HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Oseriös säljare !!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Guru Posted - 2011/05/16 : 09:44:02
Fick ok i Lördags av en säljare att jag skulle få köpa ett par Carlsson 2212 för ett bud jag gav honom, jag ber om att få återkomma idag Måndag för detaljer kring köpet.

Idag mailar jag och ber om kontonummer och då var högtalarna sålda till någon annan.

Man blir förbannad när detta händer !!

Här är annonsen från XXXXXXX i Falun.

Nej, den länken du lade in här går tokbort! Det är inte OK att hänga ut säljaren via HiFiForum oavsett hur illa du tycker om honom.//Pac
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Micke Y Posted - 2011/05/16 : 19:02:52
Det värsta jag varit med om är att avtal tid med köparen om att mötas halvvägs - i mitt skulle jag åka till Uppsala - där köparen ringer och hoppar av när jag är bilen på väg dit

Sånt är inte kul.

Men det är ju som väl är ett undantag.

Micke
Guru Posted - 2011/05/16 : 17:22:55
Man får trösta sig med att nu finns det pengar över till att köpa någon annat, jag funderar på en gammal Cresent Compact
Mey Posted - 2011/05/16 : 17:02:06
Jag tycker att det är lite märkligt att man låter annonsen ligga kvar, om dom nu är sålda. Vad är vitsen med det?
iMac Posted - 2011/05/16 : 16:37:03
Kan bara säga att du är inte ensam om att bli besviken/förbannad på en säljare Guru!!

Sedan kan man alltid försöka övertyga sig själv att det inte var meningen man skulle köpa prylen utan det kommer en bättre snart trillande ner från himmelen eller på HiFiforumet
Guru Posted - 2011/05/16 : 16:19:57
Jag blev bara så besviken när jag fick medelandet att högtalarna var sålda då jag fått ok på att köpa dom för det bud jag lagt

Jag har tagit bort namnet på säljaren i mitt första inlägg.


Besvikelsen har nu lagt sig så tråden kan väl låsas och sjunka ner i arkivet.
huzze Posted - 2011/05/16 : 16:10:49
Personligen har jag aldrig haft något strul, varken vid försäljning eller köp. Jag är noga i båda fallen om att hålla mitt ord och hittills har det inte gått snett. *Peppar, peppar*
iMac Posted - 2011/05/16 : 15:32:46
Säger säljaren att "först till kvarn" gäller är det en sak, men om man har kommit överens om pris o dag när den hämtas då är det väl inte ok att sälja till någon annan som kommer med cash i handen!?
Mickel-mackel Posted - 2011/05/16 : 15:07:48
Ibland säljer jag till som först kommer med pengarna.
Men då lurar jag ingen med att säga att jag håller prylen åt dom.

Då är beskedet helt kort och gott att den första som betalar är den som får köpa. Fast som oftast håller jag prylen under tiden
det tar att komma, dvs bor köparen 10 mil bort håller jag saluobjektet ca 1,5 timma, sen får nästa köpare chansen.

För jag håller precis med Micke Y över hur drygt det är med de som först är så tvärsäkra och sen plötsligt börjar vela.
Levator Posted - 2011/05/16 : 14:41:36
Jag som i min enfald trodde att ett muntligt avtal skulle räcka!!

Själv skulle jag aldrig göra något sådant mot en köpare när vi har kommit överens om en affär!
Är det så att säljaren har blivit bränd innan, så får han upplysa om att han säljer till den som först kommer med pengarna eller att han vill ha någon form av garanti.
Tycker att det är billigt och snålt att inte hålla vad man lovar för att tjäna några kronor mer.


forken Posted - 2011/05/16 : 14:06:13
Så länge jag inte fått några pengar av köparen (handpenning eller betalning) så säljer jag alltid ifall det dyker upp någon annan.

Skulle som köpare vara helt ok med att säljaren drog sig ur, tycker det är upp till mig som köpare att avsluta affären direkt ifall jag är intresserad annars får jag skylla mig själv.
Micke Y Posted - 2011/05/16 : 13:58:39
Det är alltid lite svårt att sälja och köpa. Jag vet hur många gånger som jag sålt prylar till någon som är helt tvärsäker på att han skall ha dom för att nästa dag inte ha råd/tid/ändrat sig/hittat billigare. Efter 3 sådana incidenter på samma pryl så är det lätt att ta den som står i dörren med pengar i handen.

och likadant när jag skall köpa något. Ofta är det strul.

Micke
Levator Posted - 2011/05/16 : 11:13:20
Det har i flera fall övergått från fast pris till budgivning.
Var med om det senast i helgen när jag skulle köpa högtalare, skrev mail att jag ville ha produkten, allt var OK tills han fick en köpare till, då var det priset som avgjorde, jag backade ur och det gjorde tydligen den andre köparen oxå för jag fick mail att jag kunde köpa dom till priset i annonsen dagen efter, fast då kände jag inte för det

Verkar som folk har blivit girigare och inte står för priset dom sätter ut i annonser.
iMac Posted - 2011/05/16 : 10:59:23
Skulle nog säga att det är vanligt, har iallafall råkat ut för detta, har vid ett tillfälle fört över pengar o allt klart för att skickas men i sista stund så hoppar säljaren av..

Vad säger man, inte snällt :-P
Figge Posted - 2011/05/16 : 09:56:19
Varför diskuterar du inte det med xxxxx-xxxxx xxxxx istället?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000