag ändå byter leverantör på grund av kanalutbudet.
Men nu är det inte bara Viasat och Canal Digital som håller på så här. Jämför gärna med vår lokala tidning. Trogna prenumeranter får ju inga rabatter eller kampanjer, men om man säger upp tidningen och är utan en tid så brukar de höra av sig med erbjudanden t.ex. två månader gratis, eller sex månader till kraftigt reducerat pris. |
mace |
Posted - 2011/10/14 : 11:05:04 Jag ringde till vår nuvarande leverantör, Boxer, för att säga upp abonnemanget då vi tänkte byta till Canal Digital.
Nu får vi en "toppen"box hemskickad på prov för att se om det är antennen, boxen eller en combo av båda som är problemet.
M |
EuphoniC |
Posted - 2011/10/14 : 06:59:11 Fick du det erbjudandet hos Canal Digital? Egentligen tycker jag att sånt här är irriterande, det borde snarare vara så att de som håller kvar abonnemanget får ett lägre pris, inte tvärt om. Om jag säger upp mitt abonnemang nu och tecknar ett nytt så får jag med andra ord ett mycket bättre pris. Jag känner många som ringer och hotar att säga upp och därmed får mycket bättre pris. Otroligt irriterande för mig som kund  |
mace |
Posted - 2011/10/13 : 12:36:11 Det lutar åt Canal D.
Ringde till Boxer för att säga upp abonnemanget. Förklarade att det är pga den dåliga mottagningen + problemet med digitalmottagare och sändningarna från DK som stör.
-Om du binder dig i två år får du gratis Max i 12 månader + gratis korthyra i 24 månader = 2868 kronor sparat  Så kan Du lägga de pengarna du sparar på en bättre antenn och box.
Eller: Gratis korthyra i 24 månader + vår bästa box utan hårddisk(2000kr) för 20 kronor = 3320 i rabatt.
Hmmmmmmmm
M |
EuphoniC |
Posted - 2011/10/05 : 06:39:58 Det är inte skillnad hos Viasat - mer TV = samma saker som rullar runt runt mest hela tiden.
Elitseriehockey? Canal Digital! 700.-/mån max inkl HD. STCC/WTCC/motor? Viasat! 500.-/mån guld exkl HD (+99 för HD?). 6:an ingår inte i Canal Digital men den får man ändå via marknätet. Bättre HD hos Canal Digital.
Filmmässigt lär det vara same same, och det är samma saker som snurrar runt runt på båda, i princip uteslutande sånt man (jag) redan sett (X gånger).
Sedan är det bara att välja vad som passar bäst.
För mig är det utan tvekan Canal Digital eftersom jag digger Skellefteå AIK  |
Ryssen |
Posted - 2011/10/04 : 21:28:52 Har Visat och dom visar massa repriser,det kanske är så hos canal digital oxå vad vet jag? |
dahlfalk |
Posted - 2011/10/04 : 21:22:42 Jag skulle inte välja Canal Digital för de har inte Viasat Motor och då skulle jag inte kunna kolla på Formal 1 :O |
mace |
Posted - 2011/10/04 : 12:58:53 Vanligast är att fråga vilken av ett urval som är bäst. jag är nyfiken på vilken som är sämst , för då väljer jag den andra/den som är minst dålig 
Jag är nyfiken på de problem som Ni upplever med de två leverantörerna.
M |
Cliffan |
Posted - 2011/10/04 : 00:12:16 Jag förstår inte riktigt frågan... men är det så att du vill veta nackdelar med respektive leverantör kan jag väl säga som så här att jag har Viasat just nu (sedan fem år) och har väl varit sådär halvnöjd med dem. Funderar dock på att byta ut dem. Dels på grund av deras dåliga utbud vad gäller vanliga kanaler och hd-kanaler och att de tar betalt 99kr extra i månaden för hd-utbudet.
Och var är den enda sporten jag vill se? (Elitserien). Jo den har ju Canal Digital. Men smakar det så kostar det... |