HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Inte bara svart eller vitt

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Eriksson Posted - 2011/06/06 : 11:09:47
Eller gråskalor där emellan. Det har så långt jag kan minnas varit standard färger för högtalare och i viss mån även elektroniken. Men hur är det egentligen. Börjar det här svänga, jag tycker mig kunna se en annan acceptans för mera klatschiga färgsättningar på högtalare.

En högtalare, i alla fall om den är stor, blir ett rätt dominant inslag i det övriga möblemanget. Har man då ett stilfullt möblerat vardagsrum, skulle jag inte vilja ha en svart eller vit bumling till låda ståendes i rummet bara för att det är en högtalare.

Jag tror att lite av problemet har varit just detta. En högtalare ska se ut som en högtalare, punkt slut. Men varför måste det vara så. Det finns många kulörer som mycket väl kan fungera ihop med stilmöbler. Jag tänker på Vinrött, Plommon, Engelskt rött för att je några exempel.

Jag gjorde för många år sedan ett par meningslösa försök att kränga högtalare som var målade i Kurbits till bla Grannars i Insjön, dom som tillverkar dalahästarna. Där var man helt avvisande till idén. Vid ett annat tillfälle försökte jag med samma lådor hos en slags hemslöjdsfirma, också i Dalarna. Där fick jag veta att sådant här inte går att sälja i Sverige. Däremot skulle det gå bättre utomlands, där skulle det enl föreståndaren vara mer sug efter sådant som jag ville göra.

Men som sagt, det kanske håller på att förändras.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
FBK Posted - 2011/06/06 : 11:43:22
Högtalartillverkarna följer bara vad som är "inne" för tillfället i möbelbranchen, nu är det vitt som är på tapeten och med vitt så funkar även klatschiga färgsättningar. När alla möbler skulle vara i björk, så tror jag att det hade varit svårare med klatschiga färgsättningar på ett par högtalare.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000